wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
naar home van Grenswetenschap
naar home van Grenswetenschap
naar home van Grenswetenschap
  naar home van Grenswetenschap

   
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
 
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
wetenschap  grenswetenschap onverklaarbaar bizar nieuws, ufo mysterie
 

 
 

Voorspellingen voor 2010

Klik hier om meer van dit soort blogs te bekijken 23-12-2009 | 07:50: Met een fonkelnieuw jaar in aantocht worden voorspellers wakker uit hun winterslaap. Volgens astrologen, helderzienden en mediums zal het komende jaar van de tijger geen gemakkelijk jaar worden. Deskundigen die de kwatrijnen van Nostradamus uitpluizen hebben het over de moord op een of andere mysterieuze maagd en het opdagen van een bloeddorstige leider die 'met zwaard en vuur' zal regeren. En dan is er nog de Derde Wereldoorlog die aanvangt op 11 november 2010...

Specialisten die zich bezig houden met het ontleden van de kwatrijnen van Nostradamus denken dat de voorspellingen voor het jaar 2010 in de kwatrijnen van Centurie X verborgen zitten. De passages spreken over een geheimzinnige maagd van wie 'de dood gewenst is', problemen met handel en de verschijning van een harteloze en bloeddorstige leider die 'zwaard en vuur' zal hanteren. Er wordt ook melding gemaakt van 'Satans boog van woede' die volgens de deskundigen geïnterpreteerd kan worden als een ballistische raket.

De beroemdste Nostradamusspecialisten denken dat de kwatrijnen de volgende voorspellingen verbergen:

  • Mogelijk begint in november 2010 de Derde Wereldoorlog waarbij bacteriologische en chemische wapens gebruikt zullen worden
  • Er zal een conflict zijn tussen de Verenigde Staten en West-Europa
  • Er zal een conflict zijn tussen Frankrijk en Groot-Brittannië
  • Er ontstaat mogelijk een militair conflict op de Krim, een autonoom schiereiland ten zuiden van Oekraïne
  • Europa zal lijden onder een economische recessie
  • Er zal zich een catastrofe voordoen aan de Zwarte Zee waar waterstofsulfide bij betrokken is

De financiële crisis

Pavel Globa, een beroemde Russische astroloog, voorspelt dat in 2010 de economische problemen in Europa nog zullen groeien. Vele grote bedrijven zullen failliet gaan. Dit zal honger, religieuze en etnische conflicten en ecologische problemen veroorzaken. De opwarming van de aarde zal voor grote beschadigingen aan landbouwgewassen zorgen. En er komt mogelijk een gewapend conflict in Centraal-Azië. Omdat de leiders van Rusland hun financieel beleid zullen veranderen zal de grootmacht het volgens profeet Globa economisch veel beter doen dan Europa en de Verenigde Staten. En er komt in 2010 een nieuwe wereldorde.

Pavel Globa
(Pavel Globa aan het werk)

De voorspellingen van Ekaterina

Al in september van dit jaar verspreidden de voorspellingen van medium Ekaterina zich als een digitaal vuurtje doorheen Russische blogsites. De voorspellingen van Ekaterina luiden als volgt:

  • Rusland zal lijden onder een golf van aardbevingen. Een daarvan zal een reusachtig gebouw vernietigen
  • In de Verenigde Staten zullen veel rampen plaatsvinden
  • Op 11 november 2010 zal een oorlog tussen twee grote landen uitbreken. Enkel diegenen die naar het oosten vluchten zullen overleven. 50 miljoen Russen zullen omkomen. Er zal slechts een korte periode van vrede zijn na de oorlog
  • Vier koningen zullen in een veldslag belanden met een nieuwe wereldoorlog tot gevolg
  • Er zal een grote vogel over de Verenigde Staten vliegen, Satan zelf zal zijn bom droppen en de bevolking zal bloederige tranen wenen

Futurologen over 2010

Op het einde van de twintigste eeuw formuleerde een groep futurologen de volgende wetenschappelijke voorspellingen voor 2010:

  • De zonneactiviteit zal dalen
  • Er komt een grote vloed in Zuidoost-Azië
  • Het geboortecijfer in Europa zal dalen
  • Rusland en Wit-Rusland zullen economisch heropleven
  • Er komt een 23 jaar lang durend matriarchaat, een maatschappijvorm waarin vrouwen en vrouwelijke cultuur op basis van hun moederschap zullen domineren
  • Er wordt een nieuwe unie gevormd door de Verenigde Staten, Europa en landen van de Pacific Rim (landen die zich rondom de Grote Oceaan bevinden)
  • Nieuwe politieke en economische ideeën zullen zich vormen en zullen de toekomst drastisch veranderen
  • Nieuwe androïden zullen in het dagelijkse leven geïntroduceerd worden
  • Het wetenschappelijk bewijs van het bestaan van de ziel zal ontdekt worden
  • De Large Hadron Collider zal crashen en een kunstmatig zwart gat creëren
  • Het UFO-mysterie zal opgelost worden en de aarde zal bezoek krijgen van buitenaardse beschavingen

Belgische en Nederlandse voorspellingen

In de internationale pers staan volgende voorspellingen te lezen:

  • Het Belgische Koningshuis krijgt mogelijk af te rekenen met een overlijden. Prins Filip zal de fakkel van zijn vader overnemen
  • Prins Alexander komt op de Nederlandse kroon te zitten. De Elfstedentocht zal doorgaan. Een vliegtuigongeluk kort bij flats van het type Bijlmer komt er aan. Nederland zal net naast de Wereldbeker voetbal grijpen

En zo kunnen we eigenlijk wel nog een paar blogs doorgaan. We kunnen alleen stellen dat de voorspellingen voor 2010 ons niet direct hoog doen vliegen. Maar net zoals ieder jaar blijven het voorspellingen en kan of zal de werkelijkheid er heel anders uitzien.

Misschien moeten we eind 2010 dit blog eens van onder het stof halen en kijken in hoeverre de voorspellingen van mediums, astrologen, helderzienden en Nostradamus bewaarheid werden. Of om lyrisch af te sluiten: "Laten wij eerst het stof de tijd om neer te dwarrelen om daarna het slagveld te overzien".

76 Reacties   © Thomas Renneboog
     
Een vriend of kennis van dit blog op de hoogte brengen Niet-werkende hyperlink aan de redactie laten weten De hyperlinks in dit grenswetenschap-blog apart tonen Toevoegen aan uw persoonlijke blog-bibliotheek. Sluit opties
 
Bookmark: Zaplog, , GeenRedactie, Tip, Grubb, msn reporter, Toevoegen aan Ekudos, Toevoegen aan Bligg.be, Toevoegen aan blognetwerk, Toevoegen aan Tagmos

 
   

Reaxies:

adenis: whaaaa, net weer een heel verhaal getypt, is het niet geplaatst.

hier dan opnieuw:

is er helemaal niets leuks te voorspellen? ik denk dat die gasten allemaal doemdenkers zijn ipv voorspellers.

Ik schenk jullie hierbij dan ook een kijkje in de toekomst van mezelf:

- oranje komt niet verder dan de kwartfinale op het wk (sorry)
- er zullen weer meer ufo meldingen komen (inkoppertje)
- in de zomer zal er een jong diertje worden geboren van een bijzondere diersoort in nederland. (deze diersoort komt niet veel voor in NL)
- het zal in 2010 economisch weer wat beter gaan dan 2009. Al komen we nog niet geheel uit het dal.
- er zal in 2010 een nieuw tv programma komen waar weer massaal naar gekeken gaat worden.
- rusland en europa krijgen een kleine ruzie over gas lervaranties.
- het zal vanaf maart een stuk onveiliger worden op de nederlandse wegen.

en dan nu een voorspelling voor mezelf:

- in februari zal ik dan eindelijk me rijbewijs krijgen.

ik ben benieuwd wie er in december 2010 een betere voorspeller is. Die gasten van nostradamus of ik.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 8:59:42

reacties op grenswetenschap.nl

Gerard: Ja geinig he, ik zie ook allemaal negatieve voorspellingen. Daar moeten ze eens mee stoppen, straks roept met die ellende hierdoor nog over zich af.

Laat je gedachten het positieve voeden!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 10:02:27

reacties op grenswetenschap.nl

There's hope: Zoooooooo, nou nou, weer genoeg leuks te verwachten dus.
Lamaakomme, benniebang.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 10:53:45

reacties op grenswetenschap.nl

psychodelic: Euuhh...gaan er ook nog leuke positieve dingen in 2010 gebeuren of zal ik meteen maar de strop om m'n nek hangen terwijl ik wankel op de stoel sta en tegelijkertijd een flinke dosis LSD tesamen met een hele fles absinth tot me neem!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 11:55:21

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van RadiationRadiation: Ik voorspel een meisje tegen juni 2009.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 12:00:12

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van 3.14po3.14po:
Radiation zei:

Ik voorspel een meisje tegen juni 2009.

Ik een jongetje rond 8 juli 2009
United as one. Divided by zero.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 12:17:02

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van lindaatjelindaatje: jaja, het zal allemaal wel..
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 12:19:58

reacties op grenswetenschap.nl

panna: Wow lekker dan!! Er staat veel te gebeuren!!
vooral die wetenschappelijke dingen :
- buitenaardsleven ontdekt
- bewijs ziel bestaat
- zwart gat

Nu nog afwachten
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 13:04:41

reacties op grenswetenschap.nl

Horatio:
3.14po zei:

Radiation zei:

Ik voorspel een meisje tegen juni 2009.

Ik een jongetje rond 8 juli 2009

Babytje rond 12 juli..?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 13:19:13

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van RadiationRadiation:
Horatio zei:

3.14po zei:

Radiation zei:

Ik voorspel een meisje tegen juni 2009.

Ik een jongetje rond 8 juli 2009

Babytje rond 12 juli..?


Ik ga voor juni. <laatste edit: 23-12-2009 13:25:59>
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 13:24:03

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van BarteloBartelo: Jullie hadden voor 2009 ook een artikel besteed aan voorspelingen? Wat is daar eigenlijk van uitgekomen?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 13:24:14

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van TISWEERDRUKOPTWTISWEERDRUKOPTW:
Bartelo zei:

Jullie hadden voor 2009 ook een artikel besteed aan voorspelingen? Wat is daar eigenlijk van uitgekomen?


Vraag ik me ook af.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 13:28:17

reacties op grenswetenschap.nl

panna: http://www.gren...eggen-voor-2009/
deze???
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 13:41:34

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van BatwniBatwni: Wie de fuck is die Ekaterena? Die kletst ook uit haar nek. Anyhow, de meeste voorspellingen zijn gewoon vrij logisch te creëren. Men neme enkele steekwoorden, bijv. VS, Rusland, recessie, ufo's.. schudt die termen door elkaar en voila het domme volk krijgt netjes een dienblad voorgeschoteld vol spannende voorspellingen!

Trouwens een astroloog die voorspellingen doet over de economie? Er is dus een verband tussen de kosmos en de economie op aarde? Zullen wij Char even vragen voor een second opinion?

Is er ook een opleiding voor futuroloog? ;-)
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 16:37:23

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: OK,

Ik mis de helft van de voorspellingen, namelijk de positieve
Alle voorspellingen zijn puur negatief en positieve zaken mis ik.

Dit kan drie dingen betekenen: 1: Ze hebben gelijk, er zullen alleen nog maar negatieve zaken uitkomen, 2: Ze lopen allemaal met de gedachte rond dat alleen slechte vooruitzichten scoren, dus laat men de goede en leuke dingen achterwege. 3: Het is allemaal zwendel.

Toch zie ik ook wel de nodige positieve gebeurtenissen. alleen zie ik dit eerder op kleinere schaal en inividueel.
Een positief iets bijvoorbeeld is dat ik aan een spetterende WK moet denken met Nederland in de hoofdrol en ik denk zelfs wat we kampioen gaan worden.

2010 kent wel een barre winter, maar ik denk niet dat het tot een elfstedentocht zal leiden, wel in 2011. (overigens had ik die chaos in het land eerder dit jaar al voorzien)

Op een puntje na het winterweer van afgelopen week voorspeld :
Chris de Boden zei:
Ik kan me geen beeld vormen van dat Rotterdam in puin ligt na een Tsunami, maar ik kan me wel een ander beeld heel makkelijk voor me halen.
---Zo zie ik de nieuwe maas half dichtgevroren, ***volop ijspret en koek en zopie die er wel bij vaart, sneeuwbal gooiende kinderen, maar ook het halve dagelijkse leven zie ik op zijn gat gaan, trams die niet meer rijden, de metro# die slechts een beperkte dienstregeling kent, autosnelwegen die potdicht zitten.***

*** (+vetgedrukt) =Rake voorspelling
--- = Moet nog uitkomen of foute voorspelling
# = Ik schreef metro, omdat ik er zelf vaak gebruik van maak en zelden de trein pak. Dit had ik buiten beschouwing gelaten, echter wel voorzien.

(http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?n=4630)
En dan moet het nieuwe jaar nog beginnen

Wat krijg ik cadeau van jullie als Nederland wereldkampioen voetballen wordt???
<laatste edit: 23-12-2009 17:51:36>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 17:48:28

reacties op grenswetenschap.nl

Horatio:
Chris de Boden zei:

OK,

Ik mis de helft van de voorspellingen, namelijk de positieve
Alle voorspellingen zijn puur negatief en positieve zaken mis ik.

Dit kan drie dingen betekenen: 1: Ze hebben gelijk, er zullen alleen nog maar negatieve zaken uitkomen, 2: Ze lopen allemaal met de gedachte rond dat alleen slechte vooruitzichten scoren, dus laat men de goede en leuke dingen achterwege. 3: Het is allemaal zwendel.

Toch zie ik ook wel de nodige positieve gebeurtenissen. alleen zie ik dit eerder op kleinere schaal en inividueel.
Een positief iets bijvoorbeeld is dat ik aan een spetterende WK moet denken met Nederland in de hoofdrol en ik denk zelfs wat we kampioen gaan worden.

2010 kent wel een barre winter, maar ik denk niet dat het tot een elfstedentocht zal leiden, wel in 2011. (overigens had ik die chaos in het land eerder dit jaar al voorzien)

Op een puntje na het winterweer van afgelopen week voorspeld :
Chris de Boden zei:
Ik kan me geen beeld vormen van dat Rotterdam in puin ligt na een Tsunami, maar ik kan me wel een ander beeld heel makkelijk voor me halen.
---Zo zie ik de nieuwe maas half dichtgevroren, ***volop ijspret en koek en zopie die er wel bij vaart, sneeuwbal gooiende kinderen, maar ook het halve dagelijkse leven zie ik op zijn gat gaan, trams die niet meer rijden, de metro# die slechts een beperkte dienstregeling kent, autosnelwegen die potdicht zitten.***

*** (+vetgedrukt) =Rake voorspelling
--- = Moet nog uitkomen of foute voorspelling
# = Ik schreef metro, omdat ik er zelf vaak gebruik van maak en zelden de trein pak. Dit had ik buiten beschouwing gelaten, echter wel voorzien.

(http://www.grenswetenschap.nl/nieuws.asp?n=4630)
En dan moet het nieuwe jaar nog beginnen

Wat krijg ik cadeau van jullie als Nederland wereldkampioen voetballen wordt???


Je mag drie wensen doen..?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 18:46:21

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
Horatio zei:


Je mag drie wensen doen..?
[/quote]
Zo, en dan nu ff het kaf van het koren scheiden waarbij ik me als tankcontainer-monteur onderscheid van al dat overige toverkool, om het geloofwaardige is het niet te doen en tegen mij kunnen ze teminste nog zeggen dat ik perongeluk met mijn kop tegen een cornerpost van een tankcontainer ben aangelopen
Het verschil is dat ik wel een geloofwaardig beroep uitvoerd en monteurs tot de ergste prettig gestoorde mensen ter wereld behoren.

Veel van die para en normale waarzeggers spreken en schrijven in een figuurlijke sprookjestaal, maar ik, Piet met de korte achterlul(broertje van Jan) stelde deze vraag dus letterlijk

Ik had stiekumpjes gehoopt dat die GW'ers mij na het WK als Nederland kampioen zou worden mij als dank een gulle gift op mijne bankrekeningetje zou storten.

En neen, wensen heb ik niet, alleen idealen

Naja, een wensje dan en dat is dat ik tijdens zo'n koude sneeuwperiode mij lekker s'avonds kan opwarmen aan een persoon van het andere geslacht, want dat is het enigste waar ik werkelijk behoefde aan heb tijdens dergelijke donkere dagen

Maar, weet je: Mijn moeder zei ooit dat ik een knappe man zou worden, maar ze vergat er wel bij te zeggen dat ze met knap die grijze weke massa aan de achterkant van mijn ogen en tussen mijn oren bedoelde, want anders had ik wel aan iedere vinger een paar mooie dames gehad.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 21:46:30

reacties op grenswetenschap.nl

HansMichaelChi: Het is een mengelmoes van interpretatieproblemen, persoonlijke voorkeur enz.. Er zijn altijd weer krachten die zus of zo willen. Een vanuit de religie geboren haat tegen het aardse voert meestal de boventoon. Dit is maar een tijdelijke planeet dus waarvoor zou je zo erg je schouders eronder zetten, is het motto. Deze door het religie-establishment afgedwongen houding doet zijn moordend werk wel. Mannen met jurken aan worden geloofwaardig geacht en preken wel dat het zo hoort. In de Bijbel staat; "Als de Zoon der mensen terug komt zal hij dan het geloof vinden op de Aarde?". Nee want die jurken met puntmutsen zijn bizonder gewelddadig. Dat lost zelfs het protestantisme nog niet op. DUS WERK NIET MEE MET JE GELOVEN IN- EN HANDELEN, AAN PROFETEN VAN DE DUISTERNIS.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 22:22:07

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van BarteloBartelo: @panna
Nou daar is zo goed als niets van uitgekomen he. Ik denk dat ik die voor 2010 dan ook maar met een kruiwagentje zout ga nemen.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 23:28:03

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van BatwniBatwni: Stelletje über nerds.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 23:29:53

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van DJDJ:
De beroemdste Nostradamusspecialisten denken dat de kwatrijnen de volgende voorspellingen verbergen:

Mogelijk begint in november 2010 de Derde Wereldoorlog waarbij bacteriologische en chemische wapens gebruikt zullen worden
Er zal een conflict zijn tussen de Verenigde Staten en West-Europa
Er zal een conflict zijn tussen Frankrijk en Groot-Brittannië
Er ontstaat mogelijk een militair conflict op de Krim, een autonoom schiereiland ten zuiden van Oekraïne
Europa zal lijden onder een economische recessie
Er zal zich een catastrofe voordoen aan de Zwarte Zee waar waterstofsulfide bij betrokken is
De beroemdste Nostradamusspecialisten denken dat de kwatrijnen de volgende voorspellingen verbergen /quote]

Tja Derde wereld oorlog ? denk ik niet omdat de theorie van 2012 dan helemaal voor niks is geweest.
En wat betreft de zogehete De beroemdste Nostradamusspecialisten heb ik ook geen hogenhood van op.
De zogehete verspelling van 2012 van Nostradamus en de Mayra en de oude Egypteneren zouden dan in het niets vallen, ik denk dat deze specialisten het hebben verspelt met de oog kleppen op.

Vind deze verspelling niet goed bang makerij van derde en geen goed voorbeeld. Deze zogenaamde verspelling hoort thuis op fantasie site Niburu, in mijn ogen.
<laatste edit: 23-12-2009 23:51:07>
http://spclan.nl
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-12-2009 23:46:25

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van MarseparsMarsepars: Vorige week zeiden hullie van het weer: 'We krijgen géén witte kerst'.
Twee dagen later zeiden ze: 'We krijgen een witte kerst'.
Nu doen ze geen uitspraken, want ze weten het niet.

M. a. w.: voorspellen is bullshit.
Maar wel leuk om erover te filosoferen!
Just what is truth? I can not tell, can not feel.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 24-12-2009 6:28:42

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van LukLuk: Ik zie iets met een rijbewijs en augustus en adenis.
Waar blijven die 4 ruiters van de apocalyps?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 24-12-2009 10:57:26

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van LukLuk: Ik voorspel dat we niets meer gaan horen van het (tot hiertoe nog steeds ongeopende ?) flesje mono-atomisch wit goud van de redaxie.
Waar blijven die 4 ruiters van de apocalyps?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 24-12-2009 11:00:19

reacties op grenswetenschap.nl

Pizza!: ik voorspel een onverwachte opkomst van een nieuwe zoekmachine waar google wel iets inziet en deze probeert over te kopen nog voordat dit bedrijfje winst maakt, en nog een hoop interessante blogs op GW natuurlijk.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 24-12-2009 11:51:45

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Die geschriften die zogenaamd van nostradamus kwamen zijn in werkelijkheid door een een of andere maagdelijke Monnik geschreven.
Bovendien kun je met die geschriften zowat alle kanten op .
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 24-12-2009 16:30:05

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van moonwalkermoonwalker: Ha! Heb net de voorspellingen van 2009 bekeken. Geen enkele kwam uit! Dus zal ik al helemaal geen aandacht besteden aan zulke doemdenkers. Als hun voorspellingen klopten zouden we nu wel iets van 1000 keer op verschillende manieren dood zijn gegaan...
This is what democracy is all about: freedom to think like the majority or else…
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 24-12-2009 17:26:13

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
moonwalker zei:

Ha! Heb net de voorspellingen van 2009 bekeken. Geen enkele kwam uit! Dus zal ik al helemaal geen aandacht besteden aan zulke doemdenkers. Als hun voorspellingen klopten zouden we nu wel iets van 1000 keer op verschillende manieren dood zijn gegaan...


Jan van der Heijde had zeker wel een aantal rake punten. O.a. de mislukte aanslag op het koningshuis

Ik had zelf ook een aanslag op het koningshuis voorspeld, de val van de DSB bank, de verdere mineurgang der economie en veel meer dingen, maar ook ik zat er op een aantal punten naast.

Een stukje terug in dit draadje citeerde ik een eerder gedane voorspelling hier op GW, bijna letterlijk uitgekomen!!!

Jammer dat een hoop mensen hier sceptisch over denken, voor me zelf ben ik zelf het bewijs dat het wel bestaat.

Ik ben me er pas bewust van geworden ter tijden van dat ik in een diepe burn-out zit. Ik ben hier nog herstellende van, op eigen kracht en ik heb heel sterk het gevoel hier zowel mentaal als spiritueel vele malen sterker uit te komen als dat ik er in ben gekomen.

Hans Otjes, een vroegere aangever van André van Duin kreeg ook een burn-out en kwam bij wijle hypnotherapeut/paragnost Jan Kleijn terecht en die ontdekte dat Hans erg sterk spiritueel ontwikkeld is en nu is Hans Otjes zelf hypotherapeut.

Het komt vaker voor mij mensen dat ze na een burn-out er uit komen met een 'wakker spiritueel bewustzijn', want ik ben van mening dat ieder 'normaal denkend' mens spirituele kanten heeft alleen het er nog niet bewust van zijn.
Moeilijk uit te leggen.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 24-12-2009 21:35:34

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van moonwalkermoonwalker: @Chris de Boden:
Yep...soms komen er wel een paar voorspellingen uit, maar de dingen die uitkomen vallen in het niets bij de voorspellingen die niet uitkomen.

Toch knap dat er bepaalde voorspellingen wel uitkomen. Kun je nog wat meer voorspellingen doen?
This is what democracy is all about: freedom to think like the majority or else…
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 5:06:32

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
moonwalker zei:

@Chris de Boden:
Yep...soms komen er wel een paar voorspellingen uit, maar de dingen die uitkomen vallen in het niets bij de voorspellingen die niet uitkomen.

Toch knap dat er bepaalde voorspellingen wel uitkomen. Kun je nog wat meer voorspellingen doen?


Ik schud ze niet uit mijn mouw ofzo, ik heb geen hoge hoed die vol zit met voorspellingen.

Vooruit eentje dan als is deze alvast voor 2011, maar in 2010 zal het al op het nieuws zijn te zien:
Het onderscheid tussen hard en softdrugs verdwijnt onder extreme druk vanuit Brussel en mede dankzij opper-crimineel Ab Klink zullen coffeeshops uit het straatbeeld gaan verdwijnen en er zal een levendige handel in softdrugs op straat plaats gaan vinden in zeer extreme vorm met extreem veel geweld en meer doden aan toe.
Diegene die met softdrugs op gepakt wordt zal als een zware crimineel worden behandeld en volledig uitgemolken gaan worden.
Letterlijk een zero tolerantie beleid en zeker niet alleen voor diegene die slechts een paar planten heeft staan, ook voor diegene die het in zijn bezit heeft en een beleid dus waarbij voor de wakkere onder ons de vorming van de Nieuwe Wereld Orde wel heel erg duidelijk in beeld komt.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 14:46:14

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van lindaatjelindaatje:
Chris de Boden zei:

moonwalker zei:

Ha! Heb net de voorspellingen van 2009 bekeken. Geen enkele kwam uit! Dus zal ik al helemaal geen aandacht besteden aan zulke doemdenkers. Als hun voorspellingen klopten zouden we nu wel iets van 1000 keer op verschillende manieren dood zijn gegaan...


Jan van der Heijde had zeker wel een aantal rake punten. O.a. de mislukte aanslag op het koningshuis

Ik had zelf ook een aanslag op het koningshuis voorspeld, de val van de DSB bank, de verdere mineurgang der economie en veel meer dingen, maar ook ik zat er op een aantal punten naast.

Een stukje terug in dit draadje citeerde ik een eerder gedane voorspelling hier op GW, bijna letterlijk uitgekomen!!!

Jammer dat een hoop mensen hier sceptisch over denken, voor me zelf ben ik zelf het bewijs dat het wel bestaat.

Ik ben me er pas bewust van geworden ter tijden van dat ik in een diepe burn-out zit. Ik ben hier nog herstellende van, op eigen kracht en ik heb heel sterk het gevoel hier zowel mentaal als spiritueel vele malen sterker uit te komen als dat ik er in ben gekomen.

Hans Otjes, een vroegere aangever van André van Duin kreeg ook een burn-out en kwam bij wijle hypnotherapeut/paragnost Jan Kleijn terecht en die ontdekte dat Hans erg sterk spiritueel ontwikkeld is en nu is Hans Otjes zelf hypotherapeut.

Het komt vaker voor mij mensen dat ze na een burn-out er uit komen met een 'wakker spiritueel bewustzijn', want ik ben van mening dat ieder 'normaal denkend' mens spirituele kanten heeft alleen het er nog niet bewust van zijn.
Moeilijk uit te leggen.

Je bent een sjamaan geworden!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 15:04:39

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
lindaatje zei:

Chris de Boden zei:

moonwalker zei:

Ha! Heb net de voorspellingen van 2009 bekeken. Geen enkele kwam uit! Dus zal ik al helemaal geen aandacht besteden aan zulke doemdenkers. Als hun voorspellingen klopten zouden we nu wel iets van 1000 keer op verschillende manieren dood zijn gegaan...


Jan van der Heijde had zeker wel een aantal rake punten. O.a. de mislukte aanslag op het koningshuis

Ik had zelf ook een aanslag op het koningshuis voorspeld, de val van de DSB bank, de verdere mineurgang der economie en veel meer dingen, maar ook ik zat er op een aantal punten naast.

Een stukje terug in dit draadje citeerde ik een eerder gedane voorspelling hier op GW, bijna letterlijk uitgekomen!!!

Jammer dat een hoop mensen hier sceptisch over denken, voor me zelf ben ik zelf het bewijs dat het wel bestaat.

Ik ben me er pas bewust van geworden ter tijden van dat ik in een diepe burn-out zit. Ik ben hier nog herstellende van, op eigen kracht en ik heb heel sterk het gevoel hier zowel mentaal als spiritueel vele malen sterker uit te komen als dat ik er in ben gekomen.

Hans Otjes, een vroegere aangever van André van Duin kreeg ook een burn-out en kwam bij wijle hypnotherapeut/paragnost Jan Kleijn terecht en die ontdekte dat Hans erg sterk spiritueel ontwikkeld is en nu is Hans Otjes zelf hypotherapeut.

Het komt vaker voor mij mensen dat ze na een burn-out er uit komen met een 'wakker spiritueel bewustzijn', want ik ben van mening dat ieder 'normaal denkend' mens spirituele kanten heeft alleen het er nog niet bewust van zijn.
Moeilijk uit te leggen.

Je bent een sjamaan geworden!

Een watte???
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 15:21:36

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van moonwalkermoonwalker:
Chris de Boden zei:

moonwalker zei:

@Chris de Boden:
Yep...soms komen er wel een paar voorspellingen uit, maar de dingen die uitkomen vallen in het niets bij de voorspellingen die niet uitkomen.

Toch knap dat er bepaalde voorspellingen wel uitkomen. Kun je nog wat meer voorspellingen doen?


Ik schud ze niet uit mijn mouw ofzo, ik heb geen hoge hoed die vol zit met voorspellingen.

Vooruit eentje dan als is deze alvast voor 2011, maar in 2010 zal het al op het nieuws zijn te zien:
Het onderscheid tussen hard en softdrugs verdwijnt onder extreme druk vanuit Brussel en mede dankzij opper-crimineel Ab Klink zullen coffeeshops uit het straatbeeld gaan verdwijnen en er zal een levendige handel in softdrugs op straat plaats gaan vinden in zeer extreme vorm met extreem veel geweld en meer doden aan toe.
Diegene die met softdrugs op gepakt wordt zal als een zware crimineel worden behandeld en volledig uitgemolken gaan worden.
Letterlijk een zero tolerantie beleid en zeker niet alleen voor diegene die slechts een paar planten heeft staan, ook voor diegene die het in zijn bezit heeft en een beleid dus waarbij voor de wakkere onder ons de vorming van de Nieuwe Wereld Orde wel heel erg duidelijk in beeld komt.


Dank u! Als dit uitkomt dan mag jij op TV verschijnen en tonnen gaan verdienen. Je doet het dan toch veel beter dan al die neppe gasten op TV.
This is what democracy is all about: freedom to think like the majority or else…
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 17:47:50

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
lindaatje zei:

Je bent een sjamaan geworden!

Ik ben het me maar pas serieus echt bewust van.

Op een kort rijtje van mijn persoonlijke ervaringen/veranderingen:
-Sinds dat ik aan het herstellen ben van een burn-out heb ik het gevoel veel helderder te denken, vaak onverwachte en simpele oplossingen voor wat een groot probleem lijkt.
-Enorme toename voor paranormale gevoeligheid, in mijn geval ontwikkeld dit zich in helder denkend en helder wetendheid.
-Extreme toename van tijdsaccelleratie
-Toename van deja vu's
-Af en toe stotteren, iets wat ik nog nooit eerder had gedaan
-Het meer bewust worden van Zelf dianostistiek en zelf genezing vanuit mijn onderbewustzijn.
-Af en toe het gevoel hebben dat ik gedachten in denkbeeldige visoenen kan creeëren om deze vervolgens in de realiteit te laten manifisteren.

Dat laatste punt vind ik raar en sta er nog wat sceptisch tegen over, maar ik ervaar het wel zo. Het zou natuurlijk ook nog wat verwardheid kunnen zijn omdat ik spiritueel wat meer ontwaakt ben en het dus zo lijkt, want het lijkt mij te mooi om waar te zijn.

Stel je voor dat het echt zo is en als ik slechte bedoelingen zou hebben kan ik een serieus gevaar vormen voor de samenleving.
Ben ik goed van aard zou ik in staat zijn om wonderen te laten manifisteren.
Extreem niet-realistisch voorbeeld : "Hmmm, het kabinet wankeld" > "Hoe zou het zich uiten als het zou vallen, ben wel benieuwd" > creeër een denkbeeldig visioen > wacht poosje af> Kabinet komt ten val en manifisteerd zich letterlijk zoals ik het in mijn gedachte had geprojecteerd en dus is er een wonder geschiedt.

Natuurlijk kan dit nooit, maar soms heb ik wel het gevoel het zo te ervaren.

Praktijk voorbeeld: Ik denk: "Hmmm, hoe zou het zijn als mijn salaris vandaag al gestort zou worden en wat ga ik dan doen" > "Creeër visioen dat ik op mijn online rekening kijk" > ik leef de dag verders, bij thuiskomst kijk ik op mijn rekening en het is idd gestort......
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 18:20:20

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Vervolg...

Stel je voor dat ik me serieus bewust zou zijn van dergelijke gedachtenkracht, beter gezegd, dat dit fenomeen echt zou bestaan, waar heb ik het dan aan te danken???, waarom uitgerekend ik???
en wat moet ik ermee??? Is het bedoeld om mezelf en anderen uit een noodsituatie te redden?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 18:20:30

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
moonwalker zei:

Chris de Boden zei:

moonwalker zei:

@Chris de Boden:
Yep...soms komen er wel een paar voorspellingen uit, maar de dingen die uitkomen vallen in het niets bij de voorspellingen die niet uitkomen.

Toch knap dat er bepaalde voorspellingen wel uitkomen. Kun je nog wat meer voorspellingen doen?


Ik schud ze niet uit mijn mouw ofzo, ik heb geen hoge hoed die vol zit met voorspellingen.

Vooruit eentje dan als is deze alvast voor 2011, maar in 2010 zal het al op het nieuws zijn te zien:
Het onderscheid tussen hard en softdrugs verdwijnt onder extreme druk vanuit Brussel en mede dankzij opper-crimineel Ab Klink zullen coffeeshops uit het straatbeeld gaan verdwijnen en er zal een levendige handel in softdrugs op straat plaats gaan vinden in zeer extreme vorm met extreem veel geweld en meer doden aan toe.
Diegene die met softdrugs op gepakt wordt zal als een zware crimineel worden behandeld en volledig uitgemolken gaan worden.
Letterlijk een zero tolerantie beleid en zeker niet alleen voor diegene die slechts een paar planten heeft staan, ook voor diegene die het in zijn bezit heeft en een beleid dus waarbij voor de wakkere onder ons de vorming van de Nieuwe Wereld Orde wel heel erg duidelijk in beeld komt.


Dank u! Als dit uitkomt dan mag jij op TV verschijnen en tonnen gaan verdienen. Je doet het dan toch veel beter dan al die neppe gasten op TV.


Mijn gezicht hoort niet thuis op die linkse propaganda automaat.
Ik zou letterlijk voor gek verklaard gaan worden <laatste edit: 25-12-2009 18:31:10>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 18:26:30

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Nog een korte termijn voorspelling(helaas wel een persoonlijke):

Zo zie ik mezelf binnen een niet al te lange tijd een heerlijk kerstdiner naar binnen werken

Ik ben weg en vanavond zie ik wel of ik gelijk had

Eetse!!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 18:38:38

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Cheshire CatCheshire Cat:
Chris de Boden zei:

Nog een korte termijn voorspelling(helaas wel een persoonlijke):

Zo zie ik mezelf binnen een niet al te lange tijd een heerlijk kerstdiner naar binnen werken

Ik ben weg en vanavond zie ik wel of ik gelijk had

Eetse!!

Brubs! way ahead of you.

Eestse Chris en prettige dagen alle.
I grin like that because I'm a Cheshire cat, that's why!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 18:48:40

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Ik had wel weer gelijk en het kerstdiner werd een groot succes
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 21:55:11

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Nu de hamvraag:

Stel dat het geen bullshit is en ik echt paranormaal begaafd zou zijn(gezien door de ogen van vele sceptischi).

Enerzijds zou ik mijn beroep ervan kunnen maken, anderzijds noem ik het geen helpen als er mensen langs komen met ernstige financieële problemen om over de rug van hun geld te verdienen.
Dat rijmt niet samen.

En toch zou ik mijn geld moeten verdienen en dus gewoon blijven werken. Zou ik alleen in de avonduren vrijwillig mijn hulp aanbieden, dan krijg ik zoveel informatie op een dag te werken dat het of problemen met spirituele gevoeligheid met zich mee kan brengen of problemen op de werkvloer overdag.

Ik kan het dus ook niet met mijn werk combineren.

Het liefst zou ik me dan ook er fulltime mee bezig willen houden, maar ik moet dan wel de tijd hebben en niet de afhankelijkheid van geld om te kunnen leven en wonen.

Als ik zou beginnen zou het hooguit kunnen op basis van wat men er voor wilt geven en dat hoeft ook niet per definitie altijd geld te zijn, het zouden ook diensten kunnen zijn of goederen.

Hoewel de buitenkant soms anders doet vermoeden ben ik van binnen een eerlijk mens zonder kwade bedoelingen en met een gezond geweten. Juist dat gezonde geweten(niet rijk willen worden over andermans rug) weerhoud mij ervan om mijn beroep ervan te maken.

Sommige rekenen wel 100 euro per half uur, een absurd hoog bedag, zelfs een wipie bij de hoeren is nog een stuk goedkoper.

Als iemand de goeden tip heeft hou ik me aanbevolen.

Allemaal leuk, mooi en aardig die dingen die ik aan mezelf ontdek, maar het roept zo veel vragen op.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 22:43:28

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van ThoThThoTh: Don't give up your day-job
TOTUS EMANIT EX VOTO
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 22:55:26

reacties op grenswetenschap.nl

panna:
Chris de Boden zei:

Ik had wel weer gelijk en het kerstdiner werd een groot succes


Ik weet niet hoor maar dit kan ik ook nog wel voorspellen. En van dat stukje van spelende kindereen en trams lopen vast kan ieder normaal persoon toch wel voorspellen.... Ik ga hier is een andere blik op werpen. (al die mensen die dit geloven) Er zijn nooit bewijzen dat voorspellingen uitkomen. Zoals je de voorspellingen van 2009 ziet .. Oke in de voorspellingen van Jan van der Heijden staat dat Willem-Alexander in een voertuig zou zitten dat gevaar zou oplopen. Dit is toch een pure gok als je kijkt naar de andere voorspellingen die niet zijn uitgekomen. Er zullen altijd wel een paar goede voorspellingen tussen zitten. Kans dat er een goede tussen zit is groot. Ik denk vooral dat mensen denken dat ze een gave hebben het in hun achterhoofd heb zitten. Ze denken dat ze het echt kunnen en hierdoor zullen de uitspraken ook proffesioneler overkomen. Kortom ik wil eerst bewijs zien voordat ik het kan geloven anders is het gewoon niet betrouwbaar.
Dit onder een skeptische bril gr Panna <laatste edit: 25-12-2009 23:26:19>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 23:25:12

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
ThoTh zei:

Don't give up your day-job

Tuurlijk niet Ik volg mijn verstand en die zegt me dat ik in deze economisch moeilijke tijden juist zuinig moet zijn op mijn baan <laatste edit: 25-12-2009 23:40:29>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 23:38:59

reacties op grenswetenschap.nl

Pizza!: Cris, wat voor score heb je op deze test? http://www.parapsy.nl/precognitie/index.php

Hieraan zou je kunnen checken of je je baan op kan zeggen of niet. <laatste edit: 26-12-2009 0:01:22>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 25-12-2009 23:59:47

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Uitkomsten variëren nog wel.
Ik kom op 0.3 als beste score

Ik kon me niet goed concentreren en ik had er ook geen sterk gevoel bij.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 15:10:43

reacties op grenswetenschap.nl

Pizza!: beter oefen je dan nog even voor je overstapt van werk:p ik zat op 0.03, zodra je in de buurt komt kunnen we misschien samen bedrijfje erin starten:p
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 15:13:45

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
Pizza! zei:

beter oefen je dan nog even voor je overstapt van werk:p ik zat op 0.03, zodra je in de buurt komt kunnen we misschien samen bedrijfje erin starten:p


Ik was dat al niet van plan hoor.
Ik blijf gewoon zitten waar ik zit en na mijn 67'ste kijk ik wel verder, misschien dat als ik die test over 35 jaar doet dat ik dan ook wat hoger scoor.

Een een streng kritische noot op mezelf:
Ik weet wat ik wel kan en wat niet, leuk geschenk dat ik het wel heb, maar ze hadden het beter aan iemand kunnen geven die wel in staat is om zich de hele dag erin te verdiepen.
Bij mij hangt het meer als een blok aan mijn lijf waarbij ik alleen mezelf mee kan redden en voor de rest ervaar ik het als praktisch volstrekt nutteloos, eerder irritant "Zo van, bah, ik heb weer gelijk, waarom voorzie ik dit altijd en kan ik het niet gewoon op me af laten komen net als de rest".
Ik heb domweg niet de gelegenheid om dit goed verder te laten ontwikkelen, te veel storende factoren en volstrekt onmogelijk ivm werk waar 100% inzet en oplettendheid vereist is.
Ik wou juist dat ik het kon deontwikkelen zodat ik net zo oppervlakkig wordt en beperkt in mijn interesses(alleen auto's en sex) als mijn mede-collega's, ik denk dat ik dan een heel stuk gelukkiger zult zijn.
Gewoon lekker simpel denken dus en waarom heb ik nou juist een complexe "denkstoring"?. waarom ben ik niet als die andere simpele zielen? Ik ben immers niet uit een invloedrijke familie geboren en slechts een gewone burgerslaaf, een schaap in de kudde. Waarom wil ik nou steeds die kudde verlaten terwijl de weg zo simpel is die de kudde volgt???.

Dit zijn vragen waar ik liever antwoord op wil hebben dan in hoeverre ik ontwikkeld ben, want daar heb ik op de werkvloer niks aan. En je werk is toch je inkomstenbron en daar moet je niet te veel mee rommelen in deze moeilijke tijd, je ligt er zo uit als je iets te bijdehand wordt.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 15:54:02

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Cheshire CatCheshire Cat:
Chris de Boden zei:

Pizza! zei:

beter oefen je dan nog even voor je overstapt van werk:p ik zat op 0.03, zodra je in de buurt komt kunnen we misschien samen bedrijfje erin starten:p


Ik was dat al niet van plan hoor.
Ik blijf gewoon zitten waar ik zit en na mijn 67'ste kijk ik wel verder, misschien dat als ik die test over 35 jaar doet dat ik dan ook wat hoger scoor.

Een een streng kritische noot op mezelf:
Ik weet wat ik wel kan en wat niet, leuk geschenk dat ik het wel heb, maar ze hadden het beter aan iemand kunnen geven die wel in staat is om zich de hele dag erin te verdiepen.
Bij mij hangt het meer als een blok aan mijn lijf waarbij ik alleen mezelf mee kan redden en voor de rest ervaar ik het als praktisch volstrekt nutteloos, eerder irritant "Zo van, bah, ik heb weer gelijk, waarom voorzie ik dit altijd en kan ik het niet gewoon op me af laten komen net als de rest".
Ik heb domweg niet de gelegenheid om dit goed verder te laten ontwikkelen, te veel storende factoren en volstrekt onmogelijk ivm werk waar 100% inzet en oplettendheid vereist is.
Ik wou juist dat ik het kon deontwikkelen zodat ik net zo oppervlakkig wordt en beperkt in mijn interesses(alleen auto's en sex) als mijn mede-collega's, ik denk dat ik dan een heel stuk gelukkiger zult zijn.
Gewoon lekker simpel denken dus en waarom heb ik nou juist een complexe "denkstoring"?. waarom ben ik niet als die andere simpele zielen? Ik ben immers niet uit een invloedrijke familie geboren en slechts een gewone burgerslaaf, een schaap in de kudde. Waarom wil ik nou steeds die kudde verlaten terwijl de weg zo simpel is die de kudde volgt???.

Dit zijn vragen waar ik liever antwoord op wil hebben dan in hoeverre ik ontwikkeld ben, want daar heb ik op de werkvloer niks aan. En je werk is toch je inkomstenbron en daar moet je niet te veel mee rommelen in deze moeilijke tijd, je ligt er zo uit als je iets te bijdehand wordt.

Toch niet hooggevoelig of hyperintensief, Chris
I grin like that because I'm a Cheshire cat, that's why!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 16:11:13

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Ja, Ik ben een HSP'er
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 16:12:40

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Cheshire CatCheshire Cat:
Chris de Boden zei:

Ja, Ik ben een HSP'er

Sorry voor de vraag maar ik ben een boekje aan het lezen waar HSP in voor komt, en ik moest meteen aan jou denken.
En als ik verder kijk op internet kwamen er zaken die ik toch in jouw schrijven herkende, vandaar. <laatste edit: 26-12-2009 17:08:45>
I grin like that because I'm a Cheshire cat, that's why!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 16:23:55

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Ik maak er geen geheim van.

Ik heb zo veel dingen meegemaakt dat ik er wel een boek over kan schrijven en dat ik voor de volle honderd procent zeker weet dat ik ook een Nieuwe tijdskind was en dat tot HSP is uitgegroeid, je blijft immers niet eeuwig kind en van het woord Nieuwetijds-volwassenen heb ik nog nooit eerder gehoord.
Een kenmerk van HSP zijn vaak verhoogde sprirituele ontwikkelingen.

Het grootste probleem waar ik mee zit en waar ik ook een weblog over begonnen ben(zodra die klaar is en qua inhoud de moeite is om te tonen plaats ik wel de link) is dat er nogal veel onduidelijkheid bestaat, het te vaak in een sprookjes/newage hoekje gestopt wordt wat de geloofwaardigheid niet ten goede komt terwijl het in principe gaat om een stukje evolutie van de mens, puur biologisch dus zonder hokus-pokus. De weg naar de bewustwoording van het geheel waar we met zijn allen deel van uitmaken, het ware geheim van leven en dood.

Je zou een HSP'er met een computerprogramma kunnen vergelijken wat voor windows 7 is geschreven(ik) en wat geïnstalleerd is op een windows xp pc(mijn sociale woon en werkomgeving) en niet helemaal lekker draait(conflicten en incidenten). Pas als het OS wordt geupgrade naar windows 7(de rest ook begint te ontwaken) zou ik naar behoren kunnen functioneren(programma als besturingssysteem zijn dan compatible met een hoop nieuwe mogelijkheden, maar ook beperkingen(duel)). Met wat fantasie zou je dus van Homo Sapiëns 2.0 kunnen spreken terwijl de meeste mensen nog 1.0 zijn (bij wijze van spreken)

Ik ervaar het een beetje alsof ik de elfstedentocht aan het rijden ben en ik kilometers voor op kop rijdt, de rest komt er ook wel, maar later pas terwijl ik me al lang weer thuis aan het opwarmen ben.

Hoe moet ik het nog duidelijker beschrijven vraag ik me af en hoe blijf ik gelijktijdig geloofwaardig???

Met dergelijke vragen worstel ik al een lange tijd.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 17:31:55

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Cheshire CatCheshire Cat: @ Chris

Voor mij hoef je niet duidelijker te zijn, nu ik er wat over gelezen heb, al is het niet veel.
Het eerste was wel in een ankertje (ankh-hermes uitgever) die inderdaad new-age mag worden genoemd, maar daarom plaats ik het nog niet in die hoek.

Je weblog wil ik best een keer bezoeken als je er zover mee bent.

Het enigste wat ik kan bedenken op de laatste zinnen van je is: een goede omschrijving van het probleem is de halfe oplossing, en als het geloofwaardig is voor je zelf is het goed. (je hoeft je zelf niet te verdedigen/verklaren voor de anderen)

CC
I grin like that because I'm a Cheshire cat, that's why!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 17:55:35

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van ThoThThoTh:
TOTUS EMANIT EX VOTO
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 18:00:07

reacties op grenswetenschap.nl

Pizza!: euh, domme vraag misschien maar waar staat HSP voor? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 18:09:23

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Cheshire CatCheshire Cat:
Pizza! zei:

euh, domme vraag misschien maar waar staat HSP voor? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk

HSP, Hoog Sensitief Persoon / highly sensitive person

cq hooggevoelig/hypersensisief

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogsensitief_persoon

CC <laatste edit: 26-12-2009 18:22:14>
I grin like that because I'm a Cheshire cat, that's why!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 18:18:41

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van ThoThThoTh:
Pizza! zei:

euh, domme vraag misschien maar waar staat HSP voor? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk

Google is uw vriend:
http://www.google.nl/search?q=hsp
TOTUS EMANIT EX VOTO
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 18:19:17

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Cheshire CatCheshire Cat: Toegegeven, die wikipedia pagina (hsp) is niet veel soeps.
I grin like that because I'm a Cheshire cat, that's why!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 18:30:49

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
Cheshire Cat zei:

Pizza! zei:

euh, domme vraag misschien maar waar staat HSP voor? Ik heb er nog nooit van gehoord namelijk

HSP, Hoog Sensitief Persoon / high sensitife person

cq hooggevoelig/hypersensisief

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoogsensitief_persoon

CC


Je was me voor, ik had toch ff bezoek.

Ik heb trouwens problemen hier met citeren.
Ik denk dat mijn internetverbinding net iets te snel is voor het weblogscript waar GW op draait met als gevolg dat tie gelijk doorschiet naar de homepagina, alsof het script zich verslikt.

Ondanks ik maar een consumenten internetverbinding heb, denk ik dat er maar weinig mensen zijn die een 6 megabits upload en een 60 megabits download snelheid hebben. Ik ondervind erg vaak dat een webserver(ook bij hostingproviders) een langzamere uplink hebben als mijn downlink en dus haal ik maar zelden het maximum.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 18:52:53

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Cheshire CatCheshire Cat: Hier ben ik ook al klaar met typen voordat de zin pas op het blog komt, kerstmis bug gok ik.
I grin like that because I'm a Cheshire cat, that's why!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 18:57:18

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Ik heb het sinds ik een snellere internetlijn heb en als er slechts een pc aan staat en dus de volle lijnsnelheid op een pc heb.
Om een beeld te vormen van hoe snel mijn lijn is:
De skyradio kerst top 50 in 320kbps mp3 kwaliteit(geript van originele cd's, dus geen radioopname) had ik al met een seconde of 30 volledig gedownload, uitpakken kost meer tijd .

Trouwens: Of de kabel nou een monopolie spelletje blijft of niet.
Qua stabiliteit van de lijn is het wel aanzienlijk verbeterd en staat inmiddels gelijk aan adsl, ook bij ultra hoge snelheden, maar het scheeld de helft met KPN, maar mijn snelheid is wel 5x sneller geworden, digitale tv zonder dat de snelheid van de internetlijn wordt beïnvloed en zelfs bellen gaat via een appart modem met eigen kanaal.
Dit kan met ADSL nooit. <laatste edit: 26-12-2009 19:23:07>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 19:14:32

reacties op grenswetenschap.nl

panna: Chris de Boden zo ziet u maar dat u niet hoogbegaafd ben of een gave heeft als ik u score zie van die test 0.3 ... Het is gewoon allemaal gelul ,ik ben pas tevreden als je een filmpje maakt van die test met een screenrecorder en daarmee u score vastlegd dat onder de 0,05 ligt als dit zo is ben ik tevreden dit geldt ook voor pizza . Nu in een keer jezelf eruitlullen dat er storingen zijn of dat je niet goed ontwikkeld ben.. ach man het zit allemaal in je achterhoofd. Dit geldt voor de meeste die denken dat ze een gave hebben., en dit geldt ook voor voorspellingen. Een kritische kijk door een skeptische bril.
Gr Panna
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 20:02:49

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Cheshire CatCheshire Cat: 0.41 uit de test, kan niet zegen dat ik vindt dat ik zelf precognite vaardigheden bezit en de test bevestig dit <laatste edit: 26-12-2009 21:08:51>
I grin like that because I'm a Cheshire cat, that's why!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 20:59:08

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
panna zei:

Chris de Boden zo ziet u maar dat u niet hoogbegaafd ben of een gave heeft als ik u score zie van die test 0.3 ... Het is gewoon allemaal gelul ,ik ben pas tevreden als je een filmpje maakt van die test met een screenrecorder en daarmee u score vastlegd dat onder de 0,05 ligt als dit zo is ben ik tevreden dit geldt ook voor pizza . Nu in een keer jezelf eruitlullen dat er storingen zijn of dat je niet goed ontwikkeld ben.. ach man het zit allemaal in je achterhoofd. Dit geldt voor de meeste die denken dat ze een gave hebben., en dit geldt ook voor voorspellingen. Een kritische kijk door een skeptische bril.
Gr Panna

Voor mij is het pas overtuigend als je zoiets kan zonder dat er een pc aan te pas bij komt en wel in real life. Verder hou ik niet van wedstrijdjes en testjes, voor tests ben ik niet goed genoeg en wedstrijdjes verlies ik toch altijd. Die moeite neem ik dus geeneens meer.
Als ik puur op tests zou afgaan zou ik zelfs rijp zijn om in een sociale werkplaats te werken met een slabbertje om tegen het kwijlen, laat ik over de stemwijzer maar niks zeggen wat daar uit komt.

Ik ben niet heel lang geleden bij een psycholoog geweest en volgens diegene is er weinig mis met mij, dus rijp voor een gesticht ben ik ook nog niet.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 22:02:11

reacties op grenswetenschap.nl

Pizza!: haha, ik had 0.03 maar dat was dikke mazzel, het plaatje wat verscheen kwam toevallig erg overeen met een ontwerp dat ik in m'n hoofd had voor de muur,(waar ik al langer mee bezig was) de eigenschappen die ik bij het plaatje invulde als 'aanvoelen' kwamen gewoon overeen met dat ontwerp dat ik ik nog vers in m'n gedachten had. Gek genoeg kwam plaatje qua eigenschappen erg veel overeen(niet qua uiterlijk overigens) maarja er is ook altijd iemand die je jackpot wint bij de loterij hoe groot die kans ook is:p
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 26-12-2009 22:02:21

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden: Net nog een keer gedaan en haalde ook 0.03 en kwam het het plaatje enigzins overeen met waar ik aan zat te denken.

Test van niks dus, want als ik ook 0.03 kan halen...
Ik ben niet overtuigd van die test, wel van mezelf


Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 27-12-2009 2:02:36

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Ja HorusJa Horus: 0.01
Screenshot op .io gedropped:
http://drop.io/7dx2qij#

En ik voorspel hoge golven in januari; een niet te missen ufo in februari; lente in maart en wanneer dit blijkt te kloppen kloppen jullie maar weer 's aan.
Multa novit vulpes, sed felis unum magnum
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 27-12-2009 2:16:27

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van MarseparsMarsepars: Ik voorspel dat het klimaat in Nederland maar liefst VIER KEER gaat veranderen in 2010.
Just what is truth? I can not tell, can not feel.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 27-12-2009 9:39:03

reacties op grenswetenschap.nl

panna:
Ja Horus zei:

0.01
Screenshot op .io gedropped:
http://drop.io/7dx2qij#

En ik voorspel hoge golven in januari; een niet te missen ufo in februari; lente in maart en wanneer dit blijkt te kloppen kloppen jullie maar weer 's aan.


Sick! of terwijl je had het plaatje gewoon in gedachten??
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 27-12-2009 13:45:09

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
Marsepars zei:

Ik voorspel dat het klimaat in Nederland maar liefst VIER KEER gaat veranderen in 2010.


Goh, dat denk ik nou ook
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 27-12-2009 13:58:02

reacties op grenswetenschap.nl

Pizza!: @Chris, jij bevestigt wel mijn vermoeden dat een hoge score niet het geval is van aanvoelen van wat gaat komen, maar misschien juist door sterk een plaatje in gedachten te hebben je het resultaat beïnvloed. Oftewel het plaatje komt overeen omdat je er zo sterk aan dacht en niet dat je dat plaatje aanvoelt omdat dat plaatje gaat komen. Dit zou je kunnen toeschrijven aan dingen zoals the secret/law of attraction maar zou meer down to earth kunnen worden verklaard met kwantummechanica waar de waarnemer het resultaat beïnvloed. <laatste edit: 27-12-2009 19:20:37>
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 27-12-2009 19:19:54

reacties op grenswetenschap.nl

Chris de Boden:
Pizza! zei:

@Chris, jij bevestigt wel mijn vermoeden dat een hoge score niet het geval is van aanvoelen van wat gaat komen, maar misschien juist door sterk een plaatje in gedachten te hebben je het resultaat beïnvloed. Oftewel het plaatje komt overeen omdat je er zo sterk aan dacht en niet dat je dat plaatje aanvoelt omdat dat plaatje gaat komen. Dit zou je kunnen toeschrijven aan dingen zoals the secret/law of attraction maar zou meer down to earth kunnen worden verklaard met kwantummechanica waar de waarnemer het resultaat beïnvloed.


Ik ben meer ontvankelijk dan verzendelijk.

Moeilijk is om uit te leggen dat gedachten, weetjes en visioenen op me af komen en niet dat ik ze doelbewust oproept. Ook is het geheel afhankelijk van de stemming en de omgeving. In een rustig bos kan ik helderder denken dan in een rumoerige werkomgeving. Doordat ik in feite wordt afgeleid door het lawaai in de werkplaats en mijn actieve betrokkenheid bij het werkproces komt er minder informatie binnen via mijn 'antennes', de informatie uit het bewuste NU van de realiteit overstemd dan het overige. Hoe lawaaieriger en hoe meer mensen om mij heen, hoe meer ik me in de verdrukking gestopt voel.
Vaak kan ik dan ook moeilijker orde op zaken houden en zaken op een rijtje plaatsen iets waar ik superieur in ben als ik me in een rustieke omgeving verkeer.

Verder ervaar ik in real life dat ik erg sterk mensen aanvoel. ik weet vaak al gelijk welk vlees ik in de kuip heb.
Kom ik bij een psycholoog dan geef ik heel vreemd al de antwoorden nog voor de vraag gesteld is met als eindconclusie: Volstrekt normaal... om er maar vanaf te zijn
Dat soort lui kunnen mij iig niet helpen
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 27-12-2009 20:25:43

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van RadiationRadiation: Een aardbeving van 7,3 op de schaal van Richter in Haiti mocht ook best wel voorspeld worden.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 13-1-2010 14:48:19

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van KanuKanu:
Radiation zei:

Een aardbeving van 7,3 op de schaal van Richter in Haiti mocht ook best wel voorspeld worden.


Mee eens. Ik ben even wezen googlen, maar er is niemand die deze aarbeving voorspeld heeft. En dit is tot nu toe, toch de grootste gebeurtenis...
Licht is sneller dan geluid. Daarom zien mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 13-1-2010 19:49:22

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van Frank BomansFrank Bomans:
Kanu zei:

Radiation zei:

Een aardbeving van 7,3 op de schaal van Richter in Haiti mocht ook best wel voorspeld worden.


Mee eens. Ik ben even wezen googlen, maar er is niemand die deze aarbeving voorspeld heeft. En dit is tot nu toe, toch de grootste gebeurtenis...

Ik voorspel in 2010 tot 2013 grote onrust in Yellowstone.
Zijde weer bezig, Madam Toerkes?
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 13-1-2010 19:51:39

reacties op grenswetenschap.nl

panna: Zo er is al lekker veel uitgekomen !!!! NOT!!!!
Ik vind het echt bullshit worden die voorspellingen dit en dat... mss komt er iets uit maar dan is het puur toeval..
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 23-2-2010 10:43:22

reacties op grenswetenschap.nl

grenswetenschappen-avatar van harsesharses: Mooi toch??,dan word het zeker geen saai jaar!!
Grenswetenschap-commentaar Quoten »   Grenswetenschap-commentaar Ongepast? »Gepost op: 24-2-2010 14:03:08

 

Nu reageren:

 
Laatste nieuws:   Populair nieuws:
Zelf (uw) nieuws toevoegen » Nieuwsarchief »

GW-Video:
GW Ging Moestafa GW Ging Jezus Redt GW Ging Positieve Nood GW Ging Filip Coppens GW Ging Emile Ratelband
Bij Maaike Baretta van Greenpeace Kachel 2.0 GW Ging Neale Donald Walsch GW bij Sam Osmanagich, ontdekker van de Bosnische piramides Gili: Iedereen Paranormaal!
GW Goes Spiritual, deel 2 Krochten van de ziel, deel 26: de pedofiel GW Goes Spiritual De Chemtrail burgemeester Op het Niburu-event
GW Ging dr. Anne Stijkel Uri Geller Bij Michel keck Contacteer ons  

Dagsponsor: Hier kan uw website of bedrijf staan
Dagsponsor Hier kan uw website of bedrijf staan
Word ook dagsponsor! Voor € 15 door duizenden gezien!


Recente Reacties: Bekijk grenswetenschap-reacties via RSS of XML
 
Zoeken: Go Nu zoeken op grenswetenschap.nlNu zoeken op grenswetenschap.nl
 
Grenswetenschappelijke stickies
Meer »
 
Grenswetenschap 2012-Maya-special
Grenswetenschap Koen-Insectenkampioen-pagina
 
Steun GW, geef de redacteuren een biertje »
 
Vorige maand op GW:
 
Vorig jaar op GW:
 

 
Populairste Links:

Nieuwste Links:
 
 
   
Iets nieuws te melden? E-mail ons dan meteen!
   
  Website-inhoud © 2005 - 2010 grenswetenschap.nl