Laatst hadden we een Greenpeace-filmpje uit de oude doos en vandaag hebben we nog zo'n soort presentje uit de reeks vergeten bandjes. Drie jaar geleden waren we in de Vrije Universiteit van Amsterdam bij een lezing van Neale Donald Walsch. Georganiseerd door Heart Events. U kent Walsch misschien als auteur van de bestseller boekenreeks 'Gesprekken met God', of als spreker uit de bekende film The Secret. We hadden het destijds aangekondigd en nu pas was het mogelijk om de footage te vertonen. Tijdens de Lezing kwamen we te weten hoe Neale Donald Walsch écht over The Secret en The Law Of Attraction denkt. We verpakten de twee en een half uur durende lezing in een representatieve 10 minuten durende montage (waarvan we weten dat de audio niet zo best is).

Neale Donald Walsch
(Neale Donald Walsch)


Bassie22: De avond was inspirerend alhoewel zijn boeken voor mij nog inspirerender zijn. Er was op die avond wel een moment dat ik had, he.... het begint op een religie te lijken. En met religies heb ik helemaal niets!
Nieuw Bewust Zijn
Op 16-04-2010 9:28:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 9:55:17)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 9:46:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bassie22: @Sten. Misschien eerst zijn boeken lezen? Je commentaar rijmt nl helemaal niet met de teksten in zijn boeken...
Nieuw Bewust Zijn
Op 16-04-2010 10:11:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
Sten Oomen:

Goed dat dit alsnog geplaatst is. Heb helemaal niets met Neale Donald Walsch. Dat hele concept van 'praten met God' vind ik zo totaal achterhaald. Het is gewoon religie, hoe je het ook wendt of keert. Stiekem is deze man een standaard christen in een new age jasje.

Ook hoe hij daar zit en staat, dat is een prekende man en naar mijn mening komt er geblaat uit. Voor mij valt hij onder de categorie: James Redfield.
Lekker onrespectvol hè! Ik schop graag tegen 'heilige huisjes'. Ik kan dit nauwelijks aanhoren, ik heb daar extra voelsprieten voor en deze voelsprieten zeggen dat deze man gevangen zit in geloofssystemen.

Nu zal ik daar wel weer op aangevallen worden, soit!

'The Secret' heeft bovendien allang bewezen NIET te kloppen. Kijk maar eens naar zo'n Patty Harpenau of bijna iedereen die het aangeprezen heeft. Dit zijn nou niet bepaald mensen die ik het navolgen waard vind. Trouwens: je moet sowieso niemand navolgen.

Praten met God...vrijen met Engelen...ach ieder zijn/haar ding toch?
Op 16-04-2010 10:16:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 10:17:24)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 10:16:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 10:24:58)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 10:19:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
Sten Oomen:

@ Horatio

Het is heel gemakkelijk om mij over een kam te scheren met de heer Donald Walsh. Mij zul je NOOIT horen preken zoals deze man. Ik doe aan voorlichting, niet aan preken. En ik ben geen gelovige. En met 'The Secret' heb ik helemaal niets. Me dunkt dat er genoeg verschillen zijn dan.

Als mensen massaal aan mijn lippen zouden hangen zoals gelovigen aan de lippen van missionaris Donald Walsch, DAN zou IK heel zenuwachtig worden en weten dat ik op het verkeerde pad zat.

Ieder heeft zijn/haar eigen pad en als we stoppen met oordelen...komt God misschien ooit eens tevoorschijn...?
Op 16-04-2010 11:03:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Sten Oomen:

Als mensen massaal aan mijn lippen zouden hangen zoals gelovigen aan de lippen van missionaris Donald Walsch, DAN zou IK heel zenuwachtig worden en weten dat ik op het verkeerde pad zat.

Aparte insteek. Dus Jezus en alle andere personen die als messias werden gezien waren op het verkeerde pad?
United as one. Divided by zero.
Op 16-04-2010 11:04:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 11:08:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 11:11:09)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 11:09:17 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi:
Sten Oomen:

@ Horatio

Het is heel gemakkelijk om mij over een kam te scheren met de heer Donald Walsh. Mij zul je NOOIT horen preken zoals deze man. Ik doe aan voorlichting, niet aan preken. En ik ben geen gelovige. En met 'The Secret' heb ik helemaal niets. Me dunkt dat er genoeg verschillen zijn dan.

Als mensen massaal aan mijn lippen zouden hangen zoals gelovigen aan de lippen van missionaris Donald Walsch, DAN zou IK heel zenuwachtig worden en weten dat ik op het verkeerde pad zat.


wil je soms daarmee zeggen dat als een klein groepje ergens een mening over heeft het wel goed zit, maar als de grote massa het ergens over eens is, dan zit het fout????
Klinkt arrogant.
Trouwens ik vind je hele redenatie arrogant. Wat je doet is geen vorlichting. Voorlichting wordt onderbouwd, anders is het gezwets. Of gewoon dwarsliggerij.
Op 16-04-2010 11:35:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 11:45:33)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 11:42:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jawadde: Ik geloof dat de man het oprecht goed meent. Zoals de meesten, wellicht. Alleen heeft hij inderdaad niet door opnieuw in een nieuw patroon gevangen te zitten. Vanzelfsprekend is het niet gemakkelijk voor het ego om met de toegenomen aandacht om te gaan. Je zou voor minder gaan geloven dat je iets belangrijk doet, of belangrijk bent.
Het probleem met alle systemen, instituten en pseudo instituten, is dat ze waarheden en eigen interpretaties zo handig kunnen verweven, dat de grens tussen de waarheden en de eigen inkleuringen niet langer zichtbaar zijn. Dus, dan zitten we weer in het aloude verhaal, waarbij mensen toch, via wat ik noem hun eigen persoonlijke religiositeit/spiritualiteit binnen EEN concept, binnen EEN visie gekanaliseerd worden. Waardoor ze eigenlijk weer bij af zijn.
Ergens moet het menselijk ego er van houden keer op keer in dit soort cirkeltjes mee te draaien vermoed ik. Al was het alleen al omdat vrijheid, ook verantwoordelijkheid meebrengt. Terwijl we ten gronde geconditioneerd lijken om zeker geen verantwoordelijkheid op te nemen.
Tja, let it be, en verder voor de eigen deur vegen, en daarbij kijken of we in staat zijn onze eigen conditioneringen op te ruimen, zeker he?
Op 16-04-2010 0:03:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Ik ben het niet met je eens, Sten. Het gaat niet om de grootte maar om hoe het zich uitbouwt. Een spirituele ideologie kan zelden fout zijn, tenzij er een instituut achter zit dat verlangt dat men in het gareel loopt. In het Christendom ging het niet fout bij Jezus, het ging fout bij Petrus, die het begon te regulariseren.

Walsch is prekerig en kwam bij momenten in de lezing wat hoogmoedig over, maar dat betekent nog niet eens dat hij ook hoogmoedig is. Het zijn indrukken en uiteindelijk gaat het om de inhoud.
United as one. Divided by zero.
Op 16-04-2010 0:05:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: @sten je verdiept je volgens mij enkel in dingen die je persoonlijk interesseren en de rest is voor jou gewoon niet waar. moet je zelf weten maar je kunt alleen eerlijk commentaar geven op iets als je werkelijk helemaal op de hoogte bent van het hoe en wat. als je het niks interesseert hoef je er ook geen melding van te maken. ziet er alleen maar uit alsof je aandacht wil. je hebt een boek geschreven?
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 16-04-2010 0:07:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 0:09:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
welja: avatar is gebouwd op goede (en slechte) nieuwe ideeen en niet persé de oorzaak hiervan. het is mooi maar nog steeds iets om geld mee te verdienen. niets meer en niets minder.
Laatst zag ik iemand gelukkig staan te wezen.
Op 16-04-2010 0:10:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
Sten Oomen:

@ 3.14po

Daar zeg je wat. Albert Einstein heb ik nooit een storend figuur gevonden, Jezus wel als je kijkt naar zijn 'invloed'. Je ziet waar het preken over liefde naar leidt. Preken om het preken?


Er is wel iets wat Albert storend aan zichzelf vond, namelijk het gegeven: dat hij de mensheid een verschrikkelijk zelfvenietigend mechanisme geschonken had, nadat de eerste atoombom tot ontploffing was gebracht door de Amerikanen.
Is ook wel wat voor te zeggen Sten...

Sten Oomen:

Ik houd van wetenschap, niet van geloof. Doen, niet preken.


Liefde voor de wetenschap. Laat me niet lachen...
Geloven in de wetenschap is ook maar geloof...
Ook de wetenschap heeft zijn negatieve invloed laten gelden op deze planeet. Ben bang dat Sten gewoon een beetje BOOS op GOD is...
Zoals zoveel mensen boos lijken te zijn op de zogenaamde; 'schepper van werelden'. Zonder de moeite te nemen te onderzoeken en te begrijpen 'wie of wat God nu werkelijk is' en of wat het voor hen betekent.

Maarja, het is en blijft een lastig onderwerp: God...
Je houdt van hem, of je veracht hem/haar/het... een middenweg schijnt er niet te zijn.
Ik ben ook gek... :P
Op 16-04-2010 0:17:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 12:23:33)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 0:17:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 0:21:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mevrouw Maan:
Sten Oomen:
Lekker onrespectvol hè! Ik schop graag tegen 'heilige huisjes'. ... Nu zal ik daar wel weer op aangevallen worden, soit!

'The Secret' heeft bovendien allang bewezen NIET te kloppen. Kijk maar eens naar zo'n Patty Harpenau of bijna iedereen die het aangeprezen heeft. Dit zijn nou niet bepaald mensen die ik het navolgen waard vind. Trouwens: je moet sowieso niemand navolgen.

... Als grote massa's het eens zijn, is er een zeer gerede kans dat er een luchtje aan zit ja.


En er is onderhand ook al een best fikse massa mensen die tegen heilige huisjes schoppen een heel goed idee vindt. En in navolging van mekaar allerhande huisjes schopt. Nu u weer.

Waar ik het wel mee eens ben is dat mensen eerst beter voor dat om zich heen kunnen zorgen, dan in eerste instantie voor alleen zichzelf. Maar aan de andere kant, als wat ik in de krant las over dat depressie over een aantal jaar volksziekte nummer 1 wordt klopt, kunnen we iemand die de mensen een beetje vertrouwen in zichzelf geeft wel gebruiken. Ik heb ook niet alle boeken gelezen, maar dat is denk ik uiteindelijk wel wat de beste man (wil?) doet. (Nog) niet zo heel veel mis mee, me dunkt
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 12:38:34)
Never trust a man who, when alone in a room with a tea-cosy, doesn't try it on.
Op 16-04-2010 0:25:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Sten Oomen:

"In het Christendom ging het niet fout bij Jezus, het ging fout bij Petrus, die het begon te regulariseren."

Was je erbij dan?

Als dát het criterium is, dan kun je ook niet spreken dat je wetenschap zo hoog hebt zitten. Wetenschap baseert zich op vele vlakken namelijk sterk op gegevens afkomstig uit een tijd waar ze niet bij waren.

Los daarvan doet het er in dit geval niet eens toe of iemand er bij was. Het staat in de bijbel dat niet Jezus maar Petrus diegene is die zorgde voor de organisatie. Begrijp me goed, het gaat niet om de personen Jezus en Petrus, en of die historisch correct zijn, maar om het feit dat de ideologie is losgetrokken van de organisatie of in een organisatie is ingepast. Dán gaat het fout. Als men spiritualiteit gaat regulariseren.

Sten Oomen:

Jezus is verleden tijd. Het enige wat telt is de wetenschappelijke vooruitgang en de liefde voor het leven, lijkt mij. De tijd van praten is voorbij. Mooie woorden kan iedereen wel uiten. Woorden zijn niets als ze niet resulteren in daden en aanwijsbare vooruitgang. Woorden zonder daadkrachtige inhoud zijn als zeepbellen, als misleidende reclame uitingen.

Je idealiseert wetenschap. In de praktijk is wetenschap een heel stug gegeven wat misschien wel liefde in de kern kent, maar in het milieu niet. Net zoals je de wereld idealiseert als je gelooft dat de tijd van praten voorbij is. In jouw persoonlijke wereld kun je gelijk hebben, maar in de wereldbol waarop we leven wordt er nog veel te veel gevochten en ruzie gemaakt en te weinig echt gepraat. Met of zonder liefde.
United as one. Divided by zero.
Op 16-04-2010 0:26:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 12:36:51)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 0:35:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Sten Oomen:

GOD is achterhaald. GOD is ouderwets.

We hebben met onszelf en de wereld te dealen, en wat daarvan komt, is het gevolg van onze eigen daden.

Daar zijn de meningen over verdeeld.
United as one. Divided by zero.
Op 16-04-2010 0:35:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
Sten Oomen:

@ Buff

"Maarja, het is en blijft een lastig onderwerp: God...
Je houdt van hem, of je veracht hem/haar/het... een middenweg schijnt er niet te zijn. "

Je impliceert hiermee dat zoiets als God überhaupt een issue is bij mij of wie dan ook. Dat is niet zo.
GOD is achterhaald. GOD is ouderwets.


Zolang je een oordeel hebt is het een issieu voor je... of niet soms? En dat God achterhaald of ouderwets is... is ook maar een mening.

Sten Oomen:

We hebben met onszelf en de wereld te dealen, en wat daarvan komt, is het gevolg van onze eigen daden.


Daar ben ik het helemaal mee eens...

Ik ben ook gek... :P
Op 16-04-2010 0:36:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 12:38:33)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 0:38:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff: Heb het herlezen; ben nu alleen nieuwsgierig naar wie die 'echte' pioniers dan wel mogen zijn.

Ik persoonlijk geloof (ja geloof) nog steeds in het goede van de mens. En ik denk dat niemand het slechte wil of doet. Ook al denken anderen daar vaak anders over...
Men moet ook niet naar de bomen kijken, wil men het bos willen zien.
Ik ben ook gek... :P
Op 16-04-2010 0:45:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bassie22:
Sten Oomen:

@ Bassie22,

heb zijn boeken wel eens ingekeken en wat stukken ingelezen. Het boeide me niet.
Maar alleen al door de titel zou ik niet niet helemaal willen lezen.
Het gebruik van het woord 'God' in de centrale positie is al voldoende voor mij om de man niet meer interessant te vinden.

........

Beter zouden de mensen zich zelf eerst eens gaan helpen, dan de natuur en de dieren, dan de mensen. In die volgorde.


Dat op de titel herken ik. Dat is juist de reden dat ik zijn boeken jarenlang heb overgeslagen... De titel 'God' moet je dus met een korreltje zout nemen. Hij praat met zichzelf en ontdekt dat wij alles een ne hetzelfde zijn. Juist hij beschrijft, dat jij zelf 'God' bent net als alles om ons heen 'God' is.

Jouw 2e deel van je reactie geeft aan dat je de boeken idd hebt ingezien, maar niet gelezen. Juist in de boeken wordt exact hetzelfde gezegd als jij in het laatste deel van je reactie.

Jullie zitten dus, zonder dat je het weet, op exact dezelfde lijn.

Echt een aanrader!

Zoals geschreven ben ik ook bij die bijeenkomst in Amsterdam geweest en dat had idd niet helemaal mijn verwachting. Vooral niet omdat er op een bepaald moment samen gezongen werd... Dat was voor mij een herinnering aan mijn opvoeding en die heb ik juist afgeschreven...
Nieuw Bewust Zijn
Op 16-04-2010 0:47:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
Bassie22:

Hij praat met zichzelf en ontdekt dat wij alles een en hetzelfde zijn. Juist hij beschrijft, dat jij zelf 'God' bent net als alles om ons heen 'God' is.

Dat is nou wat men noemt: "de-spijker-op-zijn-kop-slaan".
Ik ben ook gek... :P
Op 16-04-2010 0:55:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 12:58:50)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 0:55:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
Sten Oomen:

@ Bassie22,

zoals gezegd: ik ken zijn globale inhoud, het gepraat over "Jij zelf bent God" etc.
Moe word ik daarvan. Woorden, niets dan woorden. Geblaat, gezwets, ik heb er geen andere indruk bij.

Zeker zit ik niet op een lijn met hem, kijk dan naar die clip. Die man is een missionaris. Die kop, de manier waarop hij zijn dankbare toehoorders toespreekt. Een religie, een sekte, hoe je het ook wilt noemen. Gezang ja.

Laat dat maar eens aan Jeroen, mijn man, horen, en hij reageert nog heftiger dan ik. WEG ERMEE. Dat krijg je als je mensen wilt hersenspoelen met linke sprookjes en valse liedjes.

NO WAY dat ik zijn boeken nu nog ga lezen. Alleen dat woord al. Het gebruik van het woord op deze centrale positie bewijst gewoon dat hij niet van GOD kan loskomen. Moet hij dat woord maar niet gebruiken.



Zeggen dat je iets 'kent', wil nog niet zeggen dat je het 'begrijpt'.
Ik ben ook gek... :P
Op 16-04-2010 13:00:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : @Sten, volgens mij ben je zelf ook nog niet helemaal los van God. Iets waar je los van bent, wekt niet zoveel woede/weerstand op.
Is it electrickery?
Op 16-04-2010 13:04:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Sten Oomen:

En praten: heeft nog steeds niet opgelost. Ik word zo moe van al dat gepraat en om je heen zie je nog dezelfde slachtpartijen zowel onder mensen als onder de dieren en de natuur.
Wat WEL veranderd is, is de techniek. En die techniek leidt ons de toekomst in. Het heelal in. En dat spreekt mij wel aan.
Niet om de aarde af te danken, juist niet. Maar om de rest van het heelal ook te leren kennen.

Techniek zonder moraal en ethiek is een - om even in de sfeer te blijven - een duivels instrument. Je kunt spiritualiteit en geloof niet loskoppelen van de mens.
United as one. Divided by zero.
Op 16-04-2010 13:09:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 13:13:04)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 13:10:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Maar Sten, je zit je hier toch al een tijdje op te winden over God, of lees ik niet goed? En waar je je over opwindt, daar ben je volgens mij niet los van. Maar goed, ik ga even naar de dierenwinkel, kijken of ze Okapi's verkopen.
Is it electrickery?
Op 16-04-2010 13:14:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff: Ik ben niet opgeleid tot inspecteur; dus zou niet weten wat ik te zoeken heb in een dierenwinkel.

Ga nog wel ff in overleg met die 'ouwe vent' die daarboven in de hemel is... En zal Hem vragen of Hij niet een van zijn Engelen op inspectie kan sturen.

Ik ben ook gek... :P
Op 16-04-2010 13:21:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 13:22:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 13:24:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mevrouw Maan: Alle dierenwinkels bij mij in de buurt zijn reeds geinspecteerd, en hebben de beoordeling redelijk ontvangen. En met die beoordeling ben ik het eens. Ben alleen nog steeds razend benieuwd wat u te zeggen hebt over mijn bovenstaande post...
Never trust a man who, when alone in a room with a tea-cosy, doesn't try it on.
Op 16-04-2010 13:24:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Buff:
Sten Oomen:

@ Buff

Zelfde reactie als bij Emie.

Er staat een inspectieformulier, je hoeft het maar in te vullen. Doe het zelf en laat het niet aan een ander over.


Sten ik beloof je dat ik vanavond even ga kijken, ga nu werken voor me levensonderhoud.
Kan je wel vertellen dat dierenwelzijn mij ook aan het hart gaat, maar dat is wel een heel ander onderwerp dan waar het hierover gaat.

Fijne dag verder...
Ik ben ook gek... :P
Op 16-04-2010 13:28:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 13:29:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mevrouw Maan: Dacht ik al, maar mag ik u dan vriendelijk vragen er eens over na te denken? Ik woon bij kijkduin in de buurt, en kom voor mijn dieren bij de Vogelkelder en Pet's place, in de Vlierboomstraat. Als uw website klopt moet u weten waar die ongeveer zitten
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 13:54:49)
Never trust a man who, when alone in a room with a tea-cosy, doesn't try it on.
Op 16-04-2010 13:54:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 14:01:08)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 13:59:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Eerst dit:
Sten Oomen:
Je impliceert hiermee dat zoiets als God überhaupt een issue is bij mij of wie dan ook. Dat is niet zo.
GOD is achterhaald. GOD is ouderwets.

en toen dit:
Sten Oomen:
Moet ik ergens los van zijn of zo? Ook dat is weer zo iets gehersenspoelds.


God is dus wel een issue voor je, je bent er niet los van. En nee, ik beweer nergens dat je er los van moet zijn, je beweert zelf dat je er los van bent, in de eerste quote.
Maar iemand die zo ontzettend gelijk heeft, daar valt niet mee te discussieren. En waar ik grappen over maak, dat maak ik zelf wel uit.
Genoeg tijd verspild. De zon schijnt!
Is it electrickery?
Op 16-04-2010 14:01:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 14:06:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mevrouw Maan:
Sten Oomen:
Deze zaak was zo erg dat ik er niet meer naar binnen durf te gaan, uit angst wat ik er wederom aantref.


Daar heb je het al, het was een eenmalig iets, ik ben er vaker binnen geweest, heb nooit een dood dier aangetroffen en de omstandigheden waren er altijd - gemiddeld genomen voor alle dieren - medium. Vogels zijn niet de enige dieren die de vogelkelder verkoopt.
Wat maar weer uw (op extreem streng Christelijk lijkende) kortzichtigheid aantoont. En kritische vragen maar ontwijken he

...excuseer het off-topic gedoe. Zal me er nu verder ook buiten houden, met iemand die zo gelijk heeft valt inderdaad niet te praten.
En Emie, laptop + tuin = grenswetenschap + zonnetje, absolute aanrader, als ik zo vrij mag zijn!!
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 16:04:29)
Never trust a man who, when alone in a room with a tea-cosy, doesn't try it on.
Op 16-04-2010 15:40:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Clavius:
Sten Oomen:

@ Mevrouw Maan

De Vogelkelder is een van de ergste zaken die ik gezien heb (en dat zijn er veel). Daar lag gewoon een dode zebravink tussen de levende, en een paar van zijn vriendjes zaten er heel zielig naast en keken naar hun dode vriendje. Niemand van de zaak daar had iets in de gaten en dit beestje was zeker al een dag of langer dood. dat zag ik aan zijn veertjes en lichaampje dat al helemaal plat en 'raar' was. Ook waren daar de kooien ZWAAR overbevolkt.

Deze zaak was zo erg dat ik er niet meer naar binnen durf te gaan, uit angst wat ik er wederom aantref.

Ik heb ze naar aanleiding van deze inspectie in figuurlijke zin afgebrand; mensen die zo met dieren omgaan, getuigen van weinig innerlijke beschaving. Daar heb ik geen goed woord voor over.

Dit lijkt misschien offtopic, maar is dat minder dan het lijkt.
Meneer Donald Walsch kan misschien ook heel mooi praten (ik vind trouwens van niet), maar wat zegt dat?


...Er lag een dode zebravink... Poeh poeh zeg. Kan toch gebeuren?

Die man of vrouw is eigenaar van die dieren, en doet er dus mee wat ie wil.

De betutteling ten top! Typisch Nederland.
I might just be saying that to get you mad...
Op 16-04-2010 15:54:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 16:08:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: Indd, ik vind wel dat als je dieren gevangen mag zetten en er eigenaar van mag zijn mag je dat ook met mensen, maar dan mag het opeens niet.

Raar hoor.

Overigens neukt sten met god. (toch?)
Op 16-04-2010 16:16:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 16:19:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep: De term God is antiek, hoe gaan we het dan noemen? zero point field, kosmos, energie, nulpuntveld, non-lokaliteit, een moderne term.. iets moet die ziel toch zijn bestaan geven - toch Sten?
Verders helemaal eens met je, bovenstaande man is een new age predikant, en bovendien écht Amerikaans. Al het goede wat je anderen toewenst, valt op jezelf terug, voor wie doe je het dan? De kosmos als geschenkentoverdoos. Behalve mentalisten, new age zweverij en goeroes en sektarische mensen, alles een pot nat.
En inderdaad, een kijkje in een dierenwinkel is hoofdzakelijk zielig.
Op een traliehok met witte muizen stond: "voedermuizen"
Tjonge, daar zal die smerige ratelslang blij mee zijn. En welk dier is meer intelligent?
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 17:18:51)
Op 16-04-2010 17:17:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bassie22: Deze 'discussie' komt op mij over als kinderlijk. Althans ... ik herken het gestamp, gedrijn en gedram, net zoal mijn eigen kinderen dat soms hebben.

Iemand heeft een mening zonder voldoende geinformeerd te zijn en baseert zich alleen op het woordje 'God' en niet op alle boeken en teksten die Walsch geschreven heeft. Als die persoon dat wel gedaan zou hebben, dan zou die persoon ook weten, dat Walsch regelmatig in zijn boek opneemt, "Dat niemand hem moet geloven" en "het is beter om zelf te onderzoeken". Daarmee geeft hij duidelijk aan dat hij geen 'misionaris' wil zijn.

Maar het is tekenend voor kinderen om het over een andere boeg te gooien en steun te zoeken bij anderen (in dit geval de sterke echtgenoot / vader) als je merkt, dat de meesten er anders over denken.
Je begint dan bijv. in een topic over Walsch over een dood Zebravinkje...????

Overigens hoort doodgaan bij het leven. Het oude maakt plaats voor nieuw. Dood gaan is 'part of live' en dus wezenlijk helemaal niet erg... (Behalve voor degenen die achterblijven)
Door de rare reacties, ben ik nu even van God los nu....

Nieuw Bewust Zijn
Op 16-04-2010 17:21:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 17:30:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 17:33:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep:
Bassie22:

Deze 'discussie' komt op mij over als kinderlijk. Althans ... ik herken het gestamp, gedrijn en gedram, net zoal mijn eigen kinderen dat soms hebben.

Iemand heeft een mening zonder voldoende geinformeerd te zijn en baseert zich alleen op het woordje 'God' en niet op alle boeken en teksten die Walsch geschreven heeft. Als die persoon dat wel gedaan zou hebben, dan zou die persoon ook weten, dat Walsch regelmatig in zijn boek opneemt, "Dat niemand hem moet geloven" en "het is beter om zelf te onderzoeken". Daarmee geeft hij duidelijk aan dat hij geen 'misionaris' wil zijn.

Maar het is tekenend voor kinderen om het over een andere boeg te gooien en steun te zoeken bij anderen (in dit geval de sterke echtgenoot / vader) als je merkt, dat de meesten er anders over denken.
Je begint dan bijv. in een topic over Walsch over een dood Zebravinkje...????

Overigens hoort doodgaan bij het leven. Het oude maakt plaats voor nieuw. Dood gaan is 'part of live' en dus wezenlijk helemaal niet erg... (Behalve voor degenen die achterblijven)
Door de rare reacties, ben ik nu even van God los nu....


Weet u wat het is, u getuigt zelf van een behoorlijk kinderlijke geest, omdat u blijkbaar gelooft dat de kosmos een soort sint nikolaas is, als u maar genoeg in iets gelooft wordt u getracteert. Dat verteld u uw kinderen maar. Bovendien als Walsch meent dat "niemand hem moet geloven" en "ieder voor zichzelf moet denken" is dat inderdaad een zeer volwassen mening. DOEN.
Op 16-04-2010 17:51:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi:
Sten Oomen:

@ Eoi

Het zit jullie wel hoog hè, die astrale erotiek. Waarom toch?
Omdat jij overal op het internet het uit de doeken deed.
Zo hier zo daar.
vooral daar.
Denk daar maar eens over na.
Over gedachteseks?
Niets bijzonders en volkomen logisch. Op hoog en laag niveau, ook al zoals op de aarde.
niveau? hoog..laag? Met alle respect vertel mij alsjeblieft niet dat je jezelf als 'lichtwerker' ziet en denkt in graden.


Overigens klopt het wat je zegt over het gevangen zetten van dieren ten opzichte van mensen.

Ja, net als het eten van dieren, ik vind dat dan het eten van mensen ook acceptabel moet zijn. En aangezien dierenseks nu verboden is moet mensenseks ook maar eens afgelopen zijn.

Ja dat vind ik serieus ja.

Steunt hij goede doelen met geld, liegt hij nooit, is hij niet egocentrisch? Is hij goed voor dieren, enz. enz. Heeft hij nieuwe ideeën voor de wetenschap?
Maar eigenlijk heb ik ook geen zin meer in deze discussie, fijn dat iedereen hier zo te spreken is over deze man, hoef ik het niet meer te doen.


Goed voor het leven zijn en dan 'met geld steunen'.. hoe naief. ;(
Leugens zijn ook beter 'voor het leven' dan de waarheid, anders zou er geen geld bestaan.

Dieren hebben vaak wel goeie ideeen, maar waarom zouden ze die ideeen uitvoeren, om op de maan rond te lopen en denken dat je ontwikkeld bent als wezen? Zo'n planeet is maar zo groot als een stipje op een haartje van een vliegje door een microlens.

Ik ben zelf ook niet altijd goed voor dieren, alleen nette dieren die oprecht zijn ben ik goed voor, dieren die prikken of blaffen stomp ik zo voor hun bek.
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 19:42:24)
Op 16-04-2010 19:36:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 20:00:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi:
Sten Oomen:

@ eoi:

als ik jou een dier voor zijn bek zie slaan, dan zou ik maar oppassen als ik jou was. Want dan vergeet ik alles en vlieg ik erop af. En geloof mij: dan ben ik zeer onaangenaam.
Je bent sowieso al zeer onaangenaam maar je mag wel beginnen met vliegen want ik heb al heel veel dieren op hun bek geramd.


En nee: ik zie mijzelf niet als lichtwerker, die termen daar heb ik niets mee. Ik ben broodnuchter, ik denk niet in graden. Ik zie wel verschillen, maar ja, wie niet?

Astrale erotiek: was nooit meer dan een sub onderdeel voor mij. Het waren de andere mensen die het opbliezen. Heb allang meerdere sites erover opgedoekt, precies om die reden. doordepoort.nl en eroos.nl. Allebei weg.
Nou ik weet nog op fokforum en dat was het enige wat ik van je las.

Ga jij maar mensen eten, mijn zegen heb je. Maar eet dan vooral eerst de klootzakken op, wil je.

Over je uitingen wat betreft dierenseks en mensenseks, die zijn zo vreselijk uit zijn verband gerukt, daar hoeft een mens niet op te reageren.

Ik ben veganist, en niet omdat ik het zielig vind voor de diertjes maar omdat mn lichaam geen boter kaas en eieren binnen kan houden. Daarnaast was ik al vegetarisch. Ik hoef geen mensen te eten, mensen moeten mensen eten, er moeten stukken reet in de supermarkt komen naast het vlees, zonodig mononatriumglutamaat en aspartaam eroverheen gesprenkeld want dat vinden mensen toch lekker. Mannenreet, Meidenreet.

Ik hoef ook geen dierenseks, ik vind gewoon dat als dieren en mensen geen seks mogen hebben, mogen mensen en mensen het ook niet meer hebben, stel je voor dat een dier seks met een mens wil, en dan mag dat niet. Ik vind dat dieren ook niet met dieren seks mogen hebben.

Seks hebben moet je maar met een colafles en een stuk karton doen.

Of astraal, als je sten heet.
Op 16-04-2010 20:38:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 16-4-2010 21:04:43)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 16-04-2010 21:04:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joris: Bedankt voor het filmpje .
Is de volledige versie ook ergens te zien binnenkort?

Love 'n' peace everybody én een prettig weekeinde
Op 16-04-2010 22:42:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Joris:

Is de volledige versie ook ergens te zien binnenkort?

Nee.
United as one. Divided by zero.
Op 16-04-2010 22:52:59 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kat: Ik begrijp je heel goed, ik zelf heb 4 asielhonden, vandaag een derde zwaluwnest laten instaleren op mijn huis, enzomeer..
Maar wat, als je neal d.walch toch een uitzonderlijk verhaal vindt.
Wat ik wel vreemd vind, is dat God hem zei je gaat 3 boeken schrijven, ondertussen zijn het er 9 of 10. Praat God dan nog steeds tegen hem ? Waarom praat God dan niet eens tegen mij, vraag ik me dan eens af.
Op 16-04-2010 22:56:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Horatio:
Kat:

Ik begrijp je heel goed, ik zelf heb 4 asielhonden, vandaag een derde zwaluwnest laten instaleren op mijn huis, enzomeer..
Maar wat, als je neal d.walch toch een uitzonderlijk verhaal vindt.
Wat ik wel vreemd vind, is dat God hem zei je gaat 3 boeken schrijven, ondertussen zijn het er 9 of 10. Praat God dan nog steeds tegen hem ? Waarom praat God dan niet eens tegen mij, vraag ik me dan eens af.

Misschien praat ie wel maar luister je niet...?
Op 17-04-2010 8:34:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jawadde: Message to the World, reloaded version.

Recently I started looking into a lot of stuff regarding the possible coming changes in the world, 2012, etc. I have to admit, it is very interesting, actually.

So many things are being said: Going from the apocalypse, the return of a savior, all the way to a profound change of conscious itself.
I see so many people all making their own story of it. So many people involved seem to give their own explanation, which often looks to become some sort of projections of their already existing prejudices and fears, as a result of their conditionings from the past.

I believe changes will occur, in resonance with the rate of change our conscious accumulates. Changes that have to occur as a direct result of so many people putting their attention to it.

But here we find the catch: Which way are we going to put our attention to?
This really is the core question to be asked. Are we going to try to maintain the status quo that has proven to be disastrous? Or are we willing to voluntarily make a transition towards the next step in our evolution, possibly being an unprecedented shift in consciousness?

To my view there are two basic conditions we can choose for: Fear and love!
Fear, is the choice of the ego. It is disconnection, isolation, duality, competition, concepts of all sorts and finally conflict. Because fear doesn’t exist on the deepest level, it is but a creation of the ego.

Love on the other hand is the only true state of the universe. It is the deepest level of reality. It is the feeling of being connected, cooperation, compassion, oneness and finally peace in our hearts. Love doesn’t know any competition; since it is whole, there is nothing to compete with.

So therefore I believe it is important people start to give attention to this.
Attention towards the center point filled with peace inside them. To the void in our hearts which contains every potential. In our hearts, the ego doesn’t exist. The ego is of the mind. It is the mind. It is the who makes the mistake to think itself as being the light.

While each and every one of us IS part of the light, and possesses the whole potential of the light, greater than the sun, the ego as the separated part of the whole, has the power of a candle. Barely enough to sustain itself.
We, humanity have a chance to change all that. It will be our chance and challenge to release the ego.
We don’t have to kill the ego. That is simply impossible. We don’t have to fight it, that would only make it stronger.
We just have to recognize the influence of the ego in the past to see the endless grieve, hate and conflict it created.
We have to kindly accept those things the ego brought to humanity during the last millennia.
It had to be there during this period of our evolution.
But now, we feel it is time to let go of it.
Now faced with possible extinction, we rapidly recognize that all personal views, beliefs, religions and other conditioned viewpoints are relative from the situation and time we find ourselves in. Ego bound viewpoints are therefore by definition very limited.
Our ego is that which we derive fear from. Metaphorically: Ego isolates itself from the whole. In the process a shadow which wasn’t there before is created. Then the shadow, the ego starts to be scared of the light, its own source. And fear is born.
So, my fellow brothers and sisters of humanity, let us dissolve the shadows of the past which we derived our fears from.
This means: let go of all conflict creating beliefs, of whatever form which divided us for so long.
Let us release the ego and let us open ourselves to our hearts.
On sites about 2012 there is said that time converged into 9 waves of time, which we know as our evolution and history.
The number nine makes me think of the months of a pregnancy.
Maybe all time as we know it was nothing more than Source being pregnant of us, humanity.
We, humanity, being the growing fetus for so long, no
Op 17-04-2010 9:49:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jawadde: We, humanity, being the growing fetus for so long, now want to be born. We will be born.
In that sense, it looks that the events we are nearing the coming years, could well be the actual birth of humanity into the cosmos.
It is important to know that our focus, our degree and speed in which we are able to adapt, to make the transition, will determine whether the birth will go smoothly or not.
Just like the fetus has to let go all securities of the womb, all his visions of how the world as he knows it looks like, we will have to let go of all limiting ideas and concepts. Like a baby, we will have to transfer to another environment, with other physics and other rules that will come along with our changing conscious.
In the whole process, our conscious and our intuition will be the compasses who will guide us through the birth channel.
If conscious is the basis of all creation, then it is up to us to actively participate in this process. This may be done by giving it our conscious cooperation. That conscious participation, is the releasing of all ego bound religions, concepts and ideas of the past.
Understand on the deepest level of Your being that they were all part of ego’s separation.
So if You still feel the urge to say: “But my belief is true. Me, and my fellow believers are right. We possess the truth. Our God, and concept of God is true. Our holy books are the only truth.”, then know it is Your ego. Still at work and in search of reassuring confirmation, that is not and nowhere to be found. See that it is fear at work. See that is the shadow, still fearing the light. The imprisonment You voluntary choose for, out of the fear You feel.
Then start freeing Yourself of all that. See that the doors of Your own prison only remain sealed by Your own fearful mind. Out of that, the doors have always been open. You just kept Yourself imprisoned. In beliefs, religions and institutions of any sort. So start freeing Yourself.
I don’t have to convince You, or anybody else. Because each and any one of us, has by our very nature, the potential to descent it the heart, and feel the truth there, which is inherent to the fact of being part of conscious itself. And that truth is concept less, borderless; it has no size, no space, no time. It isn’t a concept, no believe, not an idea.
It is that what is. The limitless potential, which mirrors the state of our conscious, in what we know as our world. If any name exists that comes close to it, it would be love. And if Source, God or whatever name You have for this, is love, how can it possibly be anything else?
Then the only conclusion, is that all conflict, all negative, all misery is derived out of the fear the ego emanates.
So, what will we do, being all together? Being all one? Will we continue to fight each other? Will we continue to glorify the conflict bringing concepts of competition and struggle? How long still will we be able to continue this exhausting effort? Will we literally fight to the death to satisfy the ego?
“But where do I start?”, many will say. “What can I do, if the whole world around me is filled with misery?”
To those I say: Just start there where You are. Start making the right choices which Your heart guides You to, regardless of what others say or do. Don’t care about any judgment of others or even Yourself anymore. Start looking at Yourself as a divine being of light that has the power and the potential to chance its reality from within. Don’t let anything or anyone distract You from pursuing this. Just focus on Your heart, and on the love which inhabits it.
Become aware of the action of the ego, in all that surrounds You. Unmask fear around You. Recognize it as the same fear that lives inside You. And make a very conscious choice for love.
Reach out to others with a heart filled with light and love, whatever their condition(ing). Don’t be discouraged when others still react from their ego. They too will follow once enough people start vibrating on
Op 17-04-2010 9:50:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jawadde: They too will follow once enough people start vibrating on a higher frequency. Don’t mind to much about others, or the outside world. Rather, focus on the inside.
Be compassionate with Yourself and with others. Choose for peace in Your heart.
Why should You do this? Because our focus, our intentions will make the difference. Our individual behavior has a collective effect. It always has, and had. But now we have the tremendous chance to concentrate the collective focus of love bundled in the same timeframe on a scale never seen before in our history.
And if we all start to do just that. If we all start releasing our ego’s, and start living out of our hearts, the world will renew. And the birth of humanity will be the smoothest birth of all times.
So what will You do?
All possibilities are open! We are the ones to choose the reality we want. Do we continue to choose for ego, neuroses, and fear, and all concepts related to it? Or are we prepared to voluntarily let go of all that, and actively choose for a better world, were love and peace are as normal as breathing and eating?
A world where we consciously know and deeply feel that in essence we all are one.
The biggest secret of all times is the following: The world, that is You. You are the world.
So, ask Yourself: how do You want it to be? Ask Yourself: what am I, in my deepest essence? Am I fear? Or am I love?
The only thing You can ever do, is to make the right choice deep in Your heart.
***
In preparation of the conscience of oneness we evolve to, it is important to gather as much possible people in supportive meditating on this transformation. Therefore it is desired to meditate and contemplate on peace and love, with a mind as free as possible, during the whole weekend of 17-18 July 2010.
If we all do this, who knows will the critical mass needed be reached, and who knows how humanity will change.
***
Any reactions may be sent to: release_the_ego@hotmail.com
If You like this mail, pass it through to everyone You know.
Feel free to translate it correctly into any other language.
Op 17-04-2010 9:51:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jawadde: Tekstje dat op internet cirkuleert, vond ik wel toepasselijk...
Op 17-04-2010 9:56:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Ron B.:
Sten Oomen:

...

@sten
ik bewonder je rust en onverstoorbaarheid, dat ten eerste...
de manier waarop je aangesproken word is niet normaal, en toch laat je jezelf niet kennen, daarvoor hulde!
----------------------------------------------------

ik heb het hele topic teruggelezen tot ongeveer halverwege, en toen ben ik maar even doorgeskipt naar bovenaan, en wat blijkt, het artikel gaat over een meneer met de naam neale walsch, en heeft helemaal niet te maken met dierenwinkels, astrale sex, eten van mensen of neuken van dieren te maken...

nu weet ik dus weer waarom ik het de moeite steeds minder vind om de reacties door te lezen, bedankt!
We're Not Retreating; We're Advancing in a Different Direction
Op 17-04-2010 18:51:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
eoi: niet zo boos.
Op 17-04-2010 22:43:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
sufi: en hoe weinig ik het met sten eens ben w.b. de on-topic meningen en reacties, de manier waarop deze discussie is ontaard, vind ik niet netjes. Als je het niet met iemand eens bent is het niet nodig om allerlei wel of niet uit hun verband gerukte onderwerpen erbij te slepen.
Op 18-04-2010 0:34:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
IscopeU:
Sten Oomen:

@ Joep

Dank voor het begrip. Blij dat ik niet de enige ben die de scheefheid van de 'goedheid' van de mens inziet. Mensen die goed zijn en lief doen, alleen om het geluk van de kosmos in hun eigen schoot te laten terugebelanden. Bah!


Ja, jammer dat je niks gelezen hebt en gewoon wat uit je mouw schud. Het is een logisch gevolg dat als je een gelukkige wereld om je heen creëert dat je daar de vruchten van kan plukken. Als je even opgelet had in het filmpje, het is precies wat GW perfect gedistilleerd heeft uit zijn toespraak.
Het is egoïsme wat juist 'ellende' veroorzaakt, daar is iets waar jij tegen vecht. En nu is er iemand die het tegenovergestelde beweerd... wat doe jij? Je gaat net alsof doen alsof dit weer mooi verpakt egoïsme is.

Iets in mij zegt dat je hier helemaal niet van af wilt stappen. Ik raad je aan om de boeken te lezen en je gewoon eens te verdiepen in de materie, voordat je er dingen over gaat roepen.
Op 18-04-2010 11:56:22 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Ach, de een omarmt het, de ander verwerpt het. Tweedeling is overal en altijd en dat mag ook best. Een mening ziet men het liefst gefundeerd.
'Iets in mij zegt' is geen fundering. Hoeft wat mij betreft ook niet. Je kan ook een mening baseren op gut feeling, en dat is wat velen hier ook doen.
Het is toch gezond dat de reacties hier zich opstapelen, is een teken dat er nog gepraat wordt!
(bericht gewijzigd op 18-4-2010 14:15:57)
Is it electrickery?
Op 18-04-2010 14:14:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep: IscopeIJ/en emie,

eerlijk gezegd twijfel ik nu ook wat.
Ik heb een en ander over secret vernomen her en der,
en veel meer eigenlijk niet.
Man in filmpje zegt dat 'ieder mens zijn eigen wereld schept'
Meende, dat klopt toch eigenlijk helemaal.
Egoisme brengt veel ellende, maar vroeger waren er bijvoorbeeld ook allerlei Heiligen, die enorm veel goeds deden voor medemensen, om een mooi 'wit voetje' te behalen bij God. (Nogal dubbel dus.) Maar je hebt wel gelijk dat je deze man eerst wat meer moet lezen. Ook klopt het, dat je geen volslagen verschillende dingen moet samenbrengen, want het heeft inderdaad niets te maken met dierenwinkels en dergelijk.

(Tja, we moeten blijven letten op onze (te snelle) oordelen.)
(bericht gewijzigd op 18-4-2010 15:21:55)
Op 18-04-2010 15:18:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
IscopeU:
Emie :

Ach, de een omarmt het, de ander verwerpt het. Tweedeling is overal en altijd en dat mag ook best. Een mening ziet men het liefst gefundeerd.
'Iets in mij zegt' is geen fundering. Hoeft wat mij betreft ook niet. Je kan ook een mening baseren op gut feeling, en dat is wat velen hier ook doen.
Het is toch gezond dat de reacties hier zich opstapelen, is een teken dat er nog gepraat wordt!


Ja, mee eens, ik geef daarmee ook aan dat het een mening is. Het wordt pas vervelend als je je mening gaat verpakken als feit. Dan geef je mensen helemaal geen kans meer om ergens op terug te komen of zichzelf beter te formuleren. Niet dat mij dat 100% lukt, maar ik doe mijn best
Op 18-04-2010 22:38:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
IscopeU:
Joep:

IscopeIJ/en emie,

eerlijk gezegd twijfel ik nu ook wat.
Ik heb een en ander over secret vernomen her en der,
en veel meer eigenlijk niet.
Man in filmpje zegt dat 'ieder mens zijn eigen wereld schept'
Meende, dat klopt toch eigenlijk helemaal.
Egoisme brengt veel ellende, maar vroeger waren er bijvoorbeeld ook allerlei Heiligen, die enorm veel goeds deden voor medemensen, om een mooi 'wit voetje' te behalen bij God. (Nogal dubbel dus.) Maar je hebt wel gelijk dat je deze man eerst wat meer moet lezen. Ook klopt het, dat je geen volslagen verschillende dingen moet samenbrengen, want het heeft inderdaad niets te maken met dierenwinkels en dergelijk.

(Tja, we moeten blijven letten op onze (te snelle) oordelen.)


Ik denk persoonlijk meer dat je niet moet vastroesten in je oordeel. Snel oordelen is soms erg handig, bijvoorbeeld om een donker steegje met vreemde mannen vermijden. Wanneer je gaat vastroesten kom je al snel in het domein van religies, waar normen en waarden daadwerkelijk in inkt zijn vastgeklonken. (Lees exodus 21, 22 en 23 voor de grap.)
Om alleen al te beginnen in de boeken van Walsch zul je al over een bepaald oordeel heen moeten stappen. Eenmaal bezig zul je merken dat Walsch al die oordelen zelf heeft en God een goed gevoel voor humor heeft.
En wat je zegt over heiligen, ja, Katholieke religie past binnen een egoïstische cultuur. Daar is het immers op gebouwd. Sowieso een piramidale machtsstructuur in welke vorm dan ook, is een design voor een egoïstische cultuur.
Dus om te zeggen dat egoïsme ons nergens brengt en geen toekomst heeft is niet realistisch. Dat is bijvoorbeeld wat ascentie-denken probeert te doen.
De boeken van Walsch bieden een mooi perspectief over dit onderwerp. Niet dat het zich daartoe beperkt overigens. Ongeacht of het daadwerkelijk God is die spreekt stonden de boeken vol met interessante levenslessen. Ik kan ze aanraden.
Op 18-04-2010 23:05:24 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bassie22: Dank u....
Nieuw Bewust Zijn
Op 19-04-2010 7:33:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 19-4-2010 9:38:03)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 19-04-2010 9:37:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Frank Bomans:
Sten Oomen:

Ben gewoon allergisch voor het woord 'God' net zoals 'Jezus'. Hoe meer de tijd verstrijkt, hoe ouderwetser dit alles op mij overkomt. Zal wel komen omdat ik zelf deze tijd voorbij ben. Vraag me wel eens af wat ik hier en in deze tijd doe.

Je eerste zin geeft het antwoord op je vraag: je hebt nog allergieen te overwinnen. Wie zich zo sterk afzet tegen iets, draagt het diep in zich. Met andere woorden: denial isn't a river in Egypt.
Zijde weer bezig, Madam Toerkes?
Op 19-04-2010 9:44:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 19-04-2010 9:55:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep:
Sten Oomen:

@ Ron B.

Thanx...

Blijf me verbazen hoeveel mensen weglopen met deze man. Ik zou er niet mee weglopen. Ik hoef niet al zijn boeken gelezen te hebben, ik mag toch wel een indruk hebben?
Ben gewoon allergisch voor het woord 'God' net zoals 'Jezus'. Hoe meer de tijd verstrijkt, hoe ouderwetser dit alles op mij overkomt. Zal wel komen omdat ik zelf deze tijd voorbij ben. Vraag me wel eens af wat ik hier en in deze tijd doe.


Je bent allergisch voor het woord God en Jezus, tegelijk hecht je blijkbaar veel belang eraan het erover te blijven hebben. Atheïsten zijn ook voortdurend met God en geloof bezig, vreemd genoeg.
Waarschijnlijk dat een deel van hun nog sterk kampt met hun eigen wortels daarin.
Bovendien in jouw positie verbaaast mij je houding, blijkbaar heb je de bijbel nooit gelezen. Je gelooft in uittredingen en een leven na de dood, wie gelooft dat tegenwoordig nog? Niet dat ikzelf dat ook verwerp, maar hier ben je dus helemaal niet realistisch.

En als je God antiek vindt, wat is dan de drager van de "ziel" (je claimt dat die bestaat) ikzelf kan werkelijk niks aanvangen met begrippen als kosmos en zulks meer. Is je nieuwste variant dan wezenlijk anders als die van God? Nee dus. Maar de wat orthodox christelijke mensen, geloven nu eenmaal dat uittredingen, uit den boze is, en waarschijlijk wordt vooral jij dan héél boos.

(bericht gewijzigd op 19-4-2010 11:00:52)
Op 19-04-2010 10:56:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
(bericht gewijzigd op 19-4-2010 11:22:03)
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 19-04-2010 11:12:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Sten Oomen:
Ik kom alleen in het geweer als ik zie dat mensen misleid worden, ook door ene Neal Donald Walsch.

Die neiging heb ik ook heel lang gehad; ik wilde graag dat iedere gelovige inzag dat hij/zij misleid werd. Later zag ik dat veel gelovigen veel steun, troost en kracht uit hun (in mijn ogen absurde) geloof putten. Wellicht is die troost en kracht gewoon het resultaat van het placebo-effect van geloven. Maar moeten we dat dan erg vinden? Ik ben een groot voorstander van placebo's en andere intentieversterkers. Als iemand rust vindt door het onzevader te bidden, dan is dat toch goed? Vroeger wond ik me op: dat is geen bidden, dat is een versje opzeggen etc. etc. Nu denk ik: als het je helpt, prima. De een hangt een hoefijzer aan de muur, de ander stopt een steentje in zijn broekzak. Als 't werkt, dan werkt het.
Mijn grens ligt bij het opdringen van je eigen geloof aan een ander.
Is it electrickery?
Op 19-04-2010 11:34:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 19-04-2010 11:37:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep: "Alles is energie" Dat is toch ook heel vaag. Want wat is alles is energie dan? Je zegt niet te reageren op God Jezus bijbel, maar je doet het voortdurend. Ik heb de bijbel als jong zijnde gelezen, en vond het een van de meest boeiende boeken (men zegt niet zomaar dat de bijbel het 'boek der boeken' is) Of het allemaal waar is, nee, dat geloof ik allerminst. Maar je verwisseld de bijbel en de authentieke Jezusfiguur (waarvan men geschiedkundig toch kan aannemen dat hij heeft bestaan) met het georganiseerd geloof en aanverwante (het pausdom) en het geouwehoer over homoseksuelen is wel zo nietszeggend, overdreven gebruikt, om geloof onderuit te halen. De authentieke Jezus was in feite tegen zijn eigen tijdgeest, hij zei wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Mij kan het dus net zo weinig schelen hoe jij oordeelt, maar het fundament van het christendom is heel wat meer dan een simpel scheppingsverhaaltje.

Over dierenwinkels ben je in elk geval al gestopt, dat was al net zo of topic.
(bericht gewijzigd op 19-4-2010 11:40:34)
Op 19-04-2010 11:39:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 19-04-2010 11:51:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep: (oeps - vegissing.)
(bericht gewijzigd op 21-4-2010 21:02:55)
Op 19-04-2010 11:58:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 19-04-2010 0:02:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep: [quote=Joep]
Sten Oomen:

@ Joep

Sorry, geen zin in een discussie met jou over de bijbel (boek der boeken? yeah right... gaap) en Jezus. Ook niet over God.

Energie: NIETS vaags aan. Ga de natuurwetenschappen maar eens bestuderen.


Natuurwetenschappen zijn daar nog helemaal niet uit.

Ben het met emie eens, of je nu een kaarsje aansteekt voor een Mariabeeld, of je bent overtuigd van een "eeuwigdurende energie"
Laat elk mens zijn eigen troost zoeken.

(bericht gewijzigd op 19-4-2010 12:09:28)
Op 19-04-2010 0:06:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cees: Wat een heerlijke discussie :-)
Moet toegeven dat ik Sten helemaal snap. Het gezwam van de diverse religies is zo volslagen koeienpoep. Als kind van 8 wist ik al dat het slechts slappe praatjes waren, en dus niet serieus te nemen.
Mensen moeten niet geloven maar doen, lief zijn voor elkaar, omdat op een mooie dag zal blijken dat je die andere mensen keihard nodig hebt.
Sten..... je was geweldig.
Op 24-04-2010 0:16:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Constantia Oomen: 0
Zolang er slachthuizen zijn, zullen er oorlogen zijn. Leo Tolstoj
Op 24-04-2010 8:26:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep:
Cees:

Wat een heerlijke discussie :-)
Moet toegeven dat ik Sten helemaal snap. Het gezwam van de diverse religies is zo volslagen koeienpoep. Als kind van 8 wist ik al dat het slechts slappe praatjes waren, en dus niet serieus te nemen.
Mensen moeten niet geloven maar doen, lief zijn voor elkaar, omdat op een mooie dag zal blijken dat je die andere mensen keihard nodig hebt.
Sten..... je was geweldig.


Haha... Cees, was je ingehuurt door mevrouw Oomen?
Het gezwam van diverse religies koeienpoep, neem het Boeddhisme,
weet je hoeveel mensen juist vanuit hun geloof de wereld in zijn getrokken om hun leven in te zetten voor medemensen? En als je het hebt over lief zijn, en dit geldt ook voor de vinnige mevrouw Oomen, dan begin er eens mee mensen te respecteren, ook in hun geloof, alle ellende ontstaat omdat mensen elkaar niet respecteren om wat ze zijn, en geloven.
En Cees er is geen "mooie dag nodig" dat zal blijken dat mensen elkaar nodig hebben, je hebt de bakker om de hoek al nodig, om je brood, is het niet. Dus voor mij ben je gewoon een ouwehoer.
(bericht gewijzigd op 24-4-2010 13:22:33)
Op 24-04-2010 0:50:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Cees:
Joep:

Cees:

Wat een heerlijke discussie :-)
Moet toegeven dat ik Sten helemaal snap. Het gezwam van de diverse religies is zo volslagen koeienpoep. Als kind van 8 wist ik al dat het slechts slappe praatjes waren, en dus niet serieus te nemen.
Mensen moeten niet geloven maar doen, lief zijn voor elkaar, omdat op een mooie dag zal blijken dat je die andere mensen keihard nodig hebt.
Sten..... je was geweldig.


Haha... Cees, was je ingehuurt door mevrouw Oomen?
Het gezwam van diverse religies koeienpoep, neem het Boeddhisme,
weet je hoeveel mensen juist vanuit hun geloof de wereld in zijn getrokken om hun leven in te zetten voor medemensen? En als je het hebt over lief zijn, en dit geldt ook voor de vinnige mevrouw Oomen, dan begin er eens mee mensen te respecteren, ook in hun geloof, alle ellende ontstaat omdat mensen elkaar niet respecteren om wat ze zijn, en geloven.
En Cees er is geen "mooie dag nodig" dat zal blijken dat mensen elkaar nodig hebben, je hebt de bakker om de hoek al nodig, om je brood, is het niet. Dus voor mij ben je gewoon een ouwehoer.


Jouw reactie zit zo vol ''respect'' dat ik nederig het hoofd buig in afwachting van gods toorn :-)

Nog ff dit....wisten jullie dat de makkers van de SGP de doodstraf weer willen invoeren? Ja, die God is me d'r een hoor.
But he loves you.
Op 23-05-2010 23:53:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Joep: @ Cees,

ik denk zeer vrijzinnig over religie, dus hoe het zit met gods toorn..
..
"het gezwam van diverse religies is zo volslagen koeienpoep" Ik zou ef wachten voor je over mij oordeelt. Je praat wel over 2000 jaar geschiedenis (als koeienpoep.) Ik vind het raar, inderdaad, dat iemand als Sten Oomen, die naar eigen zeggen meer dan duizend uittredingen heeft ervaren (out of body, weet je wel) niet gelooft in een factor, hoe je dat ook noemt (God, kosmos, energie) en haar vijandigheid jegens religie maakt mij argwanend.
Mensen die ook nog seks beweren te hebben met geesten, maken mij nog meer argwanend. Je weet niet wie of wat God is,
welke God precies "is me d'r een" ?
Ik voel me meer agnost, wat je niet kunt bewijzen in zijn voor of tegendeel, en dus agnost.

(bericht gewijzigd op 24-5-2010 13:41:43)
Op 24-05-2010 13:31:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Cees:

Wat een heerlijke discussie :-)
Moet toegeven dat ik Sten helemaal snap. Het gezwam van de diverse religies is zo volslagen koeienpoep. Als kind van 8 wist ik al dat het slechts slappe praatjes waren, en dus niet serieus te nemen.
Mensen moeten niet geloven maar doen, lief zijn voor elkaar, omdat op een mooie dag zal blijken dat je die andere mensen keihard nodig hebt.
Sten..... je was geweldig.

Geloven/religieus zijn sluit goed doen niet uit, en vice versa.
Pretenderen dat jouw geloof de enige Waarheid is, je eigen geloof aan een ander willen opdringen, tja daar kunnen we het snel over eens zijn.
Is it electrickery?
Op 24-05-2010 16:33:19 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
Sten Oomen:

@ Bassie22,

heb zijn boeken wel eens ingekeken en wat stukken ingelezen. Het boeide me niet.
Maar alleen al door de titel zou ik niet niet helemaal willen lezen.
Het gebruik van het woord 'God' in de centrale positie is al voldoende voor mij om de man niet meer interessant te vinden.

Hallo Sten,
Dat weerhield mij ook altijd om zijn boeken te lezen. Maar op aandringen heb ik toch eens wat gelezen en ik was zo positief verrast dat ik meteen zijn eerste drie boeken heb gekocht en nu al sinds een tijdje uitgelezen.

Voor mij komt het over dat hij de gewenste brug heeft gebouwd van de dogmatische religies naar de zuivere spiritualiteit. Hij praat welliswaar in het begin over een God en dergelijke, maar op een gegeven moment wordt het langzaamaan duidelijk dat het begrip God als dat van een collectief is (maar toch een eenheid). Een prachtige manier om het concept van "God" nogmaals uit te leggen zoals Jezus dat vroeger ook al eens probeerde maar waar maar weinig is van blijven hangen.

Zijn dialoog is gemakkelijk te lezen zonder al te moeilijke woorden en vrij van mooie praatjes, en is soms zelfs een beetje ironisch en humoristisch, maar hij zegt heel treffende dingen die je uitnodigen om over bepaalde dingen na te denken waarom ze zo zijn, of juist bevestiging geven aan iets waar je altijd al aan gedacht had.
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op --0 0:47:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
tjinta: ben net begonnen in de boeken van ndw...........
nu kom ik op deze website omdat ik nieuwsgierig was naar de man achter de boeken. ik zie dat hoofd op het filmpje en krijg gelijk de indruk dat deze man een reincarnatie van jezus probeert te zijn, althans een uiterlijk creëert zoals we ook vaak op afbeeldingen zien hoe we ons jezus voorstellen. dat voelt niet fijn of authentiek. ik had het echter gevonden als de man een muizenbekkie had gehad of een enorme vette kop. ik bedoel ; het maakt mij achterdochtig als uiterlijk en schrijfsels zo fraai bij elkaar passen. als iemand er zo voorspelbaar psiritueel uitziet..........
als je dan nog zijn levensverhaal leest en leest hoe dit toevallig tot hem kwam toen hij helemaal aan de grond zat en in een tent woonde...
dan denk je toch; is dat toeval ? staan hele arme mensen gewoon meer open voor inspiratie? ( denk ook aan de harry potter boeken schrijfster) of is het slimheid om op deze manier rijk te worden.
en zelfs als het dat laatste is dan nog zegt dat niks over de waarde van het geschrevene. dat kan best goed zijn, geniet niet de hele wereld ok van de avonturen van harry potter?
maar die kop he, had ik die nou maar niet gezien..........waarom moet die man er nou uitzien als het prototype van een heilige wijze...........
Op --0 9:49:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
eoi:

Indd, ik vind wel dat als je dieren gevangen mag zetten en er eigenaar van mag zijn mag je dat ook met mensen, maar dan mag het opeens niet.

Raar hoor.

Overigens neukt sten met god. (toch?)


En jij met niemand toch?
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 29-08-2011 11:25:25 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Sten Oomen:

@ Bassie22,

heb zijn boeken wel eens ingekeken en wat stukken ingelezen. Het boeide me niet.
Maar alleen al door de titel zou ik niet niet helemaal willen lezen.
Het gebruik van het woord 'God' in de centrale positie is al voldoende voor mij om de man niet meer interessant te vinden.

Ik heb voldoende voelsprieten hoor en ook deze clip wijst erop dat de man gewoon een missionaris is. Dat voortdurende GEPRAAT over liefde, beter zouden mensen wat doen en er niet over praten.
Laat de man de dieren gaan helpen of zo. Ik heb de wereld nog niet zien verbeteren dankzij de heer Donald Walsch.

"Ik ben liefde en vanuit die positie wil ik voortaan anderen gaan helpen."

(Commentaar op het einde van de video)

Beter zouden de mensen zich zelf eerst eens gaan helpen, dan de natuur en de dieren, dan de mensen. In die volgorde.

Helemaal mee eens.
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 29-08-2011 11:25:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: dubbel
(bericht gewijzigd op 29-8-2011 11:28:26)
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 29-08-2011 11:28:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Frank Bomans:


Je eerste zin geeft het antwoord op je vraag: je hebt nog allergieen te overwinnen. Wie zich zo sterk afzet tegen iets, draagt het diep in zich. Met andere woorden: denial isn't a river in Egypt.

Wat een onzin zeg. Ik zet me HEEL STERK af tegen dierenleed. En geloof me, dat heb ik nooit, NOOIT in me gehad. Ik ben vega geworden toen ik ZES was. Dat kwam uit mezelf. Ik kende niemand die vega was toen, ook mijn ouders niet.


(bericht gewijzigd op 29-8-2011 11:34:17)
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 29-08-2011 11:32:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Maan:

Sten Oomen:

@ Bassie22,

heb zijn boeken wel eens ingekeken en wat stukken ingelezen. Het boeide me niet.
Maar alleen al door de titel zou ik niet niet helemaal willen lezen.
Het gebruik van het woord 'God' in de centrale positie is al voldoende voor mij om de man niet meer interessant te vinden.

Hallo Sten,
Dat weerhield mij ook altijd om zijn boeken te lezen. Maar op aandringen heb ik toch eens wat gelezen en ik was zo positief verrast dat ik meteen zijn eerste drie boeken heb gekocht en nu al sinds een tijdje uitgelezen.

Voor mij komt het over dat hij de gewenste brug heeft gebouwd van de dogmatische religies naar de zuivere spiritualiteit. Hij praat welliswaar in het begin over een God en dergelijke, maar op een gegeven moment wordt het langzaamaan duidelijk dat het begrip God als dat van een collectief is (maar toch een eenheid). Een prachtige manier om het concept van "God" nogmaals uit te leggen zoals Jezus dat vroeger ook al eens probeerde maar waar maar weinig is van blijven hangen.

Zijn dialoog is gemakkelijk te lezen zonder al te moeilijke woorden en vrij van mooie praatjes, en is soms zelfs een beetje ironisch en humoristisch, maar hij zegt heel treffende dingen die je uitnodigen om over bepaalde dingen na te denken waarom ze zo zijn, of juist bevestiging geven aan iets waar je altijd al aan gedacht had.

Mensen moeten eens ophouden boeken van anderen te lezen in hun wanhopige zoektocht naar antwoorden, god, zichzelf en wat niet meer.

LEER EENS OP EIGEN BENEN STAAN ipv dat geloof, dat boek, die schrijver, die bijbel, die goeroe...
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 29-08-2011 11:39:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2014Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden