In de VS zijn het spannende tijden voor president Barack Obama. Het gaat niet zo goed met zijn land en de schuldenberg blijft maar toenemen. Ondertussen spendeert defensie lekker centjes aan oorlogstuig, maar dat nog terzijde. Aan het maximum aantal schulden dat een land mag hebben zit een limiet. Om Amerika 'gezond' te houden zou die limiet moeten worden bijgesteld. Als het schuldenplafond niet wordt opgetrokken zal Amerika vanaf 2 augustus bankroet zijn. Daarmee gaat het Griekenland achterna, dat slechts met gigantische injecties overeind kan blijven. De geruchten gaan dat hetzelfde nodig zal zijn voor Ierland, Portugal en Italië. België heeft al meer dan een jaar geen regering en moddert ook maar verder met oplopende schulden. En niet dat het zoveel beter gaat met Nederland, dat ook voldoende negatief saldo heeft om slechts bij de gratie der rekenmodellen het faillissement af te houden...

All that is left: change
(All that is left: some change)

We zijn geen specialisten in economie of politieke kwesties. We zien wel, net zoals ieder logisch nadenkend mens, dat er blijkbaar één en ander begint te rammelen aan 'het systeem' dat we met z'n allen ondersteunen. Je zou haast beginnen te zoeken naar een reset-knop. Het vervelende is ook nog eens dat de mankementen die voor de schuldenberg hebben gezorgd en blijven zorgen, de verkwistende politici, bedrijven en bankiers dus, uiteindelijk maar van één plaats geld kunnen halen om hun put op te vullen: den burgert die netjes belastingen betaalt op en over alles waar poten en oren aan zitten. Zoals het al sinds de oudheid werkt: als ze het niet krijgen zullen het ze het uiteindelijk komen halen. Het valt nog te bezien of de burger dat allemaal zal pikken, want uiteindelijk zijn situaties zoals in Egypte niet ondenkbaar in onze contreien.

Rellen

Wij gaan alvast de hooivork invetten en de fakkels oliën. Je weet maar nooit...
It's all a figment of imagination!
Op --0 8:46:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Reagoorder:


Lol @ quote 'zei de Amerikaanse vice-president Dick Cheney dat de militaire activiteiten van Beijing niet stroken met de belofte van vreedzame expansie.'
Want laat die niet vreedzame expansie maar aan de vs over.
There is enough for everybody's need, but not enough for anybody's greed
Op --0 8:57:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Tru: Het rammelt niet, het is al heel lang één grote leugen.
Blijkbaar heeft Obama er belang bij om nu een crisis te faken.
In het verleden volgde er dan meestal een militair 'kunststukje'.
Zal het Canada worden?
Op --0 9:11:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Haplo: Mijns inziens hebben we onlusten in Midden Oosten alles te maken met voedselschaarste.

Als er een failliet zou komen, dan zou ons dat rechtstreeks treffen in 1 van onze basisbehoeften (voedsel) Zodra de modale burger geen eten meer heeft, dan gaat hij het halen. Zo zijn alle revoluties begonnen (bijv Rusland, Frankrijk, Ierland etc)

In Nederland zal dat niet anders gaan. Net zoals in het rampjaar 1672 zullen we dan in Den Haag de lichamen rond slepen.

En omdat de machthebbers dat ook weten, doen we allemaal alsof er niet aan de hand is. Maar VS en Europa zijn al jaren failliet. Je kan geen geld uit het niets toveren. De schuldigen zullen de politiek en de bankiers zijn. In onze schijndemocratie blijft er dan maar 1 oplossing over: oorlog. Bij een totaal bankroet zal de VS dan waarschijnlijk de aanzet geven. Wij zullen daarin meegaan.

Want alleen een oorlog zet alle schulden opzij, saneert het geldwezen, maakt pensioenaanspraken ongedaan, doet opgebouwde aanspraken teniet.

Op de puinhopen van de verwoeste stad wordt altijd weer een nieuwe opgebouwd na de oorlog.

Dat zijn de lessen die de geschiedenis ons leerde. Europa en de VS spelen hoog spel.

freaky scary allemaal...daarom misschien maar beter om mee te doen in de ratrace en net doen alsof het meevalt.
Wie zijn geschiedenis vergeet, is gedoemd het opnieuw mee te maken
Op --0 9:18:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Kinsey: Je kan een bloem kweken in een emmer, maar als die bloem uitgroeit tot een boom zal uw emmertje kapotgaan en kan er niets meer groeien.

Op --0 9:36:00 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Don Giovanni: Ach, als er nog genoeg papier en inkt is.........
Op --0 10:31:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband: Denk niet dat het systeem failliet zal gaan nee. Maar wel interessant om te zien hoe de machtsverhoudingen enigszins aan het schuiven zijn.
En ik vrees dat als er een 'oplossing' gaat komen, dit inderdaad een flinke (gecreëerde) oorlog zal zijn. Maar de enige die ik kan bedenken is het uitspelen van de polarisering tussen het Westen/Christendom en de Islam. En als dat zou lukken dan wordt het een iets te grote oorlog vrees ik. Zit ook niemand echt op de wachten behalve een paar geschifte doorgeschoten religieuzen aan beide zijden.
ech?
Op --0 10:45:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: Deze wereld is niet alleen financieel, maar ook geestelijk failliet.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 11:26:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
harriechristus:

Deze wereld is niet alleen financieel, maar ook geestelijk failliet.


Werelds en Geestelijk is toch één?
Er is toch geen ander mogelijkheid?
Alweer een LEUGEN.
(bericht gewijzigd op 18-7-2011 11:36:38)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op --0 11:35:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bramsan: Tavistock tactics?
Op --0 0:11:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Tetzmol:

The day the dollar die, things are gonna be much better.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 0:18:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
lindaatje: Hierbij een aardig stukje over zienswijze van "der doctor hat gesagt" Rudolf Steiner en de sofen over de huidige ontwikkelingen tussen de grootmachten.

http://www.antroposofie.nl/literatuur/antroposofische_literatuur/artikelendatabase/ms/samenl/df/motief46-2

Ik geloof dat Steiner een oorlog tussen China en de USA heeft voorspeld.


(bericht gewijzigd op 18-7-2011 12:33:43)
CAUTE - Behoedzaamheid
Op --0 0:26:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
armuth:

harriechristus:

Deze wereld is niet alleen financieel, maar ook geestelijk failliet.


Werelds en Geestelijk is toch één?
Er is toch geen ander mogelijkheid?
Alweer een LEUGEN.
Eenheid is niet hetzelfde als EEN.
Eenheid impliceert onderscheid.
Zo zijn man en vrouw een eenheid, maar ook verschillend.

Geest en geld zijn een eenheid, maar ook verschillend.

En de zogenaamde Geest van deze wereld zit teveel in het materialisme (natuurwetenschap) en daarom ook in het geld, in plaats de Geest zelf te zijn in denken en idealisme.

Alweer een waarheid.....
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 0:35:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: We zijn allen verneukt door een achter de schermen werkende genootschap. Wat we wijsgemaakt worden is slechts poppenkast.
Als de wereld naar de kl*ten gaat zal dat slechts voor de "gemene" mens zijn.

De wereld voor de elites! de rest is overbodig
Op --0 0:58:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
RB: De remedie is goud, maar niet alleen goud
Na een consolidatie van de goud- en vooral de zilverprijs zijn beide edelmetalen nu weer in beweging gekomen. Goud, de rustige broer van zilver, heeft weer een recordstand gehaald terwijl zilver bezig is zijn achterstand snel in te halen.

Hoe kan het ook anders; ons fiat geldsysteem is bezig in snel tempo te desintegreren en steeds meer marktpartijen krijgen in de gaten dat er iets helemaal verkeerd zit in ons geldsysteem. Zelfs is een enkele westerse centrale bank weer bezig om goud aan te schaffen.

Volledige artikel: http://www.thesilvermountain.nl/blog/

Interessant artikel + blog.


(bericht gewijzigd op 18-7-2011 13:05:44)
'It's lonely in the saddle since the horse died.'
Op --0 13:03:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: @ RB

-Het is ongelofelijk hoeveel mensen waaronder zelfs bankbedienden en boekhouders en universitairen en politiekers niet op de hoogte zijn van het fiatgeld en fractional reserve systeem , laat staan van de rol van de PRIVE centrale banken.

De CREATIE uit het NIETS bestaat dus echt!!!

"Banks lend by creating credit. They create the means of payment out of nothing."

– Ralph M. Hawtrey, former Secretary of Treasury, England.
Op --0 13:15:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
volleyoghurt: CHINA HERE I COME!!

Zonder gekheid, wat ik fascinerend vind is hoe ernstig dit eigenlijk wel niet is.

Wat gebeurd er trouwens met ons wanneer China en VS met elkaar in oorlog komen? Wordt Europa een soort van groot Zwitserland die vluchtelingen gaat opvangen of worden wij ook op pad gestuurd richting China om er voor te zorgen dat de wereld niet communistisch wordt?
Op --0 14:00:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
disclose: Wat ik al een tijdje afvraag en maar niet duidelijk zie is wat er gebeurd met de goudprijs als de dollar en euro(of beter gezegd de wereldeconomie) gaat "defaulten"? We zien nu een steiging van goud en zilver door de financiele meltdown, maar wat gebeurd er dus met de goud waarde na de meltdown?
Op --0 16:28:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Hubble: Als het financiele systeem 'explodeert' dan gaan we daarna misschien eindelijk eens normaal doen.
Wie mooi is van binnen is ook mooi van buiten
Op --0 16:45:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
lindaatje:

Hierbij een aardig stukje over zienswijze van "der doctor hat gesagt" Rudolf Steiner en de sofen over de huidige ontwikkelingen tussen de grootmachten.

http://www.antroposofie.nl/literatuur/antroposofische_literatuur/artikelendatabase/ms/samenl/df/motief46-2

Ik geloof dat Steiner een oorlog tussen China en de USA heeft voorspeld.


Heel interessante link.
Goed liedje ook trouwens.
It's all a figment of imagination!
Op --0 17:08:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
volleyoghurt:

CHINA HERE I COME!!

Zonder gekheid, wat ik fascinerend vind is hoe ernstig dit eigenlijk wel niet is.

Wat gebeurd er trouwens met ons wanneer China en VS met elkaar in oorlog komen? Wordt Europa een soort van groot Zwitserland die vluchtelingen gaat opvangen of worden wij ook op pad gestuurd richting China om er voor te zorgen dat de wereld niet communistisch wordt?

Nederland de meest westelijk gelegen deelstaat van het Groot Russisch Rijk.
It's all a figment of imagination!
Op --0 17:12:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Chef: Al het geld dat rondgaat in de wereld is gebaseerd op schuld. Als alle schuld in de wereld wordt afgelost blijft er geen rooie cent over. Google maar op "modern money mechanics" en kijk zeitgeist: http://video.google.com/videoplay?docid=915643024925961431
Op --0 19:35:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rhea: De wereld veranderd dat is een feit. In de 20 en 21e eeuw is al een voel- en merkbaar sein gegeven dat het materialisme zal eindigen.
Het is alleen de vraag wat er voor in de plaats komt. Zoals de aarde aan het rommelen is zo heeft het zijn weerga en reactie op de mens, dier en plant en ook op politieke beslommeringen. Over de hele aarde vinden natuurrampen plaats. Tussen de mensen gaan allerlei ergernissen rond. Kinderen staan tegen hun ouders op en andersom gebeuren dingen met kinderen die het daglicht niet kunnen verdragen.
En tussen volwassenen botert het hier en daar ook niet. Tussen de natuurrampen door komen mensen in opstand. En kan men bij de banken steeds minder met geld omgaan. De vraag waar is het eind en waar gaat de (i)menselijke welvaart [quote=naam] naartoe? Het zal blijven doorduren want de aarde is nog niet tot rust gekomen. Als de aarde tot rust komt dan komt de mens ook tot rust.
Rhea,
Op --0 20:03:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband: Jeetje Rhea, wat een kinderlijk gel** voor een volwassen persoon? Happy new age meuk over moeder aarde die nu natuurrampen ontketend omdat ze boos is op de mensen. Maar waarom een planeet menselijke eigenschappen en emoties en zelfs handelen toedichten? Kom op zeg, denk eens na en vooral verder dan dit gebrabbel. 'kinderen tegen hun ouders' blablabla...allemaal lood om oud ijzer en dat is precies de hele val van die new age meuk. Allemaal oude wijn in nieuwe zakken, gevuld met schuld en boete-denken. Net zoals de religies in elkaar steken.
(bericht gewijzigd op 18-7-2011 20:10:54)
ech?
Op --0 20:06:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Rhea:

De wereld veranderd dat is een feit. In de 20 en 21e eeuw is al een voel- en merkbaar sein gegeven dat het materialisme zal eindigen.
Het is alleen de vraag wat er voor in de plaats komt. Zoals de aarde aan het rommelen is zo heeft het zijn weerga en reactie op de mens, dier en plant en ook op politieke beslommeringen. Over de hele aarde vinden natuurrampen plaats. Tussen de mensen gaan allerlei ergernissen rond. Kinderen staan tegen hun ouders op en andersom gebeuren dingen met kinderen die het daglicht niet kunnen verdragen.
En tussen volwassenen botert het hier en daar ook niet. Tussen de natuurrampen door komen mensen in opstand. En kan men bij de banken steeds minder met geld omgaan. De vraag waar is het eind en waar gaat de (i)menselijke welvaartnaartoe? Het zal blijven doorduren want de aarde is nog niet tot rust gekomen. Als de aarde tot rust komt dan komt de mens ook tot rust.
Rhea,

-Over de hele aarde vinden natuurrampen plaats.
-Kinderen staan tegen hun ouders op en andersom
-En tussen volwassenen botert het hier en daar ook niet.
Wat is hier nieuw aan?
Zie je echt niet dat dit er altijd al geweest is?
Kijk dat de wereld veranderd is, is duidelijk, maar kom niet met zo'n verhaal.
(bericht gewijzigd op 18-7-2011 20:37:55)
Just watching the grass grow..
Op --0 20:36:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
grappenmaker:
Chef:

Al het geld dat rondgaat in de wereld is gebaseerd op schuld. Als alle schuld in de wereld wordt afgelost blijft er geen rooie cent over. Google maar op "modern money mechanics" en kijk zeitgeist: http://video.google.com/videoplay?docid=915643024925961431


He chef,



Dit is ook een hele duidelijke.
7.83
Op --0 21:11:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: Schulden kunnen er alleen zijn als er ook tegoeden zijn.
Dus er is evenveel tegoed als schuld.

Waarom wordt dat laatste ook niet even medegedeeld in plaats van alleen het eerste?

En het hele probleem van de schuld is in een wippie opgelost als deze wordt kwijtgescholden door degenen die daarvan het tegoed hebben.
Dus de schuldeisers.

Klaar is Kees.....

Alles beter dan dat de economie in elkaar stort en de schuldeisers in dat geval ook niks krijgen.

Uit de beginselen der menswaardige economie door harriechristus.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 21:20:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Rhea:

De wereld veranderd dat is een feit. In de 20 en 21e eeuw is al een voel- en merkbaar sein gegeven dat het materialisme zal eindigen.
Het is alleen de vraag wat er voor in de plaats komt.
De nieuwe religie van harriegodchristus.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 21:22:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband: Toch grappig Harrie, zo'n levenslange en zeer standvastige psychose. Want het moet toch heerlijk zijn om je de zoon van - en dus de impersonificatie van - god de vader te voelen nietwaar? Nooit ongelijk hebben, altijd de fouten van een ander kunnen duiden(omdat je het niet aan kan om je eigen geschiftheid te kunnen zien en te aanvaarden), leuk hoor. Maar wat probeer je hier nu eigenlijk te doen behalve een toonbeeld zijn van een hardnekkige verdomd zieke geest? Het is de aandacht he, Harrie? Toch?
ech?
Op --0 21:44:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : Camera op Harrie.
Ohnee, dat is al geprobeerd en afgeschoten.
Die DVD had ik anders graag willen hebben.
Is it electrickery?
Op --0 21:54:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Tetzmol: ‘Ijdelheid der ijdelheden, ijdelheid der ijdelheden, alles is ijdel! Welk voordeel heeft de mens van al zijn zwoegen, waarmee hij zich aftobt onder de zon? Het ene geslacht gaat en het andere komt, maar de aarde blijft altoos staan.

Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend; het oog wordt niet verzadigd van zien, en het oor wordt niet vervuld van horen. Wat geweest is, dat zal er zijn, en wat gedaan is, dat zal gedaan worden; er is niets nieuws onder de zon.

Wie geld liefheeft, wordt van geld niet verzadigd, noch wie rijkdom liefheeft, van inkomsten. Ook dit is ijdelheid.

Beter is een handvol rust dan beide vuisten vol zwoegen en najagen van wind!

Enkele toepasselijke citaten uit het Boek Prediker.
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 22:14:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ojee: Hmmm ...zorgelijk zorgelijk!!!
de euro naar de kl**te , de dollar als aanmaak papier voor de open haard.....goud en zilver onbereikbaar voor den gewonen mensch
ik weet het niet meer....gaan we betalen met ...aanstekers??
ik denk dat Einstein gelijk krijgt we vechten de vierde wereldoorlog
met knuppels gehuld in een dierenvel.
Op --0 22:41:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Plakband:

Toch grappig Harrie, zo'n levenslange en zeer standvastige psychose. Want het moet toch heerlijk zijn om je de zoon van - en dus de impersonificatie van - god de vader te voelen nietwaar? Nooit ongelijk hebben, altijd de fouten van een ander kunnen duiden(omdat je het niet aan kan om je eigen geschiftheid te kunnen zien en te aanvaarden), leuk hoor. Maar wat probeer je hier nu eigenlijk te doen behalve een toonbeeld zijn van een hardnekkige verdomd zieke geest? Het is de aandacht he, Harrie? Toch?
En jij wil toch gaarne die aandacht geven, is het niet?

Want je hebt dat al bij Armuth geprobeerd.

Gaarne wilde je hem met de billen bloot hebben voor de camera.

Ben je soms een homo?

Blijkbaar ben ik nu aan de beurt om door jou genaaid te worden.



(bericht gewijzigd op 18-7-2011 23:10:44)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 22:58:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Emie :

Camera op Harrie.
Ohnee, dat is al geprobeerd en afgeschoten.
Die DVD had ik anders graag willen hebben.
Jammer voor jou: Emie.
Maar de geestelijke liefde is toch de ware.
Mijn woord moet genoeg zijn.
Wordt deze niet gewaardeerd, dan kan mijn gezicht ook beter weg blijven.


Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 23:00:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Tetzmol:

‘Ijdelheid der ijdelheden, ijdelheid der ijdelheden, alles is ijdel! Welk voordeel heeft de mens van al zijn zwoegen, waarmee hij zich aftobt onder de zon? Het ene geslacht gaat en het andere komt, maar de aarde blijft altoos staan.

Alle dingen zijn onuitsprekelijk vermoeiend; het oog wordt niet verzadigd van zien, en het oor wordt niet vervuld van horen. Wat geweest is, dat zal er zijn, en wat gedaan is, dat zal gedaan worden; er is niets nieuws onder de zon.

Wie geld liefheeft, wordt van geld niet verzadigd, noch wie rijkdom liefheeft, van inkomsten. Ook dit is ijdelheid.

Beter is een handvol rust dan beide vuisten vol zwoegen en najagen van wind!

Enkele toepasselijke citaten uit het Boek Prediker.
Heel goed: rust zal de mens goed doen, want zijn streven naar steeds meer rijkdom is pure ijdelheid.

Gij zult niet Mammon dienen, maar harriegodchristus en zijne woorden overdenken bij dag en bij nacht.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 23:03:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
ojee:

Hmmm ...zorgelijk zorgelijk!!!
de euro naar de kl**te , de dollar als aanmaak papier voor de open haard.....goud en zilver onbereikbaar voor den gewonen mensch
ik weet het niet meer....gaan we betalen met ...aanstekers??
ik denk dat Einstein gelijk krijgt we vechten de vierde wereldoorlog
met knuppels gehuld in een dierenvel.
Zo ver zal het niet komen, want reeds de derde wereldoorlog zal ons terugbrengen tot het rijk der insecten.

En waarom?

Om het geld.....
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 23:09:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pietje Puk: Tot nu toe is er altijd een probleem gecreëerd om vervolgens met een oplossing te komen. Niets gebeurd zonder dat het de intentie is van sommige..
Probleem nu: Crisis..

Oplossing (doel): ?

Misleiding?

Meer macht, andere macht?
Iemand ideeen?

De eerste en de tweede wereldoorlog zijn ook gefinancierd. Hoe dat tot stand gekomen is, zie je niet op Discovery of History channel.

Het middel is er.. (heilig)... wat is het doel?
Op --0 0:06:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
GM:
harriechristus:

Schulden kunnen er alleen zijn als er ook tegoeden zijn.
Dus er is evenveel tegoed als schuld.

Waarom wordt dat laatste ook niet even medegedeeld in plaats van alleen het eerste?

En het hele probleem van de schuld is in een wippie opgelost als deze wordt kwijtgescholden door degenen die daarvan het tegoed hebben.
Dus de schuldeisers.

Klaar is Kees.....

Alles beter dan dat de economie in elkaar stort en de schuldeisers in dat geval ook niks krijgen.

Uit de beginselen der menswaardige economie door harriechristus.


Kees is helemaal niet klaar want de tegoeden waar jij over spreekt is geld uit de toekomst. Onze schuldeisers zijn dus de generaties na ons, en als ze slim zijn schelden ze die schuld zeker niet kwijt.
Hopelijk heb je meer van je atoomtheorie begrepen dan van financien....
Op --0 1:20:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
KarelPunk: Als we met zn allen lekker gaan denken dat het systeem gaat knallen, dan gaat het ook knallen.

Poetin als poppetouwtrekker van Medvedev straks ook nog als de president van de wereld

Olé
(bericht gewijzigd op 19-7-2011 7:21:30)
Op --0 7:20:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
GM:

harriechristus:

Schulden kunnen er alleen zijn als er ook tegoeden zijn.
Dus er is evenveel tegoed als schuld.

Waarom wordt dat laatste ook niet even medegedeeld in plaats van alleen het eerste?

En het hele probleem van de schuld is in een wippie opgelost als deze wordt kwijtgescholden door degenen die daarvan het tegoed hebben.
Dus de schuldeisers.

Klaar is Kees.....

Alles beter dan dat de economie in elkaar stort en de schuldeisers in dat geval ook niks krijgen.

Uit de beginselen der menswaardige economie door harriechristus.


Kees is helemaal niet klaar want de tegoeden waar jij over spreekt is geld uit de toekomst. Onze schuldeisers zijn dus de generaties na ons, en als ze slim zijn schelden ze die schuld zeker niet kwijt.
Hopelijk heb je meer van je atoomtheorie begrepen dan van financien....
De toekomst ben ik zelf en ik scheld de mensen hun schulden kwijt als ze naar mij willen luisteren.

Blijkbaar heb je meer verstand van financiën dan van mijn atoomtheorie en nieuwe bijbel.

Maar dat is nu juist de grote kwaal dat de mensen zoveel van financiën weten en niks van Gods Geest der toekomst.

En alleen deze laatste kan de eerste kwijtschelden.

Het geld kan het geld niet oplossen, dat kan alleen Gods Geest, die juist niet denkt in termen van geld.

Dat is nu juist het lijden van de duivel, dat deze zichzelf niet aan eigen haren kan optrekken, maar harriegodchristus kan dat wel.

(bericht gewijzigd op 19-7-2011 9:10:23)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 8:57:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
KarelPunk:

Als we met zn allen lekker gaan denken dat het systeem gaat knallen, dan gaat het ook knallen.
Het is precies omgekeerd: omdat het systeem in elkaar gaat storten, gaan de mensen dat ook terecht zo denken.

Poetin als poppetouwtrekker van Medvedev straks ook nog als de president van de wereld

Olé
We gaan geen lijken uit de kast halen.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 9:00:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Pietje Puk:

Tot nu toe is er altijd een probleem gecreëerd om vervolgens met een oplossing te komen. Niets gebeurd zonder dat het de intentie is van sommige..
Probleem nu: Crisis..

Oplossing (doel): ?

Misleiding?

Meer macht, andere macht?
Iemand ideeen?

De eerste en de tweede wereldoorlog zijn ook gefinancierd. Hoe dat tot stand gekomen is, zie je niet op Discovery of History channel.

Het middel is er.. (heilig)... wat is het doel?
Het grote doel is dat er een andere tijd komt waarin het leven niet draait om geld en macht.

Het kapitalisme heeft zijn tijd gehad en gaat aan eigen succes ten gronde, of we gaan allemaal naar de ratsmodee.

Maar omdat de mensheid het eerste maar niet wil zal het tweede het geval zijn.

Het is nu God of Satan, maar ik weet wel wat de mensheid kiest.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 9:06:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
harriechristus:

Pietje Puk:

Tot nu toe is er altijd een probleem gecreëerd om vervolgens met een oplossing te komen. Niets gebeurd zonder dat het de intentie is van sommige..
Probleem nu: Crisis..

Oplossing (doel): ?

Misleiding?

Meer macht, andere macht?
Iemand ideeen?

De eerste en de tweede wereldoorlog zijn ook gefinancierd. Hoe dat tot stand gekomen is, zie je niet op Discovery of History channel.

Het middel is er.. (heilig)... wat is het doel?
Het grote doel is dat er een andere tijd komt waarin het leven niet draait om geld en macht.

Het kapitalisme heeft zijn tijd gehad en gaat aan eigen succes ten gronde, of we gaan allemaal naar de ratsmodee.

Maar omdat de mensheid het eerste maar niet wil zal het tweede het geval zijn.

Het is nu God of Satan, maar ik weet wel wat de mensheid kiest.


Je voorspellingen helpen niet om hert eerste te voeden. Waarom dan toch?
'Don't forget rule number 6'
Op --0 9:36:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Gerard:


Je voorspellingen helpen niet om hert eerste te voeden. Waarom dan toch?

Wil je die zin eerst even in goed Nederlands schrijven?

Maar als het om het voeden gaat: de wereld vreet zich te barsten en daar zit nu juist het grote probleem.

Het is de hoogste tijd voor een geestelijke wedergeboorte, voor een totale omkering van materialisme naar idealisme.

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 13:09:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband:
harriechristus:

Plakband:

Toch grappig Harrie, zo'n levenslange en zeer standvastige psychose. Want het moet toch heerlijk zijn om je de zoon van - en dus de impersonificatie van - god de vader te voelen nietwaar? Nooit ongelijk hebben, altijd de fouten van een ander kunnen duiden(omdat je het niet aan kan om je eigen geschiftheid te kunnen zien en te aanvaarden), leuk hoor. Maar wat probeer je hier nu eigenlijk te doen behalve een toonbeeld zijn van een hardnekkige verdomd zieke geest? Het is de aandacht he, Harrie? Toch?
En jij wil toch gaarne die aandacht geven, is het niet?

Want je hebt dat al bij Armuth geprobeerd.

Gaarne wilde je hem met de billen bloot hebben voor de camera.

Ben je soms een homo?

Blijkbaar ben ik nu aan de beurt om door jou genaaid te worden.





Die is best grappig Harrie. En nee, ik ben geen homo. Maar mocht ik dat zijn dan zie ik het probleem niet zo in het geval dit wel zo zou zijn. Hoe kijk jij eigenlijk tegen sodomie aan, lieve Harrie van me(ik ben gek op Harries, dat dan weer wel...;-)).
ech?
Op --0 20:39:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po: Dat is niet de eerste keer dat Harrie zich geviseerd voelt door 'een homo'. Beetje homofoob, Harrie? Je weet dat zoiets algauw lijkt op latente homofilie, he?
United as one. Divided by zero.
Op --0 20:46:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Plakband: Denk nou toch eens aan die zoutpilaar 3.nog wat. Sodom en Gomorra: men draaide zich om en veranderde in een ZOUTPILAAR. Ik zweer het je. Omdat als het een paar duizend jaar geleden is opgeschreven, het altijd waar is. Snap dat dan! *demonische lach met echo*
ech?
Op --0 20:49:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Tetzmol:
3.14po:

Dat is niet de eerste keer dat Harrie zich geviseerd voelt door 'een homo'. Beetje homofoob, Harrie? Je weet dat zoiets algauw lijkt op latente homofilie, he?

*Proest*!!!
“You never know what is enough unless you know what is more than enough.”
Op --0 21:00:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Chris de Boden: Mijn persoonlijke visie:

Op de vraag 'Wereld binnenkort failliet?' zou ik in principe kunnen beantwoorden met JA evenals het materialisme en tijd verdwijnt.

Je kunt je er tegen blijven verzetten, maar het heeft toch geen zin om dit zinkende schip weer naar boven te halen en vlot te trekken.

Het huidige 'lineare' economische systeem zit aan zijn grens en zowat alle limieten zijn bereikt en ik geef het nog hooguit een jaartje, dat nog nieteens voordat het vat uiteen spat.

De wereld is zich voor aan het bereiden naar een grote sprong naar de vijfde realiteits dimensie, in die hogere realiteit is er absoluut geen ruimte voor een dergelijk linear Fred Flintstone economisch systeem.

Aangezien alleen nog maar je biologische klokje blijft doortikken heb je al een ding wat dus al ontbreekt en dat is tijd. Fossiele brandstoffen en andere zaken die de aarde kapot maken zijn uit den boze. En ga zo maar door.

Er moet dus een compleet nieuwe soort 5-dimensionale economie worden ontwikkeld en worden opgebouwd en dat binnen 1 a 1,5 jaar al!!! Wie gaat de uitdaging aan!!!

Het grootste struikelblok is dat een 3d mens nooit een 5d economie kan ontwikkelen, gaat nooit lukken en al zeker niet binnen een 'tijdsbestek' van hooguit 1,5 jaar.

En toch gaat het ons lukken!!! ontwikkelingen gaan steeds sneller en sneller en op het laatste moment zijn wij zo ver gegroeid dat we geen 3d meer, maar 5d denken en we de tijd zoals wij die kennen in de vitrinekast hebben neergezet.
Waar bijvoorbeeld een 3d mens wellicht 100.000 jaar voor nodig heeft om iets te ontwikkelen doet een 5d mens daar enkele seconden over.

Gewoon zorgen dat je eigen zaakjes op orde zijn en eventueel van je directe medemens en dan gewoon neerkijken op hoe onze ouderwetse Bedrock City economie in elkaar lazert
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 21:49:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
3.14po:

Dat is niet de eerste keer dat Harrie zich geviseerd voelt door 'een homo'. Beetje homofoob, Harrie? Je weet dat zoiets algauw lijkt op latente homofilie, he?
Homofoob is niet hetzelfde als homofilie en wat dat betreft ligt de verklaring waarschijnlijk in het feit dat ik een nogal autoritaire vader + idem dito oudere broer heb gehad.

(bericht gewijzigd op 19-7-2011 22:04:00)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 21:52:58 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Plakband:

Die is best grappig Harrie. En nee, ik ben geen homo. Maar mocht ik dat zijn dan zie ik het probleem niet zo in het geval dit wel zo zou zijn. Hoe kijk jij eigenlijk tegen sodomie aan, lieve Harrie van me(ik ben gek op Harries, dat dan weer wel...;-)).
Op ene harriechristus ben je blijkbaar niet zo gek....

Wat de sodomie betreft zie ik liever een paar lesbische vrouwen.
Het gekwijl van mannen vind ik afstotelijk om te zien.
Maar oké: ieder diertje zijn pleziertje.

Zo: ben je er nu uit?



(bericht gewijzigd op 19-7-2011 21:58:56)
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 21:57:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
Plakband:

Denk nou toch eens aan die zoutpilaar 3.nog wat. Sodom en Gomorra: men draaide zich om en veranderde in een ZOUTPILAAR. Ik zweer het je. Omdat als het een paar duizend jaar geleden is opgeschreven, het altijd waar is. Snap dat dan! *demonische lach met echo*

Als mijn Lot uit zout bestaat, dan bestel ik frieten.
United as one. Divided by zero.
Op --0 22:07:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Plakband:

Denk nou toch eens aan die zoutpilaar 3.nog wat. Sodom en Gomorra: men draaide zich om en veranderde in een ZOUTPILAAR. Ik zweer het je. Omdat als het een paar duizend jaar geleden is opgeschreven, het altijd waar is. Snap dat dan! *demonische lach met echo*
Orpheus mocht ook niet achterom kijken naar zijn Eurydice.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 22:07:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
3.14po:

Plakband:

Denk nou toch eens aan die zoutpilaar 3.nog wat. Sodom en Gomorra: men draaide zich om en veranderde in een ZOUTPILAAR. Ik zweer het je. Omdat als het een paar duizend jaar geleden is opgeschreven, het altijd waar is. Snap dat dan! *demonische lach met echo*

Als mijn Lot uit zout bestaat, dan bestel ik frieten.
Nou: en wat zou Freud hiervan denken?...
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 22:08:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Chris de Boden:

Mijn persoonlijke visie:

Op de vraag 'Wereld binnenkort failliet?' zou ik in principe kunnen beantwoorden met JA evenals het materialisme en tijd verdwijnt.

De tijd verdwijnt voor de hogere dimensie der hemelse eeuwigheid en van daaruit wordt vanuit des Vaders hemelse troon de nieuwe economie geleid:

1 - niemand krijgt meer dan hij of zij nodig heeft.

2 - geen verspilling maar zuinigheid.

3 - geen concurrentie, maar samenwerking is het beleid.

4 - men arbeide niet om den brode, maar uit talent en levensvreugde

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 22:16:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Chris de Boden:
harriechristus:

Chris de Boden:

Mijn persoonlijke visie:

Op de vraag 'Wereld binnenkort failliet?' zou ik in principe kunnen beantwoorden met JA evenals het materialisme en tijd verdwijnt.

De tijd verdwijnt voor de hogere dimensie der hemelse eeuwigheid en van daaruit wordt vanuit des Vaders hemelse troon de nieuwe economie geleid:

1 - niemand krijgt meer dan hij of zij nodig heeft.

2 - geen verspilling maar zuinigheid.

3 - geen concurrentie, maar samenwerking is het beleid.

4 - men arbeide niet om den brode, maar uit talent en levensvreugde


Toevallig en toeval bestaat niet denk ik ditzelfde ook waarbij ik wil toevoegen aan het lijstje dat tijd geen drukkende factor meer is en dat de kwaliteit van het leven weer voorop komt te staan.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 22:21:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Chris de Boden:

harriechristus:

Chris de Boden:

Mijn persoonlijke visie:

Op de vraag 'Wereld binnenkort failliet?' zou ik in principe kunnen beantwoorden met JA evenals het materialisme en tijd verdwijnt.

De tijd verdwijnt voor de hogere dimensie der hemelse eeuwigheid en van daaruit wordt vanuit des Vaders hemelse troon de nieuwe economie geleid:

1 - niemand krijgt meer dan hij of zij nodig heeft.

2 - geen verspilling maar zuinigheid.

3 - geen concurrentie, maar samenwerking is het beleid.

4 - men arbeide niet om den brode, maar uit talent en levensvreugde


Toevallig en toeval bestaat niet denk ik ditzelfde ook waarbij ik wil toevoegen aan het lijstje dat tijd geen drukkende factor meer is en dat de kwaliteit van het leven weer voorop komt te staan.
Oké, daar kan ik geheel en al inkomen.

Maar of er helemaal geen toeval bestaat, dat weet ik zonet nog niet.
Alles is namelijk uit tegendelen opgebouwd en naast het goede hebben we ook het slechte en zo hebben we naast het noodzakelijke ook het toevallige.
Dat wil zeggen: niet alles zit door en door logisch in elkaar.
Maar dat is dan mijn mening.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 22:56:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Chris de Boden: Ik spreek dit niet tegen iig en met die laatste zin ben ik het helemaal mee eens

Wat ik op merk vooral de laatste tijd is hetgeen wat je totaal niet verwacht en volstrekt onlogisch lijkt realiteit wordt en iets wat je verwacht en logisch lijkt krijgt een volstrekt onverwachts ander verloop.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 23:04:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Fik2000: Tijd dat de rijken hunne schuilkelder inkruipen, tijd voor een oorlogje, zodat die rijken weer boven kunnen komen, en dan begint het spelletje weer opnieuw e ;-) Heel simpel, en iedereen loopt erin :-)
Op --0 23:16:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Bramsan: Het is een verhaal zonder eind zie ik al weer....
Op --0 23:50:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
arnold71: Dit schreef ik net ook al bij het topic over de euro. De crisis is gemanipuleerd. Het geld is er wel, maar niet voor het volk.
Er wordt nu een bepaalde NWO agenda afgewerkt. Geen idee waar dit eindigt. Er hangt iets in de lucht. Ik weet wel dat het niet goed voelt.

Op --0 0:21:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Chris de Boden:
arnold71:

Dit schreef ik net ook al bij het topic over de euro. De crisis is gemanipuleerd. Het geld is er wel, maar niet voor het volk.
Er wordt nu een bepaalde NWO agenda afgewerkt. Geen idee waar dit eindigt. Er hangt iets in de lucht. Ik weet wel dat het niet goed voelt.


Als ik er 100% naast zou zitten met mijn visie, zou het denkbaar kunnen zijn dat de mensen in hun onderbroek en hemd op straat komen te leven terwijl de huizen leeg staan en dan mag je nog van geluk spreken als er een eend, duif of een kat rondloopt om te eten om uiteindelijk gewoon van honger, dorst en ziekten te komen te overlijden.

Toch denk ik niet dat het zo ver mocht komen, ik denk zelfs dat er binnen nu en een jaar dingen gaan veranderen die ons de pet ver te boven gaan en we niet kunnen bevatten.

MAAR de bal komt bij ons burgers te liggen en we moeten het wel zelf doen!!! Fuck de overheid, Fuck the NWO!!!
(bericht gewijzigd op 20-7-2011 21:49:39)
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 21:48:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
arnold71:

Dit schreef ik net ook al bij het topic over de euro. De crisis is gemanipuleerd. Het geld is er wel, maar niet voor het volk.

Zo is het: er is genoeg geld, zelf meer dan genoeg, zelfs veel te veel.

Maar de rijken willen het niet geven.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 14:03:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Chris de Boden:

Ik spreek dit niet tegen iig en met die laatste zin ben ik het helemaal mee eens

Wat ik op merk vooral de laatste tijd is hetgeen wat je totaal niet verwacht en volstrekt onlogisch lijkt realiteit wordt en iets wat je verwacht en logisch lijkt krijgt een volstrekt onverwachts ander verloop.
dat laatste is me niet duidelijk.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 14:05:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Wat me echt stoort aan deze discussie is dat niemand een paar getalletjes kan geven over de werkelijke situatie. De zaakjes zijn ingewikkeld maar ik hoop dat dit helpt. Zelfs de rijken hebben niet genoeg om het schuldenprobleem op te lossen

Banken hebben voorzichtig genomen 20 en meer realistisch genomen tot meer dan 30 maal hun kasgeld uitgeleend en vastgezet in onroerend goed. Dit heeft geleid tot een verdrievoudiging van de OR prijzen in de afgelopen 15 jaar tot 2-3 jaar geleden. Een deel daarvan is opgestreken door rijken, al is het 10% van het totaal dan staat daar een toename van de schuld in OR tegenover van 200%

De problemen gaan dus vooral over de gigantische toename van schuld door particulieren, wat een looptijd heeft van een 30 jaar.

Veel schuld wordt niet eens afbetaald omdat men slechts de rente betaalt, aflossingsvrij

Het is altijd een genomen voorschot op de toekomst en de toekomst gaat economisch altijd op en neer. Er is te veel voorschot genomen in de top van de markt en er is veel meer uitgeleend dan wat er aanwezig is aan tegoeden, het drukken van digitaal geld door de banken

Als het economisch wat slechter gaat dan kan een deel niet afbetalen, prijzen dalen, rentes moeten hoger maar dat kan niet omdat dan weer meer mensen niet af kunnen betalen en tegelijkertijd het voor mensen onaantrekkelijker wordt om te kopen waardoor OR prijzen weer dalen.

We zitten dus in een fase waar overheden proberen de markt overeind te houden terwijl de markt eigenlijk iets anders zegt. Alleen een hogere rente/strikter beleid kan het bijdrukken beperken maar dit leidt altijd tot lagere prijzen en een crash.

Catch 22, de situatie heeft beslissingen nodig maar elke beslissing leidt op korte of lange termijn tot het uiteindelijke negatieve resultaat.

Ik zal niet eens beginnen over nog grotere problemen in het monetaire systeem

Harriechristus, ik ben Godeconomic vergeleken met jou maarja, jij bent geroepen...
Op --0 0:25:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
denker: Wellicht teveel doemdenken in complottheorietjes, maar het zou kunnen dat een nog onbekende factor/groep dit vanuit de achtergrond aan het regelen is en op het moment dat alles fout dreigt te gaan, komen zij met de oplossing, die hen alle macht zal geven.

Banken zijn niet achterlijk en weten ook dat de huidige gelden nooit meer terugkomen, dus zit hier iets achter waar weinigen aan denken maar wat een wereldwijd opgezet plan is van een groter geheel.

Ondenkbaar zegt u? Kijk naar de ontwikkelingen op lange termijn vanuit een verleden en zie waar het allemaal naar toe gaat.
Een totalitair systeem met geen vrijheden maar pure slavernij.
U mag mij voor gek verklaren, maar kijk wel serieus naar de gegevens en oordeel dan. Frankrijk en Duitsland zijn de jokers in dit wereldspelletje en de regie zit in de USA.
Op --0 0:29:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
degriezels: Verder hebben ook overheden het lekker laten hangen wat nu op de bevolking wordt verhaald, benzine op het vuur
Op --0 0:30:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
akadeechtesjaak: Denker is wakker
De beurzen zijn gevallen vlak na de Bil der mountain samenkomst.
Bang gemaakt door het systeem van geld wat zo diepgeworteld is in onze hersenen. De antichrist is Visa = (Vi=6 s=6 a=6) Bang worden we gemaakt met als doel dat we straks nog minder rechten hebben (let op mijn woorden). En toen ik las hierboven we zijn zowel financieel als geestelijk failliet. Die sloeg gewoon de spijker op zijn kop...We blijven lekker op deze dimensie, en maken de 2e en 1e kapot...Elke keer moet ik denken aan dat stukje waar Morpheus uitlegt wat de M-atrix is maar dat mensen liever naar de dame in het rood kijken, enfin wie luisterd er nog en wie wil het verschil nog maken...
Op --0 20:28:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
akadeechtesjaak:
(Vi=6 s=6 a=6)

Volgens welk systeem is dat zo?
Je kan er van alles van maken. Vi is voor mij wit, s heeft de kleur van rauw eiwit (transparant lichtgeel dus), a is voor mij rood. (Zie synesthesie.)
Het woord Visa is witrood.
Het ligt er dus maar net aan welk systeem je wenst te volgen.
Is it electrickery?
Op --0 17:02:33 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
akadeechtesjaak:

Elke keer moet ik denken aan dat stukje waar Morpheus uitlegt wat de M-atrix is maar dat mensen liever naar de dame in het rood kijken, enfin wie luisterd er nog en wie wil het verschil nog maken...



stop watching movies
My dentist told me I need a crown. I was like I KNOW, RIGHT?
Op --0 3:47:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus: De wereld is allang failliet (al sinds 1974).

Harriechristus betaalt de schuld (gefinancierd door de microwezentjes).

Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op --0 10:58:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
arnold71: Ach ja dat bestaat alleen nog in theorie, die totalitaire staat die de NWO wil uitvoeren, als dat lukt is het alleen in het Westen. En dan ook maar tijdelijk. Uiteindelijk verdwijnen alle systemen. Het derde rijk, de DDR, USSR en morgen ook de New World Order. Uiteindelijk zijn deze allemaal als een kaartenhuis ingestort. Godzijdank is geen enkel systeem voor eeuwig. De mensen zullen zich hiertegen verzetten. Vasthouden aan de eigen cultuur, identiteit en vrije aard van de mens. En het zal hen nooit lukken heel de wereld onder een totalitair systeem te plaatsen.
Hoe willen zij onder andere China, de Arabische wereld, Rusland en het Westen onder één knoet houden? Of een wereldmunt, het is allemaal leuk op papier. Fijn dat de Bilderbergers daar van dromen.
Nu maar zien dat zij miljarden mensen voor hun karretje kunnen spannen. Dat is gedoemd te mislukken.

(bericht gewijzigd op 24-7-2011 13:12:04)
Op --0 11:31:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Chris de Boden:
arnold71:

Ach ja dat bestaat alleen nog in theorie, die totalitaire staat die de NWO wil uitvoeren, als dat lukt is het alleen in het Westen. En dan ook maar tijdelijk. Uiteindelijk verdwijnen alle systemen. Het derde rijk, de DDR, USSR en morgen ook de New World Order. Uiteindelijk zijn deze allemaal als een kaartenhuis ingestort. Godzijdank is geen enkel systeem voor eeuwig. De mensen zullen zich hiertegen verzetten. Vasthouden aan de eigen cultuur, identiteit en vrije aard van de mens. En het zal hen nooit lukken heel de wereld onder een totalitair systeem te plaatsen.
Hoe willen zij onder andere China, de Arabische wereld, Rusland en het Westen onder één knoet houden? Of een wereldmunt, het is allemaal leuk op papier. Fijn dat de Bilderbergers daar van dromen.
Nu maar zien dat zij miljarden mensen voor hun karretje kunnen spannen. Dat is gedoemd te mislukken.


Dit is nou eens mooi gezegd.

Zelf denk ik naarmate wij het nul-punt naderen dat des te meer 'duivelse' plannen op een volledige mislukking uitlopen.

Werkelijk overal wordt er vooruitschuif-paniekvoetbal gespeeld, kijk maar weer naar Griekenland. Vooruitschuiven, vooruitschuiven en nog meer vooruitschuiven.
In de VS zal het schuldenplafond wel weer verhoogd gaan worden=vooruitschuif-paniek voetbal.

Maar echte goede oplossingen komen er dus niet en zullen er dus ook niet komen ook.

Het op materialisme en capitalisme gebaseerde economische systeem past dan ook absoluut niet in het nieuwe tijdperk. Hoe dichter we de overgang naar het nieuwe tijdperk naderen, hoe meer het huidige economische systeem in het verval aan het raken is, het gaat net zo ten onder als Atlantis destijds.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op --0 15:28:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Rhea:

De wereld veranderd dat is een feit. In de 20 en 21e eeuw is al een voel- en merkbaar sein gegeven dat het materialisme zal eindigen.
Het is alleen de vraag wat er voor in de plaats komt. Zoals de aarde aan het rommelen is zo heeft het zijn weerga en reactie op de mens, dier en plant en ook op politieke beslommeringen. Over de hele aarde vinden natuurrampen plaats. Tussen de mensen gaan allerlei ergernissen rond. Kinderen staan tegen hun ouders op en andersom gebeuren dingen met kinderen die het daglicht niet kunnen verdragen.
En tussen volwassenen botert het hier en daar ook niet. Tussen de natuurrampen door komen mensen in opstand. En kan men bij de banken steeds minder met geld omgaan. De vraag waar is het eind en waar gaat de menselijke welvaart naartoe? Het zal blijven doorduren want de aarde is nog niet tot rust gekomen. Als de aarde tot rust komt dan komt de mens ook tot rust.
Rhea,

Wat er nu gebeurt is niks nieuws onder de zon, hoor.

(bericht gewijzigd op 12-8-2011 14:07:34)
Cannot kill the Battery!!!
Op 12-08-2011 14:06:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
wdawn: zo boven zo onder, buiten we elkaar geestelijk uit, dan worden we ook materieel uitgebuit.

Eigen schuld dikke bult, zo lang wij niet "zelf" veranderen dan veranderd de wereld ook niet en wordt het alleen maar erger.

We hebben het allemaal zelf in de hand, we creëren onze eigen hel.

Wordt eens zelfvoorzienend!! en wees niet zo afhankelijk (parasiet) van andere.
(bericht gewijzigd op 12-8-2011 14:18:35)
triest zijn de "machtige", gelukkig zijn de domme.
Op 12-08-2011 14:16:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ik:
harriechristus:

Gerard:


Je voorspellingen helpen niet om hert eerste te voeden. Waarom dan toch?

Wil je die zin eerst even in goed Nederlands schrijven?

Maar als het om het voeden gaat: de wereld vreet zich te barsten en daar zit nu juist het grote probleem.

Het is de hoogste tijd voor een geestelijke wedergeboorte, voor een totale omkering van materialisme naar idealisme.

Gedeeltelijk gelijk... (voor het eerst)
Op 12-08-2011 15:53:59 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
paps: Als er zo veel schulden zijn.....

wie zijn dan de schuldeisers..?

Koester uw onwetendheid, de rest kunt u opzoeken.
Op 12-08-2011 23:18:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: De VS geeft veel meer uit dan dat ze binnenkrijgt. Weliswaar wordt het land gefinancierd door o.a. China, dat een hoop Amerikaanse obligaties bezit, maar het grootste probleem is toch het gebrek aan inkomsten.
En iedereen weet: de inkomsten van de staat komen uit belastingen. En die zijn in de VS veel te laag om de uitgaven te dekken. Op dit moment nog geen 10% van het inkomen betaalt de Amerikaan gemiddeld aan belastingen, inkomstenbelasting, BTW en overige federale en lokale belastingen.

Hier een aardig artikel: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De-Gedachte/article/detail/1094479/2010/04/19/De-belastingen-in-de-VS-zijn-te-laag.dhtml
No shit, Sherlock
Op 12-08-2011 23:31:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
paps:

Als er zo veel schulden zijn.....

wie zijn dan de schuldeisers..?

Die zogenaamde schulden is een door domheid gecreëerd probleem. Het geld is er namelijk nooit geweest. Krijg jij salaris? Nee dus. Je krijgt van de bank een briefje en daar staan wat cijfertjes op. Dat is alles. Als iedereen zijn zogenaamde tegoed morgen gaat opnemen, ontstaat en een gigantisch probleem omdat dat geld er niet is en ook nooit is geweest. Extrapoleer die gedachte naar de uitstaande hypothecaire vorderingen en schulden, naar de vorderingen en schulden van de landen en je hebt idee wat er eigenlijk aan de hand is.
Een kopietje van het beursdrama in 1929, alleen nu niet met aandelen die een luchtbel bleken, maar met giraal geld dat er niet is.
Op 12-08-2011 23:46:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: En wat Pieter zegt is ook waar, de rijken betalen in Amerika geen of nauwelijk belasting, maar ze geven geld uit als gekken die overheid daar. Net zoals de gemiddelde Amerikaan overigens, die leven van de creditkaart terwijl ze nauwelijks inkomen hebben.

(Zo, misschien dat jullie voortaan iets aardiger kunnen zijn voor onze belastingambtenaren? )
Op 12-08-2011 23:49:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
harriechristus:


Maar als het om het voeden gaat: de wereld vreet zich te barsten en daar zit nu juist het grote probleem.


Zeg dat maar in de Hoorn van Afrika...
Cannot kill the Battery!!!
Op 13-08-2011 8:48:50 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
akadeechtesjaak:

enfin wie luistert er nog en wie wil het verschil nog maken...

Hoe kan het verschil volgens jou gemaakt worden?
United as one. Divided by zero.
Op 13-08-2011 11:25:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Chris de Boden: Hmmmmm, ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat wij hier in Nederland het zo slecht nog nieteens hebben vergeleken met een hoop andere landen.
Zo hoeft Nederland zich voorlopig iig geen zorgen te maken om de tripple A status te verliezen.

Tja, is die Hollandse zuinigheid misschien toch nog ergens goed voor geweest.
Sinds dat ik rond huppelt op deze wereldbol hoor ik eigenlijk niks anders dan bezuinigen op dit, bezuinigen op dat en altijd wordt de hand stevig op de knip gehouden door de overheid onder het mom van 'het kan er maar net vanaf'. Bij het minste of geringste wordt er al bezuinigd en beknibbeld waarbij ik me soms afvraag of bezuinigen misschien weleens een Hollandse uitvinding zou kunnen zijn

In crisistijd moet er bezuinigd worden, maar ook gaat het wel goed, dan wordt er nog steeds fors bezuinigd op van alles en nog wat. Je hoort eigenlijk niks anders.

Er is dus niks nieuws onder de zon, in 34 jaar tijd dus niks veranderd in wezen en ook nu moet de burger gewoon de tol betalen.
Maar in vergelijking met een hoop andere landen komen we er nog redelijk van af en valt er nog enigszins normaal te leven voor de meeste mensen.
Linux=Technisch lego voor volwassenen. Project SteviaLX 1404 v1.0
Op 13-08-2011 15:13:54 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
freddy-:
harriechristus:

De wereld is allang failliet (al sinds 1974).

Harriechristus betaalt de schuld (gefinancierd door de microwezentjes).



Nou, ga dan eens gauw met de ECB om tafel zitten.
Op 13-08-2011 18:34:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
freddy-:

harriechristus:

De wereld is allang failliet (al sinds 1974).

Harriechristus betaalt de schuld (gefinancierd door de microwezentjes).



Nou, ga dan eens gauw met de ECB om tafel zitten.
Moet de Berg naar Mozes komen?

Wie Mijn Woord hoort weet Mij ook te vinden.


Nvdr: Laatste waarschuwing: ophouden met je eigen 'goddelijkheid' propaganderen in topics die daar niet toe bestemd zijn. Je hebt je kans gehad.
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op 18-08-2011 22:55:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
harriechristus:
Marsepars:

harriechristus:


Maar als het om het voeden gaat: de wereld vreet zich te barsten en daar zit nu juist het grote probleem.


Zeg dat maar in de Hoorn van Afrika...
Dat behoef je daar echt niet te vertellen, want dat weten ze daar wel...
Gods Rijk bestaat in de microkosmos
Op 18-08-2011 22:57:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Wij gaan alvast de hooivork invetten en de fakkels oliën. Je weet maar nooit...

Op de een of andere manier vind ik dat ik principieel gezien een reactie moet zetten in dit draadje, ook al was ik destijds op vakantie.

We zijn al failliet, maar merken het nog niet.
En als de waarde van geld een illusie is, dan is schuld dat ook.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 18-08-2011 23:58:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2014Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden