In de theoretische natuurkunde wordt er bij veel ideeën gebruik gemaakt van extra dimensies, maar de mogelijkheid dat het heelal minder (lees: 'slechts twee') dimensies heeft, kan voor verrassende implicaties zorgen. Het idee gaat ervan uit dat het heelal op een uiterst kleine Planck-schaal tweedimensionaal is en dat de derde dimensie onvermijdbaar verbonden is met tijd. Als dit zo is, dan is ons driedimensionale heelal niets meer dan een hologram van een tweedimensionaal universum.

Het idee van een holografisch heelal is niet nieuw, maar natuurkundigen bij het Fermilab (een Amerikaans nationaal onderzoekscentrum dat gespecialiseerd is in hoge energie fysica) ontwerpen sinds eind 2010 een experiment om het idee te testen. Craig Hogan, deeltjesastrofysicus bij het Fermilab, en zijn team bouwen een holografische interferometer (holometer) in een poging het geluid dat inherent is aan ruimtetijd te detecteren. Op die manier hopen ze de ultieme maximumfrequentiegrens vast te leggen die door de natuur wordt opgelegd.

Hogan verklaart in een publicatie van het Fermilab Symmetry Magazine dat de holometer het meest gevoelige meetapparaat ooit van de ruimtetijd zal zijn. Samen met anderen bouwde Hogan al een één meter lang prototype van het meetinstrument. Nu werken ze aan de vooropgestelde 40 meter lange holometer met de bedoeling nog dit jaar data te kunnen verzamelen.

De holometer bestaat uit twee volledig afzonderlijke interferometers die bovenop elkaar geplaatst worden. In elke interferometer wordt een lichtstraal in twee gesplitst die elk in verschillende richtingen reizen. Bij het bereiken van een spiegel worden de twee lichtstralen weer samengebracht waarbij het verschil in fasen gemeten wordt.

Interferometers zijn al meer dan een eeuw in gebruik, maar het nut van de holometer ligt bij de extreme precisie bij hoge frequenties. Hogan en zijn team beweren dat hun holometer over uiterst korte tijdsintervallen, 7 keer nauwkeuriger dan om het even welke atoomklok zal zijn. Door gebruik te maken van twee interferometers kunnen de wetenschappers beide metingen vergelijken zodat de metingen nauwkeuriger zijn.

Wanneer de holometer operationeel is, zou ieder gedetecteerd hoogfrequent geluid - de holografische ruis - de zenuw van de ruimtetijd zelf kunnen zijn. Van de holografische ruis wordt een frequentie van 1 MHz verwacht en als het experiment van Hogan de holografische ruis ook daadwerkelijk vindt, dan zullen ze de eersten zijn om te beseffen dat ons driedimensionaal heelal - op een uiterst kleine Planck-schaal - niets meer dan een holografische illusie is.

Update 12/12/2013: Japanse onderzoekers zeggen dat de theorie van Maldacena wel eens waar zou kunnen zijn. Juan Maldacena presenteerde zijn controversieel model van een holografisch universum al in 1997, maar het is pas nu dat de theorie van Maldacena de eerste keer getest werd. Bron

Farmerman: The Holographic Universe - Michael Talbott 1991.
Op 09-08-2011 9:56:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Blasfemist: Bestaan wij dan eigenlijk wel?
Wie dit leest heeft goede ogen
Op 09-08-2011 10:12:59 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Draconian: Eerst dit deel kijken

Dan deze als afsluiting

Het eind even negeren want daar beginnen ze helaas over god als eindconclusie.

Vooral het tweede filmpje waarin ze een stel hersens aan een computer koppelen is zeer interessant.

Vergelijk het maar met een droom. Je kan ruiken, voelen en bewegen met alle emoties inbegrepen. In werkelijkheid lig je lichaam gewoon stil in je bed. Waarom zou dit wel echt zijn?
(bericht gewijzigd op 9-8-2011 10:18:03)
.......
Op 09-08-2011 10:13:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Umpie:
Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.
Op 09-08-2011 11:21:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Surrealistic:
Draconian:

Eerst dit deel kijken

Dan deze als afsluiting

Het eind even negeren want daar beginnen ze helaas over god als eindconclusie.

Vooral het tweede filmpje waarin ze een stel hersens aan een computer koppelen is zeer interessant.

Vergelijk het maar met een droom. Je kan ruiken, voelen en bewegen met alle emoties inbegrepen. In werkelijkheid lig je lichaam gewoon stil in je bed. Waarom zou dit wel echt zijn?


Waarom zou God niet bestaan? Het idee wordt als steeds meer en meer als belachelijk beschouwd.

Maar wat als God nu iets anders is dan het beeld dat wij ervan hebben? Zie het eens los van religies en bekijk het wetenschappelijk. Alles bestaat pas op het moment dat er een observant is. Zonder observant zou niks bestaan.

Stel dat God puur die rol heeft?
Zonder onzin zou niks zin hebben.
Op 09-08-2011 11:25:28 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Surrealistic:

Draconian:

Eerst dit deel kijken

Dan deze als afsluiting

Het eind even negeren want daar beginnen ze helaas over god als eindconclusie.

Vooral het tweede filmpje waarin ze een stel hersens aan een computer koppelen is zeer interessant.

Vergelijk het maar met een droom. Je kan ruiken, voelen en bewegen met alle emoties inbegrepen. In werkelijkheid lig je lichaam gewoon stil in je bed. Waarom zou dit wel echt zijn?


Waarom zou God niet bestaan? Het idee wordt als steeds meer en meer als belachelijk beschouwd.

Maar wat als God nu iets anders is dan het beeld dat wij ervan hebben? Zie het eens los van religies en bekijk het wetenschappelijk. Alles bestaat pas op het moment dat er een observant is. Zonder observant zou niks bestaan.

Stel dat God puur die rol heeft?

Of God bestaat is een definitiekwestie.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 09-08-2011 11:35:55 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Surrealistic:
Meneer Glimlach:

Surrealistic:

Draconian:

Eerst dit deel kijken

Dan deze als afsluiting

Het eind even negeren want daar beginnen ze helaas over god als eindconclusie.

Vooral het tweede filmpje waarin ze een stel hersens aan een computer koppelen is zeer interessant.

Vergelijk het maar met een droom. Je kan ruiken, voelen en bewegen met alle emoties inbegrepen. In werkelijkheid lig je lichaam gewoon stil in je bed. Waarom zou dit wel echt zijn?


Waarom zou God niet bestaan? Het idee wordt als steeds meer en meer als belachelijk beschouwd.

Maar wat als God nu iets anders is dan het beeld dat wij ervan hebben? Zie het eens los van religies en bekijk het wetenschappelijk. Alles bestaat pas op het moment dat er een observant is. Zonder observant zou niks bestaan.

Stel dat God puur die rol heeft?

Of God bestaat is een definitiekwestie.


Precies en daarom mag je 't niet uitsluiten. Iets uitsluiten is altijd zo zonde, want daar creëer je een tunnelvisie mee....
Zonder onzin zou niks zin hebben.
Op 09-08-2011 11:40:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Meneer Glimlach:
Surrealistic:

Meneer Glimlach:

Surrealistic:

Draconian:

Eerst dit deel kijken

Dan deze als afsluiting

Het eind even negeren want daar beginnen ze helaas over god als eindconclusie.

Vooral het tweede filmpje waarin ze een stel hersens aan een computer koppelen is zeer interessant.

Vergelijk het maar met een droom. Je kan ruiken, voelen en bewegen met alle emoties inbegrepen. In werkelijkheid lig je lichaam gewoon stil in je bed. Waarom zou dit wel echt zijn?


Waarom zou God niet bestaan? Het idee wordt als steeds meer en meer als belachelijk beschouwd.

Maar wat als God nu iets anders is dan het beeld dat wij ervan hebben? Zie het eens los van religies en bekijk het wetenschappelijk. Alles bestaat pas op het moment dat er een observant is. Zonder observant zou niks bestaan.

Stel dat God puur die rol heeft?

Of God bestaat is een definitiekwestie.


Precies en daarom mag je 't niet uitsluiten. Iets uitsluiten is altijd zo zonde, want daar creëer je een tunnelvisie mee....

Maar je mag het ook niet klakkeloos aannemen, daar creëer je een tunnelvisie mee.
Wie weet tegenwoordig nog wat waar is?
Op 09-08-2011 11:44:34 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Draconian:
Surrealistic:

Draconian:

Eerst dit deel kijken

Dan deze als afsluiting

Het eind even negeren want daar beginnen ze helaas over god als eindconclusie.

Vooral het tweede filmpje waarin ze een stel hersens aan een computer koppelen is zeer interessant.

Vergelijk het maar met een droom. Je kan ruiken, voelen en bewegen met alle emoties inbegrepen. In werkelijkheid lig je lichaam gewoon stil in je bed. Waarom zou dit wel echt zijn?


Waarom zou God niet bestaan? Het idee wordt als steeds meer en meer als belachelijk beschouwd.

Maar wat als God nu iets anders is dan het beeld dat wij ervan hebben? Zie het eens los van religies en bekijk het wetenschappelijk. Alles bestaat pas op het moment dat er een observant is. Zonder observant zou niks bestaan.

Stel dat God puur die rol heeft?

Omdat deze god dan ook een hologram is. Alles wat we denken en doen is holografisch dus het denkbeeld over een god ook. Uitgaande van dit onderzoek dan. Want waarheid blijft een zoektocht.
.......
Op 09-08-2011 11:47:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
visionair.nl: Hier hadden wij eerder dat artikel over:
http://www.visionair.nl/wetenschap/universum/boodschap-uit-platland-ontvangen/
De blik op oneindig
Op 09-08-2011 0:40:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
.......
Op 09-08-2011 0:44:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Charles: Ik vermoed dat wij in een door lustgevoelens opgewekte herderstestikel ons voortbewegen. Wij worden louter en alleen gedreven door de fetisj-gedachten van deze hondachtige.
Op 09-08-2011 0:57:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Surrealistic:
Draconian:

Surrealistic:

Draconian:

Eerst dit deel kijken

Dan deze als afsluiting

Het eind even negeren want daar beginnen ze helaas over god als eindconclusie.

Vooral het tweede filmpje waarin ze een stel hersens aan een computer koppelen is zeer interessant.

Vergelijk het maar met een droom. Je kan ruiken, voelen en bewegen met alle emoties inbegrepen. In werkelijkheid lig je lichaam gewoon stil in je bed. Waarom zou dit wel echt zijn?


Waarom zou God niet bestaan? Het idee wordt als steeds meer en meer als belachelijk beschouwd.

Maar wat als God nu iets anders is dan het beeld dat wij ervan hebben? Zie het eens los van religies en bekijk het wetenschappelijk. Alles bestaat pas op het moment dat er een observant is. Zonder observant zou niks bestaan.

Stel dat God puur die rol heeft?

Omdat deze god dan ook een hologram is. Alles wat we denken en doen is holografisch dus het denkbeeld over een god ook. Uitgaande van dit onderzoek dan. Want waarheid blijft een zoektocht.


Dat is dan zeker waar een droom is ook net zo goed een hologram dus waarom ons hele leven niet? Toch heb je in alle gevallen een waarnemer nodig dus ergens moet iets "bestaan".
Zonder onzin zou niks zin hebben.
Op 09-08-2011 13:28:18 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Surrealistic:
Meneer Glimlach:

Surrealistic:

Meneer Glimlach:

Surrealistic:

Draconian:

Eerst dit deel kijken

Dan deze als afsluiting

Het eind even negeren want daar beginnen ze helaas over god als eindconclusie.

Vooral het tweede filmpje waarin ze een stel hersens aan een computer koppelen is zeer interessant.

Vergelijk het maar met een droom. Je kan ruiken, voelen en bewegen met alle emoties inbegrepen. In werkelijkheid lig je lichaam gewoon stil in je bed. Waarom zou dit wel echt zijn?


Waarom zou God niet bestaan? Het idee wordt als steeds meer en meer als belachelijk beschouwd.

Maar wat als God nu iets anders is dan het beeld dat wij ervan hebben? Zie het eens los van religies en bekijk het wetenschappelijk. Alles bestaat pas op het moment dat er een observant is. Zonder observant zou niks bestaan.

Stel dat God puur die rol heeft?

Of God bestaat is een definitiekwestie.


Precies en daarom mag je 't niet uitsluiten. Iets uitsluiten is altijd zo zonde, want daar creëer je een tunnelvisie mee....

Maar je mag het ook niet klakkeloos aannemen, daar creëer je een tunnelvisie mee.


Hahaha dat ook! Laten we daarom alle opties open houden
Zonder onzin zou niks zin hebben.
Op 09-08-2011 13:50:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Umpie:

Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.


En hoe weet je dat?
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 09-08-2011 15:52:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Charles:
CCRider:

Umpie:

Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.


En hoe weet je dat?


waarom vraag je dat?
Op 09-08-2011 16:16:32 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Charles:

CCRider:

Umpie:

Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.


En hoe weet je dat?


waarom vraag je dat?



Omdat ik wil weten hoe je dat weet
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 09-08-2011 16:24:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Charles:
CCRider:

Charles:

CCRider:

Umpie:

Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.


En hoe weet je dat?


waarom vraag je dat?



Omdat ik wil weten hoe je dat weet


Waarom wil je dat van mij weten?
Op 09-08-2011 16:30:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Charles:

CCRider:

Charles:

CCRider:

Umpie:

Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.


En hoe weet je dat?


waarom vraag je dat?



Omdat ik wil weten hoe je dat weet


Waarom wil je dat van mij weten?

Omdat je de enige persoon op de wereld schijnt te zijn die zonder enige twijfel het antwoord weet
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 09-08-2011 16:31:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Charles:
CCRider:

Charles:

CCRider:

Charles:

CCRider:

Umpie:

Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.


En hoe weet je dat?


waarom vraag je dat?



Omdat ik wil weten hoe je dat weet


Waarom wil je dat van mij weten?

Omdat je de enige persoon op de wereld schijnt te zijn die zonder enige twijfel het antwoord weet


Wat doet je dat vermoeden?
Op 09-08-2011 16:34:12 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter: *Zucht*
No shit, Sherlock
Op 09-08-2011 16:44:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: Charles, je weet dus niks en je lult zomaar uit je nek. Zoveel is me wel duidelijk
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 09-08-2011 16:52:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
CCRider:

Charles, je weet dus niks en je lult zomaar uit je nek. Zoveel is me wel duidelijk

Is Karel dan dezelfde als Umpie die de originele opmerking maakte?
No shit, Sherlock
Op 09-08-2011 16:59:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Surrealistic: Karel, Umpie, Joost mag het weten
Zonder onzin zou niks zin hebben.
Op 09-08-2011 17:08:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Charles:
CCRider:

Charles, je weet dus niks en je lult zomaar uit je nek. Zoveel is me wel duidelijk


Waar baseer je dat eigenlijk op?
Op 09-08-2011 19:15:50 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider: Jezus wat ben jij achterlijk zeg...
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 09-08-2011 19:48:07 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Charles: Schreeuw dat nou niet te hard, ccrider.
Op 09-08-2011 19:56:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
3.14po:
CCRider:
Jezus wat ben jij achterlijk zeg...

Beetje erg onvriendelijke manier om nieuwe gasten te verwelkomen, cc.
United as one. Divided by zero.
Op 09-08-2011 20:35:05 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Blasfemist stelt een legitieme vraag (Bestaan wij eigenlijk wel?).
Umpie zegt met stelligheid "Nee".
CC vraagt hoe Umpie dat weet, geen onlogische vraag.

Vervolgens vraagt Charles waarom CC dat vraagt.
CC wil gewoon weten hoe Umpie weet dat we niet bestaan.
Charles vraagt waarom ze dat aan hem vraagt, maar ze vroeg het aan Umpie.

En daarna gaat deze idiote discussie nog even door. Waarop Pieter terecht vraagt of Umpie en Charles dezelfde zijn.

Goed. Nog een keer dan: Umpie, hoe weet je zo zeker dat wij niet bestaan?
(Even om vragen te voorkomen, ik zit op deze site omdat ik graag dingen wil leren. Dus misschien weet Umpie iets wat ik nog niet weet. Dan wil ik het wel uitgelegd hebben!)
En Charles, ben jij tevens Umpie?
Overigens is de vraag: "waarom wil je dat weten" op grenswetenschap natuurlijk vragen naar de bekende weg, wij willen gewoon alles weten!)
Op 09-08-2011 20:55:19 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
3.14po:

CCRider:
Jezus wat ben jij achterlijk zeg...

Beetje erg onvriendelijke manier om nieuwe gasten te verwelkomen, cc.

Moet hij maar normaal doen
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 09-08-2011 20:59:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Het zou misschien een goeie zaak zijn dat nieuwe gasten ook de vragen over hun beweringen gewoon beantwoorden.
Vragen beantwoorden met wedervragen is meestal niet echt productief!

(bericht gewijzigd op 9-8-2011 21:11:51)
Op 09-08-2011 21:11:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Leuk boek over Platlanders

http://www.euronet.nl/~kimk/platland/platland.pdf

It's all a figment of imagination!
Op 09-08-2011 21:16:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Charles: Ik geloof dat louter jij modder aan het gooien bent ccrider. Je wordt boos op mij omdat je een ander geregistreerde gebruiker verwart met mijn persoontje. Vervolgens zeg je dat ik normaal moet doen. Merkwaardig..

Bij deze wacht ik op excuses, ccrider.
Op 09-08-2011 21:17:42 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Charles:

Ik geloof dat louter jij modder aan het gooien bent ccrider. Je wordt boos op mij omdat je een ander geregistreerde gebruiker verwart met mijn persoontje. Vervolgens zeg je dat ik normaal moet doen. Merkwaardig..

Bij deze wacht ik op excuses, ccrider.


Hahaha
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 09-08-2011 21:20:26 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Charles:
Socrates:

Het zou misschien een goeie zaak zijn dat nieuwe gasten ook de vragen over hun beweringen gewoon beantwoorden.
Vragen beantwoorden met wedervragen is meestal niet echt productief!



Ik heb nergens een vraag over mijn bewering gekregen. Sterker nog ik heb in dit topic nergens een bewering gemaakt.
Op 09-08-2011 21:20:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Charles:

Socrates:

Het zou misschien een goeie zaak zijn dat nieuwe gasten ook de vragen over hun beweringen gewoon beantwoorden.
Vragen beantwoorden met wedervragen is meestal niet echt productief!



Ik heb nergens een vraag over mijn bewering gekregen. Sterker nog ik heb in dit topic nergens een bewering gemaakt.


Sorry Charles, ik dacht dat jij de nieuwe gast was, quod non, blijkbaar.

Dan moet Umpie hier nieuw zijn. Dan bedoel ik dat als Umpie iets roept en iemand anders vraagt hoe hij dat zeker weet, het wellevend zou zijn als hij dan een antwoord zou geven.
Op 09-08-2011 21:30:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Nou dat is dan een fijne binnenkomer voor Umpie.
Komt hier om 9-8-2011 11:21 binnenvallen, roept iets onduidelijks en toen was hij weer vertrokken met onbekende bestemming.........
Die is wel schrikachtig zeg.
Op 09-08-2011 23:01:45 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Socrates:

Nou dat is dan een fijne binnenkomer voor Umpie.
Komt hier om 9-8-2011 11:21 binnenvallen, roept iets onduidelijks en toen was hij weer vertrokken met onbekende bestemming.........
Die is wel schrikachtig zeg.

Volgens mij is Umpie niet spiksplinternieuw:
http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&source=hp&q=grenswetenschap+Umpie&pbx=1&oq=grenswetenschap+Umpie&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=928l4281l0l4542l21l14l0l3l3l0l302l1544l6.4.1.1l12l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=45d262b4896085b8&biw=1280&bih=681
Is it electrickery?
Op 09-08-2011 23:13:01 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Socrates:

Nou dat is dan een fijne binnenkomer voor Umpie.
Komt hier om 9-8-2011 11:21 binnenvallen, roept iets onduidelijks en toen was hij weer vertrokken met onbekende bestemming.........
Die is wel schrikachtig zeg.

Hij was een hologram.
It's all a figment of imagination!
Op 09-08-2011 23:18:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Emie :

Socrates:

Nou dat is dan een fijne binnenkomer voor Umpie.
Komt hier om 9-8-2011 11:21 binnenvallen, roept iets onduidelijks en toen was hij weer vertrokken met onbekende bestemming.........
Die is wel schrikachtig zeg.

Volgens mij is Umpie niet spiksplinternieuw:
http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&source=hp&q=grenswetenschap+Umpie&pbx=1&oq=grenswetenschap+Umpie&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=928l4281l0l4542l21l14l0l3l3l0l302l1544l6.4.1.1l12l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=45d262b4896085b8&biw=1280&bih=681


Hahaha! Ik was dan danig in de war door 3.14po's opmerking eerder. Is Charles dan toch de nieuwkomer?
Maar toch .... op dit topic laat Umpie zich niet van zijn meest diepgaande kant zien!
Op 09-08-2011 23:20:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:

Inderdaad.
Ook wel bekend als spammen.

Het zou je sieren als je dat niet meer deed, visionair...
Cannot kill the Battery!!!
Op 10-08-2011 10:11:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Umpie:

Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.

Wie wij?
Jij misschien.

Ik weet in ieder geval wel dat ik besta.
Ik ben mij bewust van mij.
Ik ben.

Nou jij weer...
Cannot kill the Battery!!!
Op 10-08-2011 10:15:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Marsepars:

Umpie:

Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.

Wie wij?
Jij misschien.

Ik weet in ieder geval wel dat ik besta.
Ik ben mij bewust van mij.
Ik ben.

Nou jij weer...

Doe geen moeite Mars, Umpie beantwoord principieel geen vragen. Hij verwacht dat we hem op zijn woord geloven!
En daarvoor moet hij natuurlijk niet op GW zijn, hè?
Op 10-08-2011 11:53:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Socrates:

Marsepars:

Umpie:

Blasfemist:

Bestaan wij dan eigenlijk wel?


Om het kort te houden, neen.

Wij denken dat we bestaan.

Wie wij?
Jij misschien.

Ik weet in ieder geval wel dat ik besta.
Ik ben mij bewust van mij.
Ik ben.

Nou jij weer...

Doe geen moeite Mars, Umpie beantwoord principieel geen vragen. Hij verwacht dat we hem op zijn woord geloven!
En daarvoor moet hij natuurlijk niet op GW zijn, hè?

Neuh, dat lijkt me ook niet...
Whatever!
Cannot kill the Battery!!!
Op 10-08-2011 0:01:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
henzzzzz: Is all we see or seem but a dream within a dream?

Edgar Allan Poe.
Er is weer te veel geblaat en te weinig wol.
Op 14-08-2011 14:11:27 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
mokum95: Ik heb het boek nu binnen(The Holographic Universe), 13 euro bol.com. ik ga het eerst lezen vooral ik hier ga plempen ik lees hier vooraleer ook niets... btw, dit boek kwam ter discussie bij de laatste lezing van David Wilcock, check concen.org voor torrents.... .
Op 01-09-2011 17:05:25 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rudy: Niet van deze wereld!

Op zaterdag 07 april 2007

Bij het verlaten van een grootwarenhuis sprak een oude vrouw me plots aan, ze wou me haar plantje geven welke iedere klant had gekregen aan de kassa ter gelegenheid van Pasen (soort vetplantje met gele bloemetjes). Ik zei tegen haar, maar neen dat is uw plantje geef het ergens een plaats in huis. Ze zei onmiddellijk dat ze dat plantje niet kon meenemen naar de plaats waar zij heenging.. Ze had een verschrikkelijk gerimpeld gezicht, witte huid en grijs kort haar, haar kleren hadden de geur alsof ze maanden in een vochtige kast hadden gehangen (Wij zeggen, een Muffe geur) z e had lange donkere bruine broek aan en een licht bruine licht gewatteerde jas. Ze begon aan een verhaal welke niet thuishoort in onze denkwereld, ze zei...dat alles wat we zien er niet is, dat het rollenpatroon van vader en moeder niet bestaat, ze had kinderen uit een stofwolk zien komen en z e ook zo weer zien verdwijnen, zij was gestraft en moest hier blijven...omdat ze dingen had gedaan die niet konden, ze had ook 2 kinderen (ze was er verantwoordelijk voor) maar die had ze kunnen redden. En dat ga zo nog wat verder.. Ik was GELUKKIG NIET ALLEEN, ik heb een getuige die er net na ast stond en op dat ogenblik keken we elkaar aan met de gedachten "Amaai, die vrouw is zwaar dement of zo..."
Maar waar mijn haar nu nog altijd van recht komt is de manier waarop ze verdwijnt!!! We gaan naar buiten, ik wens haar nog een fijn dag, zij zegt...jullie gaan toch naar een veel beter plaats dan ik... Ze stapt tussen 2 auto's in en buigt alsof ze de deur van de auto wou openmaken en plots lijkt het erop alsof ze valt, maar ze verdwijnt voor onze ogen in het niets!!! Ik kan niet zeggen het was een stofwolk, een flits, naar links, naar rechts, naar boven ,naar onder...ze was absoluut in een oog pink weg. Onmiddellijk daarop trokken 2 spelende kinderen in die auto mijn aandacht, ik weet zeker dat ik daarvoor geen twee kinderen heb zien zitten! Het was een jongen met zwart haar en een meisje met blond haar, beiden ergens tussen de 10j en 13j en lachten op een vredige manier ons toe! Daar stonden we dan, stil naar huis...en lang, heel lang laten zakken, diep van binnen, ik en die getuige.
Tot het me werd ingegeven om mijn verhaal te noteren, wat ik ook deed. De getuige vroeg ik net hetzelfde, de dag nadien kreeg ik in mijn mailbox hetzelfde verhaal terug. Ik weet wat er sommigen onder jullie nu denken, anderen gaan er eens eventjes bij stil staan en gaan er wat dieper op in gaan... Maar ik zou bijzonder dankbaar zijn mochten jullie deze tekst op de pc opslaan! Waarom?, wel omdat deze gebeurtenis de absolute waarheid is en ik er nergens mee heen kan….
Reacties welkom
Bedankt
Rudy
(bericht gewijzigd op 16-9-2011 22:47:05)
Op 16-09-2011 0:27:46 | Kudos: 3 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: @Rudy
Bedankt voor je verhaal.
Grenswetenschap is een plaats waar je zo'n verhaal wel kwijt kan.
Een oordeel of een uitleg heb ik niet voor je.
Hooguit kan ik wijzen op beschrijvingen van geheel soortgelijke gevallen in de boeken van Carlos Castaneda. Maar daarvan is weer niet duidelijk in welke staat van bewustzijn hij zijn waarnemingen deed.
Wel een heel bijzonder verhaal!

Just watching the grass grow..
Op 16-09-2011 0:46:08 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : @Rudy: heel bijzonder verhaal! Dank. En het staat nu 'voor eeuwig' op internet.
Is it electrickery?
Op 16-09-2011 0:48:07 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Rudy:

Niet van deze wereld!

Op zaterdag 08 april 2007
(...)


Aan jouw waarneming twijfel ik niet. Laat dat zijn gezegd. Maar ik denk dat jij het was die vanuit een parallel universum naar die mevrouw en het onze keek. 8 april was hier namelijk een zondag.

Zie je pc-kalender (druk niet op "ok" ) of google this:
http://8april2007.notlong.com

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 16-09-2011 14:17:06 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rudy: @NewDayNL

Klopt hoor, mijn schuld..heb ooit eens via site gekeken op welke data dat paasweekend juist was en ja de datum stond erbij 08 april Ik wou zeker zijn dat alles klopte, ma totaal niet meer bij stilgestaan dat pasen op een zondag valt ;-)

en dan copy/paste en nu ook niet gezien.

Mijn schuld, het was wel degelijk op Zaterdag 07 april 2007
(ondertussen aangepast)
rudy

(bericht gewijzigd op 16-9-2011 22:49:49)
Op 16-09-2011 22:44:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Rudy:

@NewDayNL

Klopt hoor, mijn schuld..heb ooit eens via site gekeken op welke data dat paasweekend juist was en ja de datum stond erbij 08 april Ik wou zeker zijn dat alles klopte, ma totaal niet meer bij stilgestaan dat pasen op een zondag valt ;-)

en dan copy/paste en nu ook niet gezien.

Mijn schuld, het was wel degelijk op Zaterdag 07 april 2007
(ondertussen aangepast)
rudy

No worries verder, het was een slip of the pen.

Na 4 jaar staat het, ook zoals Emie zegt, hiermee "voor eeuwig op internet".

Is het nu "af" voor je? Kan je het loslaten? Kan die andere ooggetuige het loslaten? If so, doe vooral! Maar...

Hoewel ik een open mind heb van hier tot in de peilloze dimensies van Pim van Lommels Eindeloos Bewustzijn, en een deur ophoud van hier tot Tokyo (en terug) voor vooralsnog buitengewone zaken, heb ik nog nooit iets dergelijks ervaren.
Geen geest, geen ufo, nooit een hoogsensitieve waarneming of spontane zelfontbranding en zelfs de Reiki die ik "heb", werkt bij/door mij niet zo goed als bij een ander. I want to believe, maar het komt mij in ieder geval niet aanwaaien.

Als dat wat jij hebt waargenomen mij overkomen zou zijn, dan had één vraag mij tot het antwoord bezig gehouden: Wie was/is zij?

Hoe lang dit ook had geduurd. Al was het voor de rest van mijn leven.

Ik denk bijvoorbeeld aan een compositietekening, het opmerken en naspeuren van details. Die gestoffeerde jas bijv, welke mode, welke tijdgeest ademde haarverschijning uit? Haar uitspraak, welk deel van Vlaanderen (daar was het toch?) ze vandaan kwam... Etc etc

En ik zou bondgenoten hebben gezocht. Mensen met geld vooral, en middelen en mogelijkheden, uiteraard ook met een open mind. Ronald Jan Heijn bijvoorbeeld. Iemand met geld én belang om het paranormale meer mainstream te krijgen. Etc etc

Maar goed, als het voor jou "af", dan heb ik niets gezegd. Niets, weinig, is erger dan een levenslange Queeste.

RR

EDIT "weinig" toegevoegd laatste zin

(bericht gewijzigd op 17-9-2011 14:05:17)
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 17-09-2011 13:58:37 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: @Rudy en RR.
Het verhaal lijkt sterk op een verhaal uit een boek van Castaneda.
Carlos kreeg van een Mexicaanse brujo een aantal zaden van een (hallucinogene) Daturaplant met de raad ze op een bepaalde plek middels een zeker ritueel te planten.
Halverwege een rit door de woestijn van Sonora stopte hij in de totale verlatenheid en deed zijn job. Terug bij de auto gekomen stond er een complete familie mexicaanse zwervers op hem te wachten, uit het niets. Ze waren vreemd, intimiderend en hadden een hoog 'nekharen omhoog'gehalte. Ze drongen sterk aan op een lift. Hij sprong in de auto en ging ervandoor alsof de duivel op z'n hielen zat. Toen hij in z'n spiegel keek waren ze weg.

Slechts één van de vele wonderlijke verhalen in die serie van 10 boeken.
Ik heb geen oordeel en geen verklaring maar vind het prachtig om te lezen.

Just watching the grass grow..
Op 17-09-2011 14:58:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates: Sommige verhalen halen persoonlijk herinneringen naar boven. Het verhaal over de oude dame deed mij plots denken aan het volgende.
Jaren geleden reed ik in mijn peugeootje in de buurt van Eindhoven. Plots realiseerde ik me dat één mijn koplampen het niet deed. Ik ben gestopt bij een benzinestation en belde de ANWB. Zelf ben ik namelijk niet erg handig. Op enig moment komt er een wit busje aan rijden die een meter of tien voor mijn auto stopt. De wagen was niet van de ANWB. De chauffeur stapt uit en komt op me toe lopen met twee lampen in zijn hand en zegt "ik zie dat uw koplampen kapot zijn." Hoe die man dat zag is me een raadsel, want ik stond in het licht van het benzinestation en mijn motor was uit, dus de lampen ook. En hij begint vrolijk de lampen te vernieuwen, en het klopte, ze waren beide stuk. Tijdens het werk vertelde hij me van alles over mij, mijn hoofdpijn, mijn partner, dingen die hij niet kòn weten. Vervolgens waarschuwde hij mij voor een collega (in Leiden), aan de geboortedatum die hij noemde wist ik wie hij bedoelde. Echt heel bizar. Hij deed de motorkap dicht, wenste me een fijne avond, en vertrok. Hij reed weg op een lange rechte en overzichtelijke weg. Ik stond flabbergasted te staren en ineens was zijn auto verdwenen! En dat kon helemaal niet, en waren geen zijwegen en ik had hem nog moeten zien! Ik realiseerde me ook dat hij niet eens om mijn lidmaatschapskaart van de ANWB heb gevraagd. Die waarschuwing voor die collega heeft me op enig moment inderdaad behoed voor een drama. Ik was het eigenlijk al vergeten. Maar ik weet tot op de dag van vandaag niet wat er nou eigenlijk aan de hand was.
Maar misschien bestaan er inderdaad beschermengelen.
Op 17-09-2011 16:08:19 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: @Socrates.
Prachtig.
En ga je dan niet hevig zitten twijfelen of je het niet gedroomd hebt?

Edit: Tijd voor een 'Bizarre verhalen topic'. Of een vaste stek op de nieuwe site?
(bericht gewijzigd op 17-9-2011 17:04:25)
Just watching the grass grow..
Op 17-09-2011 17:00:30 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Veteo:

@Socrates.
Prachtig.
En ga je dan niet hevig zitten twijfelen of je het niet gedroomd hebt?


Tuurlijk. Een vriend van mij heeft na een week naar de lampjes gekeken en ze waren echt nieuw verzekerde hij me. En dat verhaal van die collega klopte ook helemaal! Maar het is wel verbijsterend. Ik maak redelijk vaak van die rare onverklaarbare dingen mee, maar deze was wel erg sterk!
Op 17-09-2011 17:03:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Socrates:
...en mijn motor was uit, dus de lampen ook...

Wat was dat voor Peugeot? Nog nooit een lege accu gehad omdat je vergeten was je lichten uit te doen zeker?
Wel een heel bijzonder verhaal! Ik ben er gek op.
Is it electrickery?
Op 17-09-2011 17:06:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Emie :

Socrates:
...en mijn motor was uit, dus de lampen ook...

Wat was dat voor Peugeot? Nog nooit een lege accu gehad omdat je vergeten was je lichten uit te doen zeker?
Wel een heel bijzonder verhaal! Ik ben er gek op.

Een 205, fantastisch karretje! Ja ook wel een lege accu gehad! Je kent dat wel, Van huis gaan als het donker is, aankomen en parkeren als het licht is. Dan vergeet je je lampen. Kom je uit college, pech, kan je niet weg!
Op 17-09-2011 17:12:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Veteo:

@Socrates.
Prachtig.
En ga je dan niet hevig zitten twijfelen of je het niet gedroomd hebt?

Edit: Tijd voor een 'Bizarre verhalen topic'. Of een vaste stek op de nieuwe site?

Dat laatste lijkt me wel wat!
Op 17-09-2011 17:12:47 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Socrates:

Emie :

Socrates:
...en mijn motor was uit, dus de lampen ook...

Wat was dat voor Peugeot? Nog nooit een lege accu gehad omdat je vergeten was je lichten uit te doen zeker?
Wel een heel bijzonder verhaal! Ik ben er gek op.

Een 205, fantastisch karretje! Ja ook wel een lege accu gehad! Je kent dat wel, Van huis gaan als het donker is, aankomen en parkeren als het licht is. Dan vergeet je je lampen. Kom je uit college, pech, kan je niet weg!

Hebben wij ook gehad, een 205. Ik had er een losse licht-NSB'er ingezet. Als het buiten licht genoeg was of ik zette de motor uit, begon dat ding te piepen.
No shit, Sherlock
Op 17-09-2011 17:17:57 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Pieter:

Socrates:

Emie :

Socrates:
...en mijn motor was uit, dus de lampen ook...

Wat was dat voor Peugeot? Nog nooit een lege accu gehad omdat je vergeten was je lichten uit te doen zeker?
Wel een heel bijzonder verhaal! Ik ben er gek op.

Een 205, fantastisch karretje! Ja ook wel een lege accu gehad! Je kent dat wel, Van huis gaan als het donker is, aankomen en parkeren als het licht is. Dan vergeet je je lampen. Kom je uit college, pech, kan je niet weg!

Hebben wij ook gehad, een 205. Ik had er een losse licht-NSB'er ingezet. Als het buiten licht genoeg was of ik zette de motor uit, begon dat ding te piepen.

Een "licht-NSB'er"??? Bestaat dat of verzin je 't?
Op 17-09-2011 17:20:23 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Socrates:

Sommige verhalen halen persoonlijk herinneringen naar boven. Het verhaal over de oude dame deed mij plots denken aan het volgende.
Jaren geleden reed ik in mijn peugeootje in de buurt van Eindhoven. Plots realiseerde ik me dat één mijn koplampen het niet deed. Ik ben gestopt bij een benzinestation en belde de ANWB. Zelf ben ik namelijk niet erg handig. Op enig moment komt er een wit busje aan rijden die een meter of tien voor mijn auto stopt. De wagen was niet van de ANWB. De chauffeur stapt uit en komt op me toe lopen met twee lampen in zijn hand en zegt "ik zie dat uw koplampen kapot zijn." Hoe die man dat zag is me een raadsel, want ik stond in het licht van het benzinestation en mijn motor was uit, dus de lampen ook. En hij begint vrolijk de lampen te vernieuwen, en het klopte, ze waren beide stuk. Tijdens het werk vertelde hij me van alles over mij, mijn hoofdpijn, mijn partner, dingen die hij niet kòn weten. Vervolgens waarschuwde hij mij voor een collega (in Leiden), aan de geboortedatum die hij noemde wist ik wie hij bedoelde. Echt heel bizar. Hij deed de motorkap dicht, wenste me een fijne avond, en vertrok. Hij reed weg op een lange rechte en overzichtelijke weg. Ik stond flabbergasted te staren en ineens was zijn auto verdwenen! En dat kon helemaal niet, en waren geen zijwegen en ik had hem nog moeten zien! Ik realiseerde me ook dat hij niet eens om mijn lidmaatschapskaart van de ANWB heb gevraagd. Die waarschuwing voor die collega heeft me op enig moment inderdaad behoed voor een drama. Ik was het eigenlijk al vergeten. Maar ik weet tot op de dag van vandaag niet wat er nou eigenlijk aan de hand was.
Maar misschien bestaan er inderdaad beschermengelen.

Je hebt een ontmoeting met god gehad.
It's all a figment of imagination!
Op 17-09-2011 17:21:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Socrates:

Pieter:

Socrates:

Emie :

Socrates:
...en mijn motor was uit, dus de lampen ook...

Wat was dat voor Peugeot? Nog nooit een lege accu gehad omdat je vergeten was je lichten uit te doen zeker?
Wel een heel bijzonder verhaal! Ik ben er gek op.

Een 205, fantastisch karretje! Ja ook wel een lege accu gehad! Je kent dat wel, Van huis gaan als het donker is, aankomen en parkeren als het licht is. Dan vergeet je je lampen. Kom je uit college, pech, kan je niet weg!

Hebben wij ook gehad, een 205. Ik had er een losse licht-NSB'er ingezet. Als het buiten licht genoeg was of ik zette de motor uit, begon dat ding te piepen.

Een "licht-NSB'er"??? Bestaat dat of verzin je 't?

Dat is een lichtverklikker, maar ik noemde het ding toen een NSB'er

(Een kaal hoofd noem ik trouwens ook weleens een NSB-kapsel)
No shit, Sherlock
Op 17-09-2011 17:22:40 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
psixty4:

Socrates:

Sommige verhalen halen persoonlijk herinneringen naar boven. Het verhaal over de oude dame deed mij plots denken aan het volgende.
Jaren geleden reed ik in mijn peugeootje in de buurt van Eindhoven. Plots realiseerde ik me dat één mijn koplampen het niet deed. Ik ben gestopt bij een benzinestation en belde de ANWB. Zelf ben ik namelijk niet erg handig. Op enig moment komt er een wit busje aan rijden die een meter of tien voor mijn auto stopt. De wagen was niet van de ANWB. De chauffeur stapt uit en komt op me toe lopen met twee lampen in zijn hand en zegt "ik zie dat uw koplampen kapot zijn." Hoe die man dat zag is me een raadsel, want ik stond in het licht van het benzinestation en mijn motor was uit, dus de lampen ook. En hij begint vrolijk de lampen te vernieuwen, en het klopte, ze waren beide stuk. Tijdens het werk vertelde hij me van alles over mij, mijn hoofdpijn, mijn partner, dingen die hij niet kòn weten. Vervolgens waarschuwde hij mij voor een collega (in Leiden), aan de geboortedatum die hij noemde wist ik wie hij bedoelde. Echt heel bizar. Hij deed de motorkap dicht, wenste me een fijne avond, en vertrok. Hij reed weg op een lange rechte en overzichtelijke weg. Ik stond flabbergasted te staren en ineens was zijn auto verdwenen! En dat kon helemaal niet, en waren geen zijwegen en ik had hem nog moeten zien! Ik realiseerde me ook dat hij niet eens om mijn lidmaatschapskaart van de ANWB heb gevraagd. Die waarschuwing voor die collega heeft me op enig moment inderdaad behoed voor een drama. Ik was het eigenlijk al vergeten. Maar ik weet tot op de dag van vandaag niet wat er nou eigenlijk aan de hand was.
Maar misschien bestaan er inderdaad beschermengelen.

Je hebt een ontmoeting met god gehad.

Misschien. Maar zou die zich echt bezig houden met koplampen en onbetrouwbare collega's denk je?
Op 17-09-2011 17:25:20 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Socrates:

Veteo:

@Socrates.
Prachtig.
En ga je dan niet hevig zitten twijfelen of je het niet gedroomd hebt?

Edit: Tijd voor een 'Bizarre verhalen topic'. Of een vaste stek op de nieuwe site?

Dat laatste lijkt me wel wat!

Zo'n topic is er al, iemand hoeft het maar omhoog te tillen door te reageren.
Als ik nu eens op de titel zou kunnen komen...
Is it electrickery?
Op 17-09-2011 17:32:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Socrates:

psixty4:

Je hebt een ontmoeting met god gehad.

Misschien. Maar zou die zich echt bezig houden met koplampen en onbetrouwbare collega's denk je?

Tuurlijk, ik hoor en lees het zo vaak: "God is overal"
En trouwens god wil ook wel eens een keer wat anders dan altijd maar voor god spelen.
It's all a figment of imagination!
Op 17-09-2011 17:33:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
Emie :

Socrates:

Veteo:

@Socrates.
Prachtig.
En ga je dan niet hevig zitten twijfelen of je het niet gedroomd hebt?

Edit: Tijd voor een 'Bizarre verhalen topic'. Of een vaste stek op de nieuwe site?

Dat laatste lijkt me wel wat!

Zo'n topic is er al, iemand hoeft het maar omhoog te tillen door te reageren.
Als ik nu eens op de titel zou kunnen komen...


Daarom is een vaste stek misschien een goed idee! Ik zie al maanden staan: "schoonheidstips, bleek uw anus" en dat hoeft van mij niet zo prominent te blijven staan dus, daar ben je snel over uitgel*lt. Tenminste ik wel!
Op 17-09-2011 17:37:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Socrates:
psixty4:

Socrates:

psixty4:

Je hebt een ontmoeting met god gehad.

Misschien. Maar zou die zich echt bezig houden met koplampen en onbetrouwbare collega's denk je?

Tuurlijk, ik hoor en lees het zo vaak: "God is overal"
En trouwens god wil ook wel eens een keer wat anders dan altijd maar voor god spelen.


Dat dan weer wel natuurlijk
Op 17-09-2011 17:38:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Socrates:

psixty4:

Socrates:

psixty4:

Je hebt een ontmoeting met god gehad.

Misschien. Maar zou die zich echt bezig houden met koplampen en onbetrouwbare collega's denk je?

Tuurlijk, ik hoor en lees het zo vaak: "God is overal"
En trouwens god wil ook wel eens een keer wat anders dan altijd maar voor god spelen.


Dat dan weer wel natuurlijk

Show van Hans Teeuwen

http://www.zideo.nl/playzideo/6b3469546f566474
No shit, Sherlock
Op 17-09-2011 17:43:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
CCRider:
Socrates:

Sommige verhalen halen persoonlijk herinneringen naar boven. Het verhaal over de oude dame deed mij plots denken aan het volgende.
Jaren geleden reed ik in mijn peugeootje in de buurt van Eindhoven. Plots realiseerde ik me dat één mijn koplampen het niet deed. Ik ben gestopt bij een benzinestation en belde de ANWB. Zelf ben ik namelijk niet erg handig. Op enig moment komt er een wit busje aan rijden die een meter of tien voor mijn auto stopt. De wagen was niet van de ANWB. De chauffeur stapt uit en komt op me toe lopen met twee lampen in zijn hand en zegt "ik zie dat uw koplampen kapot zijn." Hoe die man dat zag is me een raadsel, want ik stond in het licht van het benzinestation en mijn motor was uit, dus de lampen ook. En hij begint vrolijk de lampen te vernieuwen, en het klopte, ze waren beide stuk. Tijdens het werk vertelde hij me van alles over mij, mijn hoofdpijn, mijn partner, dingen die hij niet kòn weten. Vervolgens waarschuwde hij mij voor een collega (in Leiden), aan de geboortedatum die hij noemde wist ik wie hij bedoelde. Echt heel bizar. Hij deed de motorkap dicht, wenste me een fijne avond, en vertrok. Hij reed weg op een lange rechte en overzichtelijke weg. Ik stond flabbergasted te staren en ineens was zijn auto verdwenen! En dat kon helemaal niet, en waren geen zijwegen en ik had hem nog moeten zien! Ik realiseerde me ook dat hij niet eens om mijn lidmaatschapskaart van de ANWB heb gevraagd. Die waarschuwing voor die collega heeft me op enig moment inderdaad behoed voor een drama. Ik was het eigenlijk al vergeten. Maar ik weet tot op de dag van vandaag niet wat er nou eigenlijk aan de hand was.
Maar misschien bestaan er inderdaad beschermengelen.

Mooi verhaal.

Ik heb vergelijkbare ervaringen gehad en ken ook anderen die ze ook hebben. Mooi iets...
I may be bad, but im perfectly good at it.
Op 17-09-2011 17:45:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
flaxious:
psixty4:
Tuurlijk, ik hoor en lees het zo vaak: "God is overal"
En trouwens god wil ook wel eens een keer wat anders dan altijd maar voor god spelen.


Hoe weet jij dat nou?

was getekend
Op 17-09-2011 21:37:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
flaxious:

psixty4:
Tuurlijk, ik hoor en lees het zo vaak: "God is overal"
En trouwens god wil ook wel eens een keer wat anders dan altijd maar voor god spelen.


Hoe weet jij dat nou?

Dat heeft god me ingefluisterd.
It's all a figment of imagination!
Op 17-09-2011 21:40:37 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
flaxious:
psixty4:

flaxious:

psixty4:
Tuurlijk, ik hoor en lees het zo vaak: "God is overal"
En trouwens god wil ook wel eens een keer wat anders dan altijd maar voor god spelen.


Hoe weet jij dat nou?

Dat heeft god me ingefluisterd.


Ja, ik snap dat wel, voor mensje spelen vermoeid mij soms ook.
was getekend
Op 17-09-2011 21:45:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rudy: Ik heb 1 jaar nagedacht, niet gaan fantaseren...

Ik heb programma’s gezocht om een robot foto te maken van die oude vrouw. Ondertussen is het met de getuige iets minder, die lijkt alles te vergeten. Niet wat ze (getuige is een vrouw van 44j) heeft meegemaakt en niet hoe de oude vrouw verdween voor onze ogen maar ze kan nog amper zeggen hoe ze eruit zag. De inhoud van het verhaal kent ze wel nog en dat wil ze steeds op vraag bevestigen maar een avondje over praten zit er niet in!
Ik echter zie alles nog heel duidelijk, zelfs de twee kinderen in de auto..
Bizar detail, drie maanden later schilder ik het jongetje welke in de auto zat op doek met olieverf… als ik het hier kon posten dat zouden jullie zeker denken dat ik aan het flippen ben! Ik heb namelijk een bestaande foto/afbeelding van Krishna geschilderd 50x70cm ik kan trouwens nog altijd niet geloven dat ik dat geschilderd heb.
Ik heb het toen vertikt om de Bhagavad-Gita te lezen (ondertussen ligt hij dagelijks naast mij)
Ook ben ik spontaan enkele weken nadien zelfs informatie gaan opzoeken over de Kwantummechanica, Kwantumfysica … ondertussen ben ik lid van bijna alle grote Universiteits ‘libraries’ over de ganse wereld. Bergen documenten, ik volg gewoon mijn gevoel, intuïtief en zonder dat ik persoonlijks iets WIL vinden wat die gebeurtenis met de oude vrouw zou kunnen verklaren.
In het begin had ik een grote tafel vol met allerlei documenten, nu liggen er nog twee stapels op die grote tafel…namelijk het laatste nieuws over de strijd tussen de Tevatron van het Fermilab en LHC van het CERN in het vinden van Higgs boson deeltjes! Drie jaar terug had ik daar zelfs geen weet van, ik trainde alle dagen van lopen tot fietsen.
Wat me in dit doet geloven weet ik zelf niet goed, maar ik heb er van in het begin een gevoel bij gehad ‘als van zelfsprekend’, want van wat ik nu eigenlijk al weet is de ‘verschijning’ van die oude vrouw perfect mogelijk als ik de resultaten en de theorieën van al die top wetenschappers lees.
Het andere stapeltje is alles over de Bhagavad-Gita en de Upanishaden! Ik raad trouwens iedereen aan welke de nieuwste wetenschappelijke bevindingen volgen om deze twee boeken eens te ‘bekijken’ en dan voorzichtig te lezen. De Bhagava-Gita zoals ze is van Swami Prabhupàda in het nederlands en Upanishaden van Dr. W.H. van Vledder eveneens in het nederlands.
@NewDayNL
Sinds het verschijnen van die oude vrouw ben ik nog niet gestopt met zoeken, ik weet alles over haar kledij en uiterlijk …. Maar daar ben ik eigenlijk niks mee. Het zit hem in de boodschap, en aangezien we mochten zien hoe ze voor ons neus oploste betekend dit voor mij een ernstig signaal en zelfs een richtingaanwijzer. Sinds dan heb ik ergens een diepe rust gekregen, iets overtuigd me dat er na dit leven meer is, of als onze taak hier gedaan is … noem het zoals je wil! De enigen aan wie ik het vrij snel heb verteld zijn mijn ouders, ik heb mijn ouders zien veranderen … ze vertellen dingen tegen mij die ik nooit zou verwacht hebben. Ze zijn beiden 79 jaar en ze zien me als een goede vriend ergens een beetje raar maar het gevoel is prachtig gewoon. Je kan het lezen, ik kan zo nog een tijdje doorgaan van opmerkelijke dingen die in mijn leven gebeuren. Ik spreek alles in mijn dictafoon, blijf met beide benen op de grond, ga alle dagen sporten, wandelen met mijn beste vriend Rex (een franse bulldog) langs de schelde in de natuur… ik bekijk alles anders, het heeft me een soort Goddelijk gevoel (wat dat gevoel ook moge weze)
En wie zou dit willen vaststellen, wie wil me een tijdje volgen ….?
Op 18-09-2011 1:09:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Blasfemist:
CCRider:

Socrates:

Sommige verhalen halen persoonlijk herinneringen naar boven. Het verhaal over de oude dame deed mij plots denken aan het volgende.
Jaren geleden reed ik in mijn peugeootje in de buurt van Eindhoven. Plots realiseerde ik me dat één mijn koplampen het niet deed. Ik ben gestopt bij een benzinestation en belde de ANWB. Zelf ben ik namelijk niet erg handig. Op enig moment komt er een wit busje aan rijden die een meter of tien voor mijn auto stopt. De wagen was niet van de ANWB. De chauffeur stapt uit en komt op me toe lopen met twee lampen in zijn hand en zegt "ik zie dat uw koplampen kapot zijn." Hoe die man dat zag is me een raadsel, want ik stond in het licht van het benzinestation en mijn motor was uit, dus de lampen ook. En hij begint vrolijk de lampen te vernieuwen, en het klopte, ze waren beide stuk. Tijdens het werk vertelde hij me van alles over mij, mijn hoofdpijn, mijn partner, dingen die hij niet kòn weten. Vervolgens waarschuwde hij mij voor een collega (in Leiden), aan de geboortedatum die hij noemde wist ik wie hij bedoelde. Echt heel bizar. Hij deed de motorkap dicht, wenste me een fijne avond, en vertrok. Hij reed weg op een lange rechte en overzichtelijke weg. Ik stond flabbergasted te staren en ineens was zijn auto verdwenen! En dat kon helemaal niet, en waren geen zijwegen en ik had hem nog moeten zien! Ik realiseerde me ook dat hij niet eens om mijn lidmaatschapskaart van de ANWB heb gevraagd. Die waarschuwing voor die collega heeft me op enig moment inderdaad behoed voor een drama. Ik was het eigenlijk al vergeten. Maar ik weet tot op de dag van vandaag niet wat er nou eigenlijk aan de hand was.
Maar misschien bestaan er inderdaad beschermengelen.

Mooi verhaal.

Ik heb vergelijkbare ervaringen gehad en ken ook anderen die ze ook hebben. Mooi iets...

Dat plaatst alles in een ander daglicht nietwaar?
Of is daar ook een 'wetenschappelijke' verklaring voor?
Wie dit leest heeft goede ogen
Op 18-09-2011 1:22:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rudy: Wat ik wil duidelijk maken is dat tot op de dag van het verschijnen van de oude vrouw ik een normaal leven leidde. Ik heb in mijn vorige post geen details gegeven over hoe ik in een bepaalde richting werd gestuurd. ik heb ook (nog) niks verteld over het feit dat nadien spontaan mensen me vroegen of ik hen kon helpen. Zo werd ik twee jaar terug aangesproken door een moeder welke haar dochtertje van 5 jaar een hersenstam tumor had, het meisje is nu volledig genezen! Ook hier zijn dingen gebeurt welke ik niet kan verklaren. Kijk ik wou mijn verhaal hier kwijt en stiekem hoopte ik dat ik alles kon zeggen wat daarna rondom mij is gebeurt en nog steeds.
-Hoe komen die mensen tot mij?
-Ik heb ondertussen God schept adam van Michelangelo geschilderd (perfect en proffesioneel, volgens een kunstenaars collectief) ook Psyche en Cupido van William Bouguereau en Krishna en ik kan nog wat doorgaan! Maar ik heb nooit geschilderd?

Als ik hier alles zou vertellen dan gelooft niemand nog mijn verhaal, dus kan ik eigenlijk maar beter zwijgen. Ik heb het ooit nog eens geprobeerd om naar buiten te komen met mijn verhaal en toen kon ik alleen maar vaststellen dat dit alles boven het petje gaat van de meeste mensen!

Mensen vellen snel een oordeel, een oordeel welke past in hun opgedane kennis en hun ervaringen. Misschien moeten meer mensen eens hun Ego aan de kant schuiven want dat is de enige manier om iets nieuws toe te laten en het eventueel eens wat te laten zakken om nadien te kunnen voelen wat hun intuïtie zegt!

Woorden als in de vorige post van Blasfemist: leggen je alleen maar beperkingen op!
Dat plaatst alles in een ander daglicht nietwaar?
Of is daar ook een 'wetenschappelijke' verklaring voor?

In ieder geval iedereen, bedankt voor de respons.
Rudy
Op 18-09-2011 13:09:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: @ Rudy

Bedankt voor het delen van je verhaal.
Zelf heb ik nog nooit zoiets ervaren, maar heb wel zo'n zelfde soort verhaal gehoord.
Als ik daaraan terugdenk, verbijstert me het nog steeds.
Cannot kill the Battery!!!
Op 18-09-2011 13:24:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie : @Rudy: je hebt de mogelijkheid om hier foto's te plaatsen. Daarvoor moet je ze wel eerst ergens online zetten (genoeg sites waar je foto's kunt uploaden).
Vervolgens plak je de volledige link hier in het reactieveld.
Ik ben erg benieuwd naar je schilderijen! (En de rest fascineert me ook bijzonder.)
Zie je kans om foto's ervan te plaatsen?
Is it electrickery?
Op 18-09-2011 13:55:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Emie :


Ik ben erg benieuwd naar je schilderijen!

Nu mag je ook voor mij spreken.
Cannot kill the Battery!!!
Op 18-09-2011 13:58:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Marsepars:

Emie :


Ik ben erg benieuwd naar je schilderijen!

Nu mag je ook voor mij spreken.

Mars is erg benieuwd naar je schilderijen!
Is it electrickery?
Op 18-09-2011 13:59:19 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Emie :

Marsepars:

Emie :


Ik ben erg benieuwd naar je schilderijen!

Nu mag je ook voor mij spreken.

Mars is erg benieuwd naar je schilderijen!

Emie, Mars en Veteo zijn.....
Just watching the grass grow..
Op 18-09-2011 14:02:25 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars:
Veteo:

Emie :

Marsepars:

Emie :


Ik ben erg benieuwd naar je schilderijen!

Nu mag je ook voor mij spreken.

Mars is erg benieuwd naar je schilderijen!

Emie, Mars en Veteo zijn.....

Cannot kill the Battery!!!
Op 18-09-2011 14:12:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
NewDayNL:
Rudy:

(...)
Als ik hier alles zou vertellen dan gelooft niemand nog mijn verhaal, dus kan ik eigenlijk maar beter zwijgen. Ik heb het ooit nog eens geprobeerd om naar buiten te komen met mijn verhaal en toen kon ik alleen maar vaststellen dat dit alles boven het petje gaat van de meeste mensen!

Mensen vellen snel een oordeel, een oordeel welke past in hun opgedane kennis en hun ervaringen. Misschien moeten meer mensen eens hun Ego aan de kant schuiven want dat is de enige manier om iets nieuws toe te laten en het eventueel eens wat te laten zakken om nadien te kunnen voelen wat hun intuïtie zegt!

Woorden als in de vorige post van Blasfemist: leggen je alleen maar beperkingen op!
Dat plaatst alles in een ander daglicht nietwaar?
Of is daar ook een 'wetenschappelijke' verklaring voor?

In ieder geval iedereen, bedankt voor de respons.
Rudy


Hi Rudy,

Goed verhaal. Kan je mij een berichtje sturen (klik op de envelop, rechtsboven deze posting) met daarin je e-adres?

@Chris de Boden, heb je Rudy's verhalen in deze blog gevolgd? Kan je mij ook PM'en met je e-adres?

Bedankt alvast, @all, miss hierover tot later.

RR
Het was altijd groter dan we dachten dat het was
Op 18-09-2011 15:03:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rudy: Wat de schilderijen betreft, ik probeer zo snel mogelijk hier een link te plaatsen (moet nog ergens ruimte zoeken, iemand tip!)

Email op vraag is ook uitgevoerd.

Rudy
Op 19-09-2011 19:37:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Op 22-09-2011 19:37:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:

Ik ben perplex. Je hebt geen woord teveel gezegd. Talent!

Vertel eens wat meer. Heb je veel geoefend, doe je het op de 'automatische piloot', zoek je naar een onderwerp of zoekt het jou? Enzovoort.
Just watching the grass grow..
Op 22-09-2011 21:01:53 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rudy:
Veteo:


Ik ben perplex. Je hebt geen woord teveel gezegd. Talent!

Vertel eens wat meer. Heb je veel geoefend, doe je het op de 'automatische piloot', zoek je naar een onderwerp of zoekt het jou? Enzovoort.

Ik sta nu altijd met twee schilderijen, meestal twee verschillende genres en mijn innerlijke laat me altijd aanvoelen aan welke ik die dag verder doe!

Ik kijk gewoon naar een foto van het onderwerp dat ik schilder, en vrij snel zie ik en ander beeld ... ik zie heel duidelijk de diepte, schaduwen, licht enz als ik er wat te lang naar kijk dan lijkt het een beetje op 3D :-)

De onderwerpen komen meestal zelf naar me toe, maar er is verandering op til :-)

Ik heb al een geruime tijd een beeld in mijn gedachten en het komt steeds terug zelfs als ik het verdring. Ik denk dat ik mijn eigen stijl gevonden heb.

In ieder geval zal het niet lang meer duren want het begint te kriebelen.

O ja, dit wil ik toch nog zeggen tegen iedereen! Het is een ongelooflijk innerlijk gevoel wanneer je iedere dag iets probeert te creëren.

Rudy
Op 23-09-2011 16:19:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo: Mee eens, het aller-allermooiste wat er bestaat is Iets creëren!

Het groeit in je brein en wil eruit.
Het enige wat je doet is het helpen groeien en tot stand laten komen.
Heel simpel, eigenlijk. Het lijkt op tuinieren.

Ontopic; In je brein zit het hologram, je creëert de projectie.
Just watching the grass grow..
Op 23-09-2011 20:09:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Veteo:

Mee eens, het aller-allermooiste wat er bestaat is Iets creëren!

Het groeit in je brein en wil eruit.
Het enige wat je doet is het helpen groeien en tot stand laten komen.
Heel simpel, eigenlijk. Het lijkt op tuinieren.

Ontopic; In je brein zit het hologram, je creëert de projectie.


Iets creëren!
Het lijkt op tuinieren.

Tuin=Paradijs
tuinieren=paraderen


Ik ga niet hebben over evolueren of ontwikkelen,dat mag niet
(bericht gewijzigd op 23-9-2011 20:37:06)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 23-09-2011 20:36:01 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
prisselada: Lees al een paar jaar de verschillende verhalen hier op GW, dit is de eerste keer dat ik reageer. Na de "ervaringen"die Rudy en Socrates hier deelden bedacht ik me ineens dat ik (helaas wat minder spannend dan hen) ook zo'n soort ontmoeting heb gehad.

Jaren geleden (ben nu 35, toen tegen de 20) liep ik hier in Hilversum door de Kerkstraat (winkelstraat im het centrum, bij de C&A) toen ik iemand zag staan. Man of vrouw weet ik niet meer, te lang geleden. Om een of andere reden bleef ik die persoon bekijken en langzaam aan drong het tot me door dat hier iets niet klopte... Het was namelijk redelijk druk en er liepen een paar mensen door die persoon heen. Ik keek even naar moeders die naast me stond, maar die vond een vitrine interessanter en had dit tafereel niet eens kúnnen zien. Toen ik weer richting de bewuste persoon keek was hij/zij verdwenen.

Ik heb nog rondgekeken of die persoon verder was gelopen en of er andere getuigen waren, maar helaas. Jaren later kwam dit moment ter sprake (toevallig met moeders) en die vertelde ook ooit eens zoiets te hebben meegemaakt. Ze reageerde niet verbaasd en momelde iets als "en dat vertel je me nu pas...".

Ik zag dat meerdere mensen voor een vast topic waren en dat er ooit al zo'n topic geweest is. Als iemand een link weet, graag...
Op 23-09-2011 23:44:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rudy:
prisselada:

Lees al een paar jaar de verschillende verhalen hier op GW, dit is de eerste keer dat ik reageer. Na de "ervaringen"die Rudy en Socrates hier deelden bedacht ik me ineens dat ik (helaas wat minder spannend dan hen) ook zo'n soort ontmoeting heb gehad.

Jaren geleden (ben nu 35, toen tegen de 20) liep ik hier in Hilversum door de Kerkstraat (winkelstraat im het centrum, bij de C&A) toen ik iemand zag staan. Man of vrouw weet ik niet meer, te lang geleden. Om een of andere reden bleef ik die persoon bekijken en langzaam aan drong het tot me door dat hier iets niet klopte... Het was namelijk redelijk druk en er liepen een paar mensen door die persoon heen. Ik keek even naar moeders die naast me stond, maar die vond een vitrine interessanter en had dit tafereel niet eens kúnnen zien. Toen ik weer richting de bewuste persoon keek was hij/zij verdwenen.

Ik heb nog rondgekeken of die persoon verder was gelopen en of er andere getuigen waren, maar helaas. Jaren later kwam dit moment ter sprake (toevallig met moeders) en die vertelde ook ooit eens zoiets te hebben meegemaakt. Ze reageerde niet verbaasd en momelde iets als "en dat vertel je me nu pas...".

Ik zag dat meerdere mensen voor een vast topic waren en dat er ooit al zo'n topic geweest is. Als iemand een link weet, graag...


Prisselada; Ik ben er zeker van dat jij toen op die leeftijd een super gevoelig iemand was? Dat ben je nu nog maar het heeft een betere plaats gekregen, heb jij soms in je kindertijd zware angsten gekend?

Waarom vraag ik dat? Wel ik heb alle mogelijke wegen bewandeld welke eventueel zouden kunnen leiden naar een menselijke begrijpbare verklaring.

Ik wacht eerst je reactie af, ik zal dan een woordje meer uitleg geven over waarom ik dat wil weten!

Rudy
Op 25-09-2011 2:06:46 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
prisselada: In welk opzicht bedoel je gevoelig? Zware angsten in mijn kindertijd kan ik me niet herinneren. Er is wel aardig wat gebeurt in mijn kindertijd, misschien dat daar iets in verscholen ligt wat ik niet zie of onbewust blokkeer - geen idee.

Ik laat graag een iets langere reactie achter, maar verga hier van de spierpijn (gisteren een keuken gedemonteerd). Ik laat het even hierbij en ga lekker op bed liggen...
Op 26-09-2011 22:14:56 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Rudy:
prisselada:

In welk opzicht bedoel je gevoelig? Zware angsten in mijn kindertijd kan ik me niet herinneren. Er is wel aardig wat gebeurt in mijn kindertijd, misschien dat daar iets in verscholen ligt wat ik niet zie of onbewust blokkeer - geen idee.

Ik laat graag een iets langere reactie achter, maar verga hier van de spierpijn (gisteren een keuken gedemonteerd). Ik laat het even hierbij en ga lekker op bed liggen...


Ik bedoel zoals jezelf zegt, een gebeurtenis die je toen erg heeft aangegrepen, zo erg dat je voor het eerst in je leven vragen begon te stellen over het leven!

-Ik heb op achtjarige leeftijd mijn grootvader zien lachen en gelukkig zijn, half uur later lag hij opgebaard stil en kil!

Ik kreeg nadien angsten omdat ik toen niet begreep en het totaal niet logisch vond dat mensen sterven! Ik groeide verder gelukkig en sportief op, maar mijn stille missie is nooit gestopt, en nu de laatste jaren heb ik zo het gevoel dat iets me wil wijsmaken dat er meer is. En dan stel ik me de vraag, is dat nu het gevolg van iets wat ik nooit heb begrepen en willen begrijpen dat ik nu "stille" tips krijg.

Ik onderzoek gewoon alle zaken en dat op zich doet me innerlijk groeien.

Rudy
Op 30-09-2011 22:46:10 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...: We zetten een groep computers in een netwerk. Elke bevat een A.I. Door redenatie zullen ze uiteindelijk een educated quess kunnen doen over registers. Maar niets zal ze voorbereiden op het bestaan van de mens. Of dat er een koelingssysteem bestaat voor hun processor. Of dat de mens ook droomt over meer. Hologrammen zijn. wij zijn. En er is meer.
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 30-09-2011 23:27:39 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Veteo:
Och kom...:

We zetten een groep computers in een netwerk. Elke bevat een A.I. Door redenatie zullen ze uiteindelijk een educated quess kunnen doen over registers. Maar niets zal ze voorbereiden op het bestaan van de mens. Of dat er een koelingssysteem bestaat voor hun processor. Of dat de mens ook droomt over meer. Hologrammen zijn. wij zijn. En er is meer.

??
Bedoel je te zeggen dat die computers niet in staat zijn iets waar te nemen waar ze geen zintuigen voor hebben? Bijvoorbeeld mensen.

En bedoel je dat dat voor ons ook opgaat, dat er meer is dan wij kunnen waarnemen?

Zo begrijp ik je post, maar je bent niet echt helder in je tekst.
Just watching the grass grow..
Op 30-09-2011 23:44:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
Veteo:

Och kom...:

We zetten een groep computers in een netwerk. Elke bevat een A.I. Door redenatie zullen ze uiteindelijk een educated quess kunnen doen over registers. Maar niets zal ze voorbereiden op het bestaan van de mens. Of dat er een koelingssysteem bestaat voor hun processor. Of dat de mens ook droomt over meer. Hologrammen zijn. wij zijn. En er is meer.

??
Bedoel je te zeggen dat die computers niet in staat zijn iets waar te nemen waar ze geen zintuigen voor hebben? Bijvoorbeeld mensen.

En bedoel je dat dat voor ons ook opgaat, dat er meer is dan wij kunnen waarnemen?

Zo begrijp ik je post, maar je bent niet echt helder in je tekst.

Juist...Binnen een besloten set kan je alleen de grondbeginselen benaderen en al helemaal niet meten of er iets buiten ligt, tenzij dat buiten op subtiele of irritante manier uitzonderingen maakt.
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 30-09-2011 23:49:49 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Rudy:

prisselada:

In welk opzicht bedoel je gevoelig? Zware angsten in mijn kindertijd kan ik me niet herinneren. Er is wel aardig wat gebeurt in mijn kindertijd, misschien dat daar iets in verscholen ligt wat ik niet zie of onbewust blokkeer - geen idee.

Ik laat graag een iets langere reactie achter, maar verga hier van de spierpijn (gisteren een keuken gedemonteerd). Ik laat het even hierbij en ga lekker op bed liggen...


Ik bedoel zoals jezelf zegt, een gebeurtenis die je toen erg heeft aangegrepen, zo erg dat je voor het eerst in je leven vragen begon te stellen over het leven!

-Ik heb op achtjarige leeftijd mijn grootvader zien lachen en gelukkig zijn, half uur later lag hij opgebaard stil en kil!

Ik kreeg nadien angsten omdat ik toen niet begreep en het totaal niet logisch vond dat mensen sterven! Ik groeide verder gelukkig en sportief op, maar mijn stille missie is nooit gestopt, en nu de laatste jaren heb ik zo het gevoel dat iets me wil wijsmaken dat er meer is. En dan stel ik me de vraag, is dat nu het gevolg van iets wat ik nooit heb begrepen en willen begrijpen dat ik nu "stille" tips krijg.

Ik onderzoek gewoon alle zaken en dat op zich doet me innerlijk groeien.

Rudy


'-Ik heb op achtjarige leeftijd mijn grootvader zien lachen en gelukkig zijn, half uur later lag hij opgebaard stil en kil!'
Dit heb ik onlangs meegmaakt met mijn schoonvader.
Het ene moment was hij springlevend en hebben we nog grapjes gemaakt
daarna ging hij even rusten op bed, het andere moment was hij dood.
Hij lag op bed even te rusten ,zo zag het eruit,maar er zat geen leven meer in.
De werklui die bezig waren met laminaat te leggen, hebben we maar naar huis gestuurd.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 01-10-2011 8:33:36 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Gerard:
Rudy:

prisselada:

In welk opzicht bedoel je gevoelig? Zware angsten in mijn kindertijd kan ik me niet herinneren. Er is wel aardig wat gebeurt in mijn kindertijd, misschien dat daar iets in verscholen ligt wat ik niet zie of onbewust blokkeer - geen idee.

Ik laat graag een iets langere reactie achter, maar verga hier van de spierpijn (gisteren een keuken gedemonteerd). Ik laat het even hierbij en ga lekker op bed liggen...


Ik bedoel zoals jezelf zegt, een gebeurtenis die je toen erg heeft aangegrepen, zo erg dat je voor het eerst in je leven vragen begon te stellen over het leven!

-Ik heb op achtjarige leeftijd mijn grootvader zien lachen en gelukkig zijn, half uur later lag hij opgebaard stil en kil!

Ik kreeg nadien angsten omdat ik toen niet begreep en het totaal niet logisch vond dat mensen sterven! Ik groeide verder gelukkig en sportief op, maar mijn stille missie is nooit gestopt, en nu de laatste jaren heb ik zo het gevoel dat iets me wil wijsmaken dat er meer is. En dan stel ik me de vraag, is dat nu het gevolg van iets wat ik nooit heb begrepen en willen begrijpen dat ik nu "stille" tips krijg.

Ik onderzoek gewoon alle zaken en dat op zich doet me innerlijk groeien.

Rudy


Geboren worden en dood gaan zijn begin en eind van leven zoals we dat kennen. Dat we er niet zo gemakkelijk aan willen, komt omdat ons denken fragmentarisch is.
Voor innerlijke groei mag ik je van harte boeken en video's, van Eckhart Tolle aanbevelen. Voor video's kan je ook op youtube kijken.
'Don't forget rule number 6'
Op 01-10-2011 8:41:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Gerard:

Rudy:

prisselada:

In welk opzicht bedoel je gevoelig? Zware angsten in mijn kindertijd kan ik me niet herinneren. Er is wel aardig wat gebeurt in mijn kindertijd, misschien dat daar iets in verscholen ligt wat ik niet zie of onbewust blokkeer - geen idee.

Ik laat graag een iets langere reactie achter, maar verga hier van de spierpijn (gisteren een keuken gedemonteerd). Ik laat het even hierbij en ga lekker op bed liggen...


Ik bedoel zoals jezelf zegt, een gebeurtenis die je toen erg heeft aangegrepen, zo erg dat je voor het eerst in je leven vragen begon te stellen over het leven!

-Ik heb op achtjarige leeftijd mijn grootvader zien lachen en gelukkig zijn, half uur later lag hij opgebaard stil en kil!

Ik kreeg nadien angsten omdat ik toen niet begreep en het totaal niet logisch vond dat mensen sterven! Ik groeide verder gelukkig en sportief op, maar mijn stille missie is nooit gestopt, en nu de laatste jaren heb ik zo het gevoel dat iets me wil wijsmaken dat er meer is. En dan stel ik me de vraag, is dat nu het gevolg van iets wat ik nooit heb begrepen en willen begrijpen dat ik nu "stille" tips krijg.

Ik onderzoek gewoon alle zaken en dat op zich doet me innerlijk groeien.

Rudy


Geboren worden en dood gaan zijn begin en eind van leven zoals we dat kennen. Dat we er niet zo gemakkelijk aan willen, komt omdat ons denken fragmentarisch is.
Voor innerlijke groei mag ik je van harte boeken en video's, van Eckhart Tolle aanbevelen. Voor video's kan je ook op youtube kijken.



'Geboren worden en dood gaan zijn begin en eind van leven zoals we dat kennen'
Inderdaad,
Leven,daarna gewoon Door Leven, doet me denken aan
Geven,daarna gewoon Door Geven.
Begin en Eind is een grote ?

(bericht gewijzigd op 1-10-2011 13:19:14)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 01-10-2011 13:18:26 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
prisselada:
Rudy:

prisselada:

...bladiebla van mij...


Ik bedoel zoals jezelf zegt, een gebeurtenis die je toen erg heeft aangegrepen, zo erg dat je voor het eerst in je leven vragen begon te stellen over het leven!

-Ik heb op achtjarige leeftijd mijn grootvader zien lachen en gelukkig zijn, half uur later lag hij opgebaard stil en kil!

Ik kreeg nadien angsten omdat ik toen niet begreep en het totaal niet logisch vond dat mensen sterven! Ik groeide verder gelukkig en sportief op, maar mijn stille missie is nooit gestopt, en nu de laatste jaren heb ik zo het gevoel dat iets me wil wijsmaken dat er meer is. En dan stel ik me de vraag, is dat nu het gevolg van iets wat ik nooit heb begrepen en willen begrijpen dat ik nu "stille" tips krijg.

Ik onderzoek gewoon alle zaken en dat op zich doet me innerlijk groeien.

Rudy



Rond die periode is er juist amper iets gebeurd, ik kan het niet relateren aan een of andere gebeurtenis in mijn leven. Een toevallige overeenkomst is dat ik rond dezelfde leeftijd ook mijn opa heb verloren, ik was er alleen niet bij toen het zover was. De uitvaart zelf was ik niet bij (vond moeders niet zo 'n goed idee geloof ik), maar ik weet nog wel dat ik het raar vond dat het overlijden van mijn opa niet op het nieuws kwam.

Edit (3 oktober, 20:10): beraad eer ge blaat zeg ik zelf wel eens. Had ik ook moeten doen in dit geval: rond die tijd is mijn oma overleden. Dik 88 geworden, doodsoorzaak was old-school ouderdom. Ik zat er vrijwel iedere woensdag na school en op zondag met de rest van het gezin. Met haar "gewoon je best doen, meer kan je niet doen" heb ik mijn HTS af kunnen maken, ze heeft het diploma nooit gezien. Ik was denk ik de enige die niet rouwde om haar verlies, maar er vrede mee had.
(bericht gewijzigd op 3-10-2011 20:20:00)
Op 02-10-2011 22:03:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
stoner: Het is simpel. Mensen tegenwoordig zoeken te moelijk.
De mens, de hogere zelf, mits je die ascendeerd, kan creeeren, genezen, doen wat die wilt, nirvana en hoger, maar daar wordt tegenwoordig niks aan gedaan, i.t.t vroeger.

Wij, de mens, is god. We zien en ervaren kleine wondertjes in het leven door onze hogere zelf, understanding, wisdom, powers, onze god skills, maar dan moeten we eerst 1 worden, Oneness (g.O.d). Dan de devinity. Ze weten waar het leven om draait, maar zullen dit pas openbaarmaken wie wij echt zijn na 2012. Als ze idd de mensheid beperken tot 2 miljard, zullen ze die trainen om te ascenderen op een on-verlichte en controleerbare manier.

"In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God. Alles is erdoor ontstaan (onze ziel, het bewustzijn) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. (Ons hogere zelf, onze vlam) Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen. Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader"

Wil je em zien ? Kijk in jezelf. Mediteer. Leer. Weet.


(bericht gewijzigd op 3-10-2011 4:04:01)
Op 03-10-2011 3:58:03 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
stoner:

Het is simpel. Mensen tegenwoordig zoeken te moelijk.
De mens, de hogere zelf, mits je die ascendeerd, kan creeeren, genezen, doen wat die wilt, nirvana en hoger, maar daar wordt tegenwoordig niks aan gedaan, i.t.t vroeger.

Wij, de mens, is god. We zien en ervaren kleine wondertjes in het leven door onze hogere zelf, understanding, wisdom, powers, onze god skills, maar dan moeten we eerst 1 worden, Oneness (g.O.d). Dan de devinity. Ze weten waar het leven om draait, maar zullen dit pas openbaarmaken wie wij echt zijn na 2012. Als ze idd de mensheid beperken tot 2 miljard, zullen ze die trainen om te ascenderen op een on-verlichte en controleerbare manier.

"In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God. Alles is erdoor ontstaan (onze ziel, het bewustzijn) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. (Ons hogere zelf, onze vlam) Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen. Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader"

Wil je em zien ? Kijk in jezelf. Mediteer. Leer. Weet.


ik Ik IK IKKE IKKE,maar je moet wel doorgeven,anders sterf je uit.
Elk schepsel moet dat kunnen,anders verdwijn je van het toneel.
Tot op heden heeft elk schepsel op het toneel dat kunnen doen.
Dat is de W......erkelijkheid.
Dat is niet uiterlijke schijn,zoals langs de deuren lopen leuren
en opdringen van religie of theorie.

(bericht gewijzigd op 3-10-2011 8:33:40)
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 03-10-2011 8:32:39 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Stoner:


"In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God. Alles is erdoor ontstaan (onze ziel, het bewustzijn) en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. (Ons hogere zelf, onze vlam) Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen. Het Woord is mens geworden en heeft bij ons gewoond, vol van goedheid en waarheid, en wij hebben zijn grootheid gezien, de grootheid van de enige Zoon van de Vader"


Theoloog,priester of dominee ?

Sinter Klaas Hendrikse ?
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 03-10-2011 8:48:55 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth: @Stoner
Familie van die beroemde steen?
Ik ben geen ezel
een gewaarschuwd mens telt voor twee,anders krijg ik geen één maar een sperma bank
Daarom zeur ik niet.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 03-10-2011 8:54:13 | Kudos: -1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...: He says the Hebrew Bible is arranged similarly to a hologram: the first letter contains the whole, the first word expands on the first letter, the first sentence upon the first word, etc. "It's very much like what our scientists do," he says. "We include information with messages sent to outer space that explains how to decode the entire message-that's also how compression programs work on computers." He also believes the Hebrew Bible contains a function similar to the mathematical purpose of pi, and links consciousness and physicality the way pi links the radius and circumference of a circle: "Our radius is our physicality and the circumference is our life, our emotions," he says. "The ancient Hebrew alphabet is far more than a tool for everyday communication or the transmission of sacred texts; the letter forms themselves have intrinsic geometric and mathematical properties that point us to a profound knowledge of life and the nature of human consciousness." Tenen feels there are principles of law and order in the relationship between humans and the cosmos that, up till now, only Pythagoreans and Kabbalists have suspected. "What I've found," says Tenen, "is that these principles correspond to the numerical patterns of some of the basic geometrical forms found in the physical world. For example, the double helix, which is the form of the DNA molecule."

http://www.meru.org/Press/Atlantisrising.html
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 03-10-2011 8:56:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
prisselada:
armuth:

Rudy:

prisselada:

...

...

'-Ik heb op achtjarige leeftijd mijn grootvader zien lachen en gelukkig zijn, half uur later lag hij opgebaard stil en kil!'
Dit heb ik onlangs meegmaakt met mijn schoonvader.
Het ene moment was hij springlevend en hebben we nog grapjes gemaakt
daarna ging hij even rusten op bed, het andere moment was hij dood.
Hij lag op bed even te rusten ,zo zag het eruit,maar er zat geen leven meer in.
De werklui die bezig waren met laminaat te leggen, hebben we maar naar huis gestuurd.


En zo is mijn stiefvader vorig jaar ook gegaan. Hij kwam tegen etenstijd thuis met wat pijn in zijn schouder, ging douchen en even een uurtje op bed liggen. Om iets voor 7 uur 's avonds was het over en uit. Als je gaat, dan liefst snel en pijnloos (alhoewel 54 nog steeds te jong is).
Op 03-10-2011 20:31:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
prisselada:

armuth:

Rudy:

prisselada:

...

...

'-Ik heb op achtjarige leeftijd mijn grootvader zien lachen en gelukkig zijn, half uur later lag hij opgebaard stil en kil!'
Dit heb ik onlangs meegmaakt met mijn schoonvader.
Het ene moment was hij springlevend en hebben we nog grapjes gemaakt
daarna ging hij even rusten op bed, het andere moment was hij dood.
Hij lag op bed even te rusten ,zo zag het eruit,maar er zat geen leven meer in.
De werklui die bezig waren met laminaat te leggen, hebben we maar naar huis gestuurd.


En zo is mijn stiefvader vorig jaar ook gegaan. Hij kwam tegen etenstijd thuis met wat pijn in zijn schouder, ging douchen en even een uurtje op bed liggen. Om iets voor 7 uur 's avonds was het over en uit. Als je gaat, dan liefst snel en pijnloos (alhoewel 54 nog steeds te jong is).


Mijn vader was 57 jaar geworden.
Jammer dat hij de kerk de rug had toegewezen i.v.m een akkefietje met de dominee.
Gelukkig kan ik niet in zijn '' hart zien'',
alleen zijn ''tent'' wat overblijft, hier op aarde.
(vlees en bloed,het materiële)
Hij heeft i.i.g zijn genen kunnen doorgeven ,
zoals dat tot nu toe geldt voor alle schepselen vanaf de Oorsprong.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 04-10-2011 9:42:48 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Marsepars: En nu geen nare reacties op Armuth?
Valt me tegen.
Weinig consequent, nietwaar?
Cannot kill the Battery!!!
Op 04-10-2011 0:16:17 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
armuth:
Marsepars:

En nu geen nare reacties op Armuth?
Valt me tegen.
Weinig consequent, nietwaar?

Ik begin G.W ers steeds meer te mogen,omdat ze me gedogen,
dat te danken aan Mars man.
Ik als dom lelijk in z'n eendje onder hoog intelligente G.W ers,met
Pieter als baasje ,isnieleuk helaas pindakaas voor Guus-je LUK en alle anderen.
Mijn dagelijkse (niet van internet ) vrienden vinden me zwart wit,
terwijl ik bruin ben en dat snap ik niet en lopen weg voor mijn vragen.
Ik ben arm en toch rijk.Ik heb problemen en ben toch blij.
Op 04-10-2011 0:58:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Emie :
Marsepars:

En nu geen nare reacties op Armuth?
Valt me tegen.
Weinig consequent, nietwaar?

Als hij iets zinnigs zegt, krijgt hij geen nare reactie. Dat is júist consequent. Op inhoud reageren, niet op de persoon.
Is it electrickery?
Op 04-10-2011 13:47:04 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sar: Ik denk, dus ik besta! Kan nog een leuke inval krijgen dit onderzoek.
Life is a beautiful mistake!
Op 12-12-2013 17:43:16 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Bontevogel:
psixty4:
Socrates:

Sommige verhalen halen persoonlijk herinneringen naar boven. Het verhaal over de oude dame deed mij plots denken aan het volgende.
Jaren geleden reed ik in mijn peugeootje in de buurt van Eindhoven. Plots realiseerde ik me dat één mijn koplampen het niet deed. Ik ben gestopt bij een benzinestation en belde de ANWB. Zelf ben ik namelijk niet erg handig. Op enig moment komt er een wit busje aan rijden die een meter of tien voor mijn auto stopt. De wagen was niet van de ANWB. De chauffeur stapt uit en komt op me toe lopen met twee lampen in zijn hand en zegt "ik zie dat uw koplampen kapot zijn." Hoe die man dat zag is me een raadsel, want ik stond in het licht van het benzinestation en mijn motor was uit, dus de lampen ook. En hij begint vrolijk de lampen te vernieuwen, en het klopte, ze waren beide stuk. Tijdens het werk vertelde hij me van alles over mij, mijn hoofdpijn, mijn partner, dingen die hij niet kòn weten. Vervolgens waarschuwde hij mij voor een collega (in Leiden), aan de geboortedatum die hij noemde wist ik wie hij bedoelde. Echt heel bizar. Hij deed de motorkap dicht, wenste me een fijne avond, en vertrok. Hij reed weg op een lange rechte en overzichtelijke weg. Ik stond flabbergasted te staren en ineens was zijn auto verdwenen! En dat kon helemaal niet, en waren geen zijwegen en ik had hem nog moeten zien! Ik realiseerde me ook dat hij niet eens om mijn lidmaatschapskaart van de ANWB heb gevraagd. Die waarschuwing voor die collega heeft me op enig moment inderdaad behoed voor een drama. Ik was het eigenlijk al vergeten. Maar ik weet tot op de dag van vandaag niet wat er nou eigenlijk aan de hand was.
Maar misschien bestaan er inderdaad beschermengelen.

Je hebt een ontmoeting met god gehad.


Mooi, duidelijk, onomstotelijk bewezen. God is een automonteur.
Op 12-12-2013 19:04:24 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Deze GW'er is abonnee
Bontevogel:
Rudy:


Ik groeide verder gelukkig en sportief op, maar mijn stille missie is nooit gestopt, en nu de laatste jaren heb ik zo het gevoel dat iets me wil wijsmaken dat er meer is. En dan stel ik me de vraag, is dat nu het gevolg van iets wat ik nooit heb begrepen en willen begrijpen dat ik nu "stille" tips krijg.

Rudy


Mijn vraag, voel jij je "aangeraakt " ?
Op 12-12-2013 19:11:28 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Triggernl:
Bontevogel:
Rudy:


Ik groeide verder gelukkig en sportief op, maar mijn stille missie is nooit gestopt, en nu de laatste jaren heb ik zo het gevoel dat iets me wil wijsmaken dat er meer is. En dan stel ik me de vraag, is dat nu het gevolg van iets wat ik nooit heb begrepen en willen begrijpen dat ik nu "stille" tips krijg.

Rudy


Mijn vraag, voel jij je "aangeraakt " ?

Broertje wordt vaak "aangeraakt" zonder dat er iemand in de buurt is. Schrikt hij van. Stille tips kunnen zich op veel manieren uiten en "zichtbaar" zijn voor iemand die daar voor open staat en op het kleinste detail let.
Op 12-12-2013 21:42:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
Emie :
Marsepars:

En nu geen nare reacties op Armuth?
Valt me tegen.
Weinig consequent, nietwaar?

Als hij iets zinnigs zegt, krijgt hij geen nare reactie. Dat is júist consequent. Op inhoud reageren, niet op de persoon.

Hey Armuth De bijdrages zijn schaars de laatste tijd maar je persoon groet ik Of is er toch iets achtergebleven van je zin.
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 12-12-2013 22:36:00 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
vailixi: Als ik rondkijk zie ik die wereld zo


Ik hoop toch dat jullie het ook zo zien
Niemand buiten onszelf kan over ons innerlijk heersen. Wanneer we dit weten worden we vrij.
Op 13-12-2013 9:55:16 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 13-12-2013 11:18:33 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Draconian: Oud nieuws. Alles bestaat uit trilling, een frequentie. De vraag is juist wie creëert deze trilling? Waar komt het vandaan? De wondere weer wereld van Kwantumfysica. Eigenlijk is het antwoord er al maar we kunnen het niet bevatten. Wie zijn we daadwerkelijk en zijn we er wel zoals we nu trillen?
.......
Op 13-12-2013 12:18:14 | Kudos: 4 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark TT: We zien van veel zaken enkel de buitenkant. Kijk maar naar jezelf, je hebt geen weet wat voor een complex mega fabriek hier aan het werk is.

Een hologram impliceert enkel een buitenkant. Onze ogen vormen samen met onze hersenen een 3D beeld, maar dat had ook zomaar infra rood kunnen zijn ipv kleur, of rontgen.

Dat onze hersenen in staat zijn om zaken waar te nemen is bekend, maar minder bekend is dat we tot vel meer in staat zijn; beeld vormen met onze tong (zal de link nog wel eens zoeken), geluid zien en licht "horen". Klinkt bizar, maar is minder bizar als je bedenkt dat we steeds interfereren met energie om ons heen.

Die interferentie vormt dan een bepaald beeld van je omgeving, wat op dat moment JOUW waarheid is.

Ik weer niet wie van jullie bekend is met vectormeetkunde, algebra en fractional calculus (schroder/Riemann) etc. maar dat geeft een idee hoe de natuur gestalte krijgt in wiskundige betekenis.

De natuur repliceert steeds (kwadrateren), dus dat patroon vind je overal terug. Zo ook "getallen" die een bepaald algoritme herbergen.

Sinds mij BDE loop ik dagelijks te kijken naar getallen en probeer de betekenis ervan te achterhalen. Ik las net ergens dat de verhouding van een elektron en proton 1: 1836 is. Meteen duik ik dan de calculator en begin te zoeken naar relaties met natuurlijke algoritmen, pi, phi, priem en Phi. Dat is mijn fun. En mogelijk vind ik zo nog eens een bepaald verband hierin.
Op 16-12-2013 9:10:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark TT: Voorbeeldje, neem 12 keer de wortel van 1836 en je komt op 1.0018364.

Zegt dit iets? Geen idee. Maar 1.0018364 tot de macht 4096 (wat weer 64 x 64 is) geeft ook weer 1836.

2 tot de macht 6= 64
en 2 x 6= 12

Toeval? Patronen? mijn brein op hol? Kan allemaal :-)

Ik pruts even lekker door :p


(bericht gewijzigd op 16/12/2013 9:36)
Op 16-12-2013 9:19:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sar:
Draconian:
Oud nieuws. Alles bestaat uit trilling, een frequentie. De vraag is juist wie creëert deze trilling? Waar komt het vandaan? De wondere weer wereld van Kwantumfysica. Eigenlijk is het antwoord er al maar we kunnen het niet bevatten. Wie zijn we daadwerkelijk en zijn we er wel zoals we nu trillen?


Had je dat niet eerder kunnen melden? In een ander topic zijn we op zoek naar het bewijs van God, maar het steekt kant noch wal. Ben blij dat we het gewoon niet kunnen bevatten!
Life is a beautiful mistake!
Op 19-12-2013 13:53:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Mark TT: Als alles met een reden gebeurt, waarom zou je je dan druk maken hierover? Doe wat je doet en volg hierbij je gevoel.

Doe je dit niet, dan komen zaken vanzelf nog een keer op je pad. Totdat je wel luistert naar je gevoel.

Wat anderen hiervan zeggen of doen is niet relevant, want die hebben hun eigen pad. En dat pad is niet de jouwe.
(bericht gewijzigd op 10/1/2014 11:5)
Op 10-01-2014 11:04:29 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sar:
Mark TT:
Als alles met een reden gebeurt, waarom zou je je dan druk maken hierover? Doe wat je doet en volg hierbij je gevoel.

Doe je dit niet, dan komen zaken vanzelf nog een keer op je pad. Totdat je wel luistert naar je gevoel.

Wat anderen hiervan zeggen of doen is niet relevant, want die hebben hun eigen pad. En dat pad is niet de jouwe.


Paadjes kruisen elkaar weleens toch?
Life is a beautiful mistake!
Op 10-01-2014 13:26:10 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2014Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden