
Wraak op Wallstreet
Recent op Grenswetenschap.nl:
- Uw Speciale Samenstand (Maron)
- De verloren video (Veteo)
- Facebook gered door banken (A3aan v.d.B.)
- 1 op 7 denkt dat de wereld zal vergaan [poll] (A3aan v.d.B.)
- de Zeepkist - week 21 (Socrates)
- Bijensoort zuigt traanvocht uit mensenogen (Maron)
- De 10% hersenmythe (Kahlan)
- Exclusief: Bosnische Piramiden-docu gratis (Hetero Sapiens)
- Zon het noorden kwijt? (3.14po)
- FlashBackFriday: 1953, Stormramp (Olav)
- Vreemde lichten op de maan (Maron)
- Coppens, The Final Frontier (3.14po)
- Zelf goud maken (stoner)
- Het vallende vlees (Veteo)
- DocuDinsdag: Time Machine (kind.of.human)

(Anonymous gaat de New York Stock Exchange/Wallstreet aanpakken)
Nederland zal bij deze actie niet achterblijven. Professioneel fotograaf en Zapruder.nl-opperhoofd Patrick Savalle, altijd te vinden voor een relletje tegen gevestigde autoriteiten, liet via Facebook weten één dezer dagen instructies op zijn site te plaatsen. Opdat iedereen die dat wil kan deelnemen aan de actie van Anonymous. Savalle is daarmee niet aan zijn proefstuk toe.
Eigenlijk mag het niet, maar we wensen Patrick en de zijnen eigenlijk best wel succes met de actie. Of wilt u soms beweren dat er niet dringend een stevig statement gemaakt moet worden tegen de Wallstreet-jongens die goochelen met ieders toekomst? The times they are a-changin'...
Tim de Enchanter
| 06-10-2011 | 12:08
Gerelateerd aan deze publicatie:





Grounded:
De écht gevaarlijke lieden zijn anoniemer dan Anonymous.
Idd. Wordt tijd dat die eens in de spotlights van de 'reguliere' media gezet worden. Misschien dat de 'Occupy Wall Street'-demonstraties wat uithalen. Hoewel... Zal natuurlijk wel gedownplayed worden door de 'reguliere' media...
http://occupywallst.org/
Hmmm... Begint al aardige vormen aan te nemen. Dat had ik idd nog niet gezien in de 'reguliere' media!!!
Jawel hoor... Michael Moore zegt het ook al van dat downplayen door de media!
(bericht gewijzigd op 6-10-2011 14:09:47)
nupeet:
Idd. Wordt tijd dat die eens in de spotlights van de 'reguliere' media gezet worden. Misschien dat de 'Occupy Wall Street'-demonstraties wat uithalen. Hoewel... Zal natuurlijk wel gedownplayed worden door de 'reguliere' media...
http://occupywallst.org/
Hmmm... Begint al aardige vormen aan te nemen. Dat had ik idd nog niet gezien in de 'reguliere' media!!!
Jawel hoor... Michael Moore zegt het ook al van dat downplayen door de media!
(bericht gewijzigd op 6-10-2011 14:09:47)

rudiev: Jammer dat het allemaal op deze manier moet, maar toch keur ik hun acties niet af. Het rammelt aan alle kanten met de privacy van onze gegevens die we op internet moeten invullen en elke bedrijf houdt de schijn op dat het bij hun allemaal veilig is terwijl er dan met een simpele sql-injectie de hele database te kopieren is. Waarbij bepaalde persoonlijk gegevens nog eens zonder problemen uit te lezen zijn, omdat deze niets eens gecodeerd zijn!
Ik begrijp heel goed dat 100% veilig niet kan, maar er zullen toch duidelijk bepaalde richtlijnen moeten komen hoe bedrijven zich minimaal zouden moeten beveiligen en hoe bepaalde data opgeslagen moet worden, bijv het hashen van data in de database.
Ook zullen programmeurs beter opgeleid moeten worden hoe ze veiligheid in de code kunnen programmeren.
Ik begrijp heel goed dat 100% veilig niet kan, maar er zullen toch duidelijk bepaalde richtlijnen moeten komen hoe bedrijven zich minimaal zouden moeten beveiligen en hoe bepaalde data opgeslagen moet worden, bijv het hashen van data in de database.
Ook zullen programmeurs beter opgeleid moeten worden hoe ze veiligheid in de code kunnen programmeren.


NewDayNL:
Begrijp ik nu goed dat de straten dagenlang vol demonstranten staan en dat daar niets over op tv komt?
Hoe zit dat met de Nederlandse tv? (Ik heb zelf geen tv dus ik zou het niet weten)
Yo,
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws/GlobalRevolutionLive-streams-livestreamcom/
@ ur servieze
RR
Hetero Sapiens:
Begrijp ik nu goed dat de straten dagenlang vol demonstranten staan en dat daar niets over op tv komt?
Hoe zit dat met de Nederlandse tv? (Ik heb zelf geen tv dus ik zou het niet weten)
Yo,
http://www.grenswetenschap.nl/nieuws/GlobalRevolutionLive-streams-livestreamcom/
@ ur servieze
RR


plato: Ik begrijp deze activiteit niet, het dient geen echt doel meer. We weten toch al lang dat men websites kan platleggen en informatie kan weghalen en openbaar maken.
Waarom dan nog een nieuwe actie ?
Het lijkt me meer een soort kicken van deze mensen zelf. Tekort aan aandacht...nieuwe technieken uitproberen?
Wat wil je nou werkelijk ?
Waarom dan nog een nieuwe actie ?
Het lijkt me meer een soort kicken van deze mensen zelf. Tekort aan aandacht...nieuwe technieken uitproberen?
Wat wil je nou werkelijk ?

Picobyte: Het platleggen van eender welke infrastructuur is kinderlijk eenvoudig,als ik wil kan ik morgen in heel west Europa het licht uit laten gaan door simpelweg een bosje koperdraad op de juiste tijd en de juiste plek over de 380KV installatie te gooien.
Het wraak nemen zoals nu wordt gesuggereerd heeft echter geen kans van slagen,het verergert slechts de problemen die er zonder terroristen ook al waren.
Anonymous moet heel goed nadenken over de gevolgen van dergelijke acties.
Ik heb mij er niet goed op ingelezen maar zover de claims gaan is er echt een zeer gevoelige zet gaande met mogelijk diep treurige (ongewenste) bijwerkingen.
Bezint eer ge begint.
Het wraak nemen zoals nu wordt gesuggereerd heeft echter geen kans van slagen,het verergert slechts de problemen die er zonder terroristen ook al waren.
Anonymous moet heel goed nadenken over de gevolgen van dergelijke acties.
Ik heb mij er niet goed op ingelezen maar zover de claims gaan is er echt een zeer gevoelige zet gaande met mogelijk diep treurige (ongewenste) bijwerkingen.
Bezint eer ge begint.

grappenmaker:
Ik begrijp deze activiteit niet, het dient geen echt doel meer. We weten toch al lang dat men websites kan platleggen en informatie kan weghalen en openbaar maken.
Waarom dan nog een nieuwe actie ?
Het lijkt me meer een soort kicken van deze mensen zelf. Tekort aan aandacht...nieuwe technieken uitproberen?
Wat wil je nou werkelijk ?
Ik denk dat je niet in de gaten hebt dat er nog maar heel weinig voor nodig is voor een ontploffing, waar dan ook en hoe dan ook.
Anonymous is slechts een exponent van die situatie; wereldwijd.
Het onderbuikgevoel roept: Genoeg! Stop! Al heel lang, maar het gaat maar door en het stopt niet. Als kanker woekert het en de zachte heelmeesters vinden maar geen oplossing.
Mensen spelen dan maar zelf voor dokter. En bedenken dit soort tegengif.
Wetende dat het niet de genezing is...... er moet wel gewezen worden op de ziekte!
Daarvoor: respect
Jammer dat het zo moet.
plato:
Ik begrijp deze activiteit niet, het dient geen echt doel meer. We weten toch al lang dat men websites kan platleggen en informatie kan weghalen en openbaar maken.
Waarom dan nog een nieuwe actie ?
Het lijkt me meer een soort kicken van deze mensen zelf. Tekort aan aandacht...nieuwe technieken uitproberen?
Wat wil je nou werkelijk ?
Ik denk dat je niet in de gaten hebt dat er nog maar heel weinig voor nodig is voor een ontploffing, waar dan ook en hoe dan ook.
Anonymous is slechts een exponent van die situatie; wereldwijd.
Het onderbuikgevoel roept: Genoeg! Stop! Al heel lang, maar het gaat maar door en het stopt niet. Als kanker woekert het en de zachte heelmeesters vinden maar geen oplossing.
Mensen spelen dan maar zelf voor dokter. En bedenken dit soort tegengif.
Wetende dat het niet de genezing is...... er moet wel gewezen worden op de ziekte!
Daarvoor: respect
Jammer dat het zo moet.

plato:
Ik begrijp deze activiteit niet, het dient geen echt doel meer. We weten toch al lang dat men websites kan platleggen en informatie kan weghalen en openbaar maken.
Waarom dan nog een nieuwe actie ?
Het lijkt me meer een soort kicken van deze mensen zelf. Tekort aan aandacht...nieuwe technieken uitproberen?
Wat wil je nou werkelijk ?
Ik denk dat je niet in de gaten hebt dat er nog maar heel weinig voor nodig is voor een ontploffing, waar dan ook en hoe dan ook.
Anonymous is slechts een exponent van die situatie; wereldwijd.
Het onderbuikgevoel roept: Genoeg! Stop! Al heel lang, maar het gaat maar door en het stopt niet. Als kanker woekert het en de zachte heelmeesters vinden maar geen oplossing.
Mensen spelen dan maar zelf voor dokter. En bedenken dit soort tegengif.
Wetende dat het niet de genezing is...... er moet wel gewezen worden op de ziekte!
Daarvoor: respect
Jammer dat het zo moet.
Welke ontploffing...wat moet stoppen...wat moet genezen ?
grappenmaker:
plato:
Ik begrijp deze activiteit niet, het dient geen echt doel meer. We weten toch al lang dat men websites kan platleggen en informatie kan weghalen en openbaar maken.
Waarom dan nog een nieuwe actie ?
Het lijkt me meer een soort kicken van deze mensen zelf. Tekort aan aandacht...nieuwe technieken uitproberen?
Wat wil je nou werkelijk ?
Ik denk dat je niet in de gaten hebt dat er nog maar heel weinig voor nodig is voor een ontploffing, waar dan ook en hoe dan ook.
Anonymous is slechts een exponent van die situatie; wereldwijd.
Het onderbuikgevoel roept: Genoeg! Stop! Al heel lang, maar het gaat maar door en het stopt niet. Als kanker woekert het en de zachte heelmeesters vinden maar geen oplossing.
Mensen spelen dan maar zelf voor dokter. En bedenken dit soort tegengif.
Wetende dat het niet de genezing is...... er moet wel gewezen worden op de ziekte!
Daarvoor: respect
Jammer dat het zo moet.
Welke ontploffing...wat moet stoppen...wat moet genezen ?

grappenmaker:
Ik begrijp deze activiteit niet, het dient geen echt doel meer. We weten toch al lang dat men websites kan platleggen en informatie kan weghalen en openbaar maken.
Waarom dan nog een nieuwe actie ?
Het lijkt me meer een soort kicken van deze mensen zelf. Tekort aan aandacht...nieuwe technieken uitproberen?
Wat wil je nou werkelijk ?
Ik denk dat je niet in de gaten hebt dat er nog maar heel weinig voor nodig is voor een ontploffing, waar dan ook en hoe dan ook.
Anonymous is slechts een exponent van die situatie; wereldwijd.
Het onderbuikgevoel roept: Genoeg! Stop! Al heel lang, maar het gaat maar door en het stopt niet. Als kanker woekert het en de zachte heelmeesters vinden maar geen oplossing.
Mensen spelen dan maar zelf voor dokter. En bedenken dit soort tegengif.
Wetende dat het niet de genezing is...... er moet wel gewezen worden op de ziekte!
Daarvoor: respect
Jammer dat het zo moet.
Welke ontploffing...wat moet stoppen...wat moet genezen ?
Bv Wallstreet of een particulier als Aegon, speculeren met en op ons geld (lees middenklasse) en als het misgaat moet die middenklasse er voor betalen zonder consequenties voor degenen die ermee speculeren.
Het registreren van al je persoonlijke gegevens zonder zorgdragen voor de veiligheid van die gegevens. (Gelukkig is het EPD er nog niet gekomen.)
Onze oliemaatschappijen die overal een rotzooi achterlaten nadat ze de olie hebben weggepompt. Veelal met kanker en onleefbaarheid de gebieden achterlatend waar ze het goedje hebben weggepompt.
Een Facebook wat zo nauwkeurig functioneert dat vrienden in je timeline kunnen zien waar jij op gesurfd hebt. ( helaas niet vrijwillig maar als extra service) enz enz.
Die ontploffing heeft te maken met onderbuikgevoel. De gecumuleerde emotie. Betreffende velerlei onrecht. Komt tot uiting.
Dat onrecht moet stoppen.
Het is als een woekerende ziekte die moet stoppen. Metafoor
Even kort door de bocht
plato:
grappenmaker:
plato:
Ik begrijp deze activiteit niet, het dient geen echt doel meer. We weten toch al lang dat men websites kan platleggen en informatie kan weghalen en openbaar maken.
Waarom dan nog een nieuwe actie ?
Het lijkt me meer een soort kicken van deze mensen zelf. Tekort aan aandacht...nieuwe technieken uitproberen?
Wat wil je nou werkelijk ?
Ik denk dat je niet in de gaten hebt dat er nog maar heel weinig voor nodig is voor een ontploffing, waar dan ook en hoe dan ook.
Anonymous is slechts een exponent van die situatie; wereldwijd.
Het onderbuikgevoel roept: Genoeg! Stop! Al heel lang, maar het gaat maar door en het stopt niet. Als kanker woekert het en de zachte heelmeesters vinden maar geen oplossing.
Mensen spelen dan maar zelf voor dokter. En bedenken dit soort tegengif.
Wetende dat het niet de genezing is...... er moet wel gewezen worden op de ziekte!
Daarvoor: respect
Jammer dat het zo moet.
Welke ontploffing...wat moet stoppen...wat moet genezen ?
Bv Wallstreet of een particulier als Aegon, speculeren met en op ons geld (lees middenklasse) en als het misgaat moet die middenklasse er voor betalen zonder consequenties voor degenen die ermee speculeren.
Het registreren van al je persoonlijke gegevens zonder zorgdragen voor de veiligheid van die gegevens. (Gelukkig is het EPD er nog niet gekomen.)
Onze oliemaatschappijen die overal een rotzooi achterlaten nadat ze de olie hebben weggepompt. Veelal met kanker en onleefbaarheid de gebieden achterlatend waar ze het goedje hebben weggepompt.
Een Facebook wat zo nauwkeurig functioneert dat vrienden in je timeline kunnen zien waar jij op gesurfd hebt. ( helaas niet vrijwillig maar als extra service) enz enz.
Die ontploffing heeft te maken met onderbuikgevoel. De gecumuleerde emotie. Betreffende velerlei onrecht. Komt tot uiting.
Dat onrecht moet stoppen.
Het is als een woekerende ziekte die moet stoppen. Metafoor
Even kort door de bocht

oesermaatra0069: Persoonlijk ben ik zeer blij dat de groep anonymus smoelenboek (lees faceboek) gaat aanpakken. Ik heb al het een en ander gelezen bij bits of freedom over de privacy rondom smoelenboek. Ik vind dat het best wel ver gaat, als ze dan ook zo lekker bezig zijn met smoelenboek kunnen zo ook aan de goochel+ Wat een troep.
Overigens dat liedje van 10cc ( ik denk dat ik 10cc zie) is erg goed. Ik ben het eens met wat eerder werd gezegd: denk goed na wat je doet.
(bericht gewijzigd op 6-10-2011 22:43:38)
Overigens dat liedje van 10cc ( ik denk dat ik 10cc zie) is erg goed. Ik ben het eens met wat eerder werd gezegd: denk goed na wat je doet.
(bericht gewijzigd op 6-10-2011 22:43:38)

degriezels: Anonymous heeft een twee weken geleden nog een knap staaltje werk laten zien, in de vorm van Anonymous Analytics oftewel AA.
A is het werkgebied aan het uitbreiden
AA analyseerde een verdacht beursgenoteerd bedrijf waarvan het mechelt in de HongKong beurs
Uit de werkwijze van AA blijkt dat hun activiteiten zich niet meer beperken tot hacken en dat er een "sort of" nieuw hacken is. Ze hebben een beursgenoteerd bedrijf onder de de loupe genomen, een langlopend frauduleus lopende notatie volgens hen, en daarvoor de geschiedenis in begrijpbare stukken gebroken met alle beschikbare informatie.
Het gaat om omkoping, winsten beleggen in bevriende bedrijven, geld lenen voor uitbreiding terwijl dat geld wordt uitgegeven aan bijvoorbeeld een "bevriend" bedrijf dat kunstmest verkoopt, jaarlijkse uitbreiding van handelsrelaties terwijl in verhouding tot de groei van het bedrijf de uitbreiding van betrouwbare hectares om zaken te doen met een factor 10 achterblijft.
voor wie interesse heeft in iets meer diepgang in A, en begint te begrijpen dat het voortaan niet alleen meer gaat om hacken maar dat ook slimme en soms klokkenluider insiders zich aansluiten om de corruptie aan te tonen
http://www.zerohedge.com/news/anonymous-enters-securities-analysis-alleges-hong-kongs-hk-85-billion-chaoda-next-sino-forest
fraude op fraude op fraude
A is het werkgebied aan het uitbreiden
AA analyseerde een verdacht beursgenoteerd bedrijf waarvan het mechelt in de HongKong beurs
Uit de werkwijze van AA blijkt dat hun activiteiten zich niet meer beperken tot hacken en dat er een "sort of" nieuw hacken is. Ze hebben een beursgenoteerd bedrijf onder de de loupe genomen, een langlopend frauduleus lopende notatie volgens hen, en daarvoor de geschiedenis in begrijpbare stukken gebroken met alle beschikbare informatie.
Het gaat om omkoping, winsten beleggen in bevriende bedrijven, geld lenen voor uitbreiding terwijl dat geld wordt uitgegeven aan bijvoorbeeld een "bevriend" bedrijf dat kunstmest verkoopt, jaarlijkse uitbreiding van handelsrelaties terwijl in verhouding tot de groei van het bedrijf de uitbreiding van betrouwbare hectares om zaken te doen met een factor 10 achterblijft.
voor wie interesse heeft in iets meer diepgang in A, en begint te begrijpen dat het voortaan niet alleen meer gaat om hacken maar dat ook slimme en soms klokkenluider insiders zich aansluiten om de corruptie aan te tonen
http://www.zerohedge.com/news/anonymous-enters-securities-analysis-alleges-hong-kongs-hk-85-billion-chaoda-next-sino-forest
fraude op fraude op fraude



plato: @Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.

GM:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Schrijf je dat nou over de actievoerders of over wallstreet?
plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Schrijf je dat nou over de actievoerders of over wallstreet?

plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Schrijf je dat nou over de actievoerders of over wallstreet?
U bent een selectieve grapjas...actievoerders dus
GM:
plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Schrijf je dat nou over de actievoerders of over wallstreet?
U bent een selectieve grapjas...actievoerders dus


Kinsey:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Een juridische strijd kost geld, veel geld. Het is makkelijk gezegd, maar echt niet haalbaar. (Tenzij jij enkele miljonairs kent die hun fortuintje willen afstaan voor een rechtszaak die enkele decennia zal aanslepen).
plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Een juridische strijd kost geld, veel geld. Het is makkelijk gezegd, maar echt niet haalbaar. (Tenzij jij enkele miljonairs kent die hun fortuintje willen afstaan voor een rechtszaak die enkele decennia zal aanslepen).

plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Een juridische strijd kost geld, veel geld. Het is makkelijk gezegd, maar echt niet haalbaar. (Tenzij jij enkele miljonairs kent die hun fortuintje willen afstaan voor een rechtszaak die enkele decennia zal aanslepen).
En daarmee creëer je het recht om in te breken bij anderen ?
Kinsey:
plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Een juridische strijd kost geld, veel geld. Het is makkelijk gezegd, maar echt niet haalbaar. (Tenzij jij enkele miljonairs kent die hun fortuintje willen afstaan voor een rechtszaak die enkele decennia zal aanslepen).
En daarmee creëer je het recht om in te breken bij anderen ?

Kinsey:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Een juridische strijd kost geld, veel geld. Het is makkelijk gezegd, maar echt niet haalbaar. (Tenzij jij enkele miljonairs kent die hun fortuintje willen afstaan voor een rechtszaak die enkele decennia zal aanslepen).
En daarmee creëer je het recht om in te breken bij anderen ?
Nee, ik zeg gewoon dat een juridische strijd geen werkbare oplossing is waarmee resultaten kunnen worden behaald zonder over voldoende financiële middelen en een zee aan tijd te beschikken.
plato:
Kinsey:
plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Een juridische strijd kost geld, veel geld. Het is makkelijk gezegd, maar echt niet haalbaar. (Tenzij jij enkele miljonairs kent die hun fortuintje willen afstaan voor een rechtszaak die enkele decennia zal aanslepen).
En daarmee creëer je het recht om in te breken bij anderen ?
Nee, ik zeg gewoon dat een juridische strijd geen werkbare oplossing is waarmee resultaten kunnen worden behaald zonder over voldoende financiële middelen en een zee aan tijd te beschikken.

plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Een juridische strijd kost geld, veel geld. Het is makkelijk gezegd, maar echt niet haalbaar. (Tenzij jij enkele miljonairs kent die hun fortuintje willen afstaan voor een rechtszaak die enkele decennia zal aanslepen).
En daarmee creëer je het recht om in te breken bij anderen ?
Nee, ik zeg gewoon dat een juridische strijd geen werkbare oplossing is waarmee resultaten kunnen worden behaald zonder over voldoende financiële middelen en een zee aan tijd te beschikken.
Welke alternatieven zijn er dan nog meer om het doel te bereiken?
Kinsey:
plato:
Kinsey:
plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Een juridische strijd kost geld, veel geld. Het is makkelijk gezegd, maar echt niet haalbaar. (Tenzij jij enkele miljonairs kent die hun fortuintje willen afstaan voor een rechtszaak die enkele decennia zal aanslepen).
En daarmee creëer je het recht om in te breken bij anderen ?
Nee, ik zeg gewoon dat een juridische strijd geen werkbare oplossing is waarmee resultaten kunnen worden behaald zonder over voldoende financiële middelen en een zee aan tijd te beschikken.
Welke alternatieven zijn er dan nog meer om het doel te bereiken?

Kinsey: @ Plato
Er moet voor gezorgd worden dat de samenleving, en in het bijzonder de grote bedrijven en politici terug moreel verantwoordelijk worden voor hun beslissingen.
De industrialisatie en de bijhorende economie ontstonden om de mens het leven makkelijk te maken. Door de automatisatie kwam meer tijd vrij voor de werknemers, deze moesten minder werken, verdienden evenveel en waren gelukkig.
Tegenwoordig werkt de economie niet meer voor de mens, maar is de mens afhankelijk geworden van de economie, het grote monster waar niemand meer vat op heeft.
We moeten ervoor zorgen dat de economie stabiel kan blijven bestaan, zodat deze niet ieder jaar met zoveel procenten moet groeien om werkbaar te blijven. Dit is een onhoudbaar principe waardoor we ons niet moeten afvragen of het ooit een misloopt, maar wanneer dat zal gebeuren - misschien in het nu al bezig.
Ik weet dat dit geen alternatieve oplossingen zijn, maar ik denk dat we serieus 'out of the box' moeten denken om dit überhaupt nog recht te trekken.
Misschien is de snelste oplossing wel dat we het hele systeem laten instorten en dan gewoon opnieuw beginnen, we moeten dan wel op voorhand een alternatief plan hebben of anders bestaat de kans dat miljarden mensen sterven.
De beste oplossing zou zijn dat de leidinggevenden van bedrijven en landen niet meer streven naar winst, maar naar het geluk van hun klanten en burgers. Net als in Bhutan, waar de welvaart niet enkel gemeten wordt in economische termen, maar ook in termen van geluk, geestelijke- en sociale ontwikkeling.
Er moet voor gezorgd worden dat de samenleving, en in het bijzonder de grote bedrijven en politici terug moreel verantwoordelijk worden voor hun beslissingen.
De industrialisatie en de bijhorende economie ontstonden om de mens het leven makkelijk te maken. Door de automatisatie kwam meer tijd vrij voor de werknemers, deze moesten minder werken, verdienden evenveel en waren gelukkig.
Tegenwoordig werkt de economie niet meer voor de mens, maar is de mens afhankelijk geworden van de economie, het grote monster waar niemand meer vat op heeft.
We moeten ervoor zorgen dat de economie stabiel kan blijven bestaan, zodat deze niet ieder jaar met zoveel procenten moet groeien om werkbaar te blijven. Dit is een onhoudbaar principe waardoor we ons niet moeten afvragen of het ooit een misloopt, maar wanneer dat zal gebeuren - misschien in het nu al bezig.
Ik weet dat dit geen alternatieve oplossingen zijn, maar ik denk dat we serieus 'out of the box' moeten denken om dit überhaupt nog recht te trekken.
Misschien is de snelste oplossing wel dat we het hele systeem laten instorten en dan gewoon opnieuw beginnen, we moeten dan wel op voorhand een alternatief plan hebben of anders bestaat de kans dat miljarden mensen sterven.
De beste oplossing zou zijn dat de leidinggevenden van bedrijven en landen niet meer streven naar winst, maar naar het geluk van hun klanten en burgers. Net als in Bhutan, waar de welvaart niet enkel gemeten wordt in economische termen, maar ook in termen van geluk, geestelijke- en sociale ontwikkeling.

plato: @Kinsey
Je wilt vanuit een ideologie de werkelijkheid veranderen en eigenlijk nog niet eens verbeteren.
Dat betekent dat je economisch moet gaan denken met een bijbehorende politiek en niet andersom. Uiteindelijk zou er dan een nieuwe economie tot stand, jouw economie.
Je hebt 2 problemen, veranderingsprocessen zijn uitermate moeizaam en langdurig tenzij je radicaal gaat opereren. Dat vind ik terug in je aanpak van wat je schrijft.
Het 2e probleem is dat je zelf terug gepakt wordt door een bestaande of nieuwe generatie die jouw model zal gaan boycotten ic ontwrichten.
Wat schiet je op ?
Overigens vind ik de economie van Singapore fabelachtig goed. Misschien moet je daar eens naar kijken.
Je wilt vanuit een ideologie de werkelijkheid veranderen en eigenlijk nog niet eens verbeteren.
Dat betekent dat je economisch moet gaan denken met een bijbehorende politiek en niet andersom. Uiteindelijk zou er dan een nieuwe economie tot stand, jouw economie.
Je hebt 2 problemen, veranderingsprocessen zijn uitermate moeizaam en langdurig tenzij je radicaal gaat opereren. Dat vind ik terug in je aanpak van wat je schrijft.
Het 2e probleem is dat je zelf terug gepakt wordt door een bestaande of nieuwe generatie die jouw model zal gaan boycotten ic ontwrichten.
Wat schiet je op ?
Overigens vind ik de economie van Singapore fabelachtig goed. Misschien moet je daar eens naar kijken.

grappenmaker:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Ik zie het niet als een politieke daad. Alhoewel je deze daad makkelijk in deze categorie kunt scharen. Op mij komt het meer over als een stel jongetjes dat het niet eerlijk vindt dat het gaat zoals het gaat. Daarom halen ze rottigheid uit. Even laten voelen aan een ander, dat je niet alles kunt maken. Maar dan met volwassen middelen.
Waar het andermans spullen betreft , denk ik dat anonymus sterk de mening is toegedaan dat juist die ander, onze , dus andermans spullen, misbruikt voor eigen gewin.
Dat ze het daar niet mee eens zijn laten ze op deze manier blijken.
Vanuit die beleving komen ze dus niet aan andermans spullen maar proberen ze onze spullen veilig te stellen.
Niet echt een politieke daad maar meer een kwestie van rechtvaardigheid.
(bericht gewijzigd op 7-10-2011 20:08:51)
plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Ik zie het niet als een politieke daad. Alhoewel je deze daad makkelijk in deze categorie kunt scharen. Op mij komt het meer over als een stel jongetjes dat het niet eerlijk vindt dat het gaat zoals het gaat. Daarom halen ze rottigheid uit. Even laten voelen aan een ander, dat je niet alles kunt maken. Maar dan met volwassen middelen.
Waar het andermans spullen betreft , denk ik dat anonymus sterk de mening is toegedaan dat juist die ander, onze , dus andermans spullen, misbruikt voor eigen gewin.
Dat ze het daar niet mee eens zijn laten ze op deze manier blijken.
Vanuit die beleving komen ze dus niet aan andermans spullen maar proberen ze onze spullen veilig te stellen.
Niet echt een politieke daad maar meer een kwestie van rechtvaardigheid.
(bericht gewijzigd op 7-10-2011 20:08:51)

plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Ik zie het niet als een politieke daad. Alhoewel je deze daad makkelijk in deze categorie kunt scharen. Op mij komt het meer over als een stel jongetjes die het niet eerlijk vinden dat het gaat zoals het gaat. Daarom halen ze rottigheid uit. Even laten voelen dat je niet alles kunt maken, aan een ander. Maar dan met volwassen middelen.
Waar het andermans spullen betreft , denk ik dat anonymus sterk de mening is toegedaan dat juist die ander, onze , dus andermans spullen, misbruikt voor eigen gewin.
Dat ze het daar niet mee eens zijn laten ze op deze manier blijken.
Vanuit die beleving komen ze dus niet aan andermans spullen maar proberen ze onze spullen veilig te stellen.
Niet echt een politieke daad maar meer een kwestie van rechtvaardigheid.
Ik twijfel tussen Robin Hood en Don Quichot. Ik hou het toch maar op de laatste...
grappenmaker:
plato:
@Grappenmaker
Dan beschouw ik deze aktie -en de komende akties- als een politieke daad, een eigen belang om hun politieke idealen op te poetsen.
Blijf dan met je vingers van andermans spullen af en ga zelf via de bestaande kanalen aan de slag, bv juridisch.
Ik zie het niet als een politieke daad. Alhoewel je deze daad makkelijk in deze categorie kunt scharen. Op mij komt het meer over als een stel jongetjes die het niet eerlijk vinden dat het gaat zoals het gaat. Daarom halen ze rottigheid uit. Even laten voelen dat je niet alles kunt maken, aan een ander. Maar dan met volwassen middelen.
Waar het andermans spullen betreft , denk ik dat anonymus sterk de mening is toegedaan dat juist die ander, onze , dus andermans spullen, misbruikt voor eigen gewin.
Dat ze het daar niet mee eens zijn laten ze op deze manier blijken.
Vanuit die beleving komen ze dus niet aan andermans spullen maar proberen ze onze spullen veilig te stellen.
Niet echt een politieke daad maar meer een kwestie van rechtvaardigheid.
Ik twijfel tussen Robin Hood en Don Quichot. Ik hou het toch maar op de laatste...


grappenmaker:
Kap eens met die onnozele onzin over dat anonymous een 'groep' zou zijn, het is gewoon een zelfbenoeming, een verzamelnaam voor mensen die net willen doen alsof ze toebehoren aan een geheel wat er niet is.
Zoiets als Al Qaeda? Kun je iets uitleggen?
eoi:
Kap eens met die onnozele onzin over dat anonymous een 'groep' zou zijn, het is gewoon een zelfbenoeming, een verzamelnaam voor mensen die net willen doen alsof ze toebehoren aan een geheel wat er niet is.
Zoiets als Al Qaeda? Kun je iets uitleggen?

Och kom...: Het is niet alleen Wallstreet. Ik heb heftige zorgen over wat er in de US en Europa gebeurd.
Van het veld: http://www.infowars.com/father-of-reaganomics-to-american-youth-leave-the-country/
Van het veld: http://www.infowars.com/father-of-reaganomics-to-american-youth-leave-the-country/

Tetzmol:
Het is niet alleen Wallstreet. Ik heb heftige zorgen over wat er in de US en Europa gebeurd.
Van het veld: http://www.infowars.com/father-of-reaganomics-to-american-youth-leave-the-country/
Why worry? When you can pray.
Och kom...:
Het is niet alleen Wallstreet. Ik heb heftige zorgen over wat er in de US en Europa gebeurd.
Van het veld: http://www.infowars.com/father-of-reaganomics-to-american-youth-leave-the-country/
Why worry? When you can pray.





eoi:
Kap eens met die onnozele onzin over dat anonymous een 'groep' zou zijn, het is gewoon een zelfbenoeming, een verzamelnaam voor mensen die net willen doen alsof ze toebehoren aan een geheel wat er niet is.
Zoiets als Al Qaeda? Kun je iets uitleggen?
je slaat de spijker op zn kop.
precies zoals al qaeda.
grappenmaker:
eoi:
Kap eens met die onnozele onzin over dat anonymous een 'groep' zou zijn, het is gewoon een zelfbenoeming, een verzamelnaam voor mensen die net willen doen alsof ze toebehoren aan een geheel wat er niet is.
Zoiets als Al Qaeda? Kun je iets uitleggen?
je slaat de spijker op zn kop.
precies zoals al qaeda.

Tetzmol:
Kap eens met die onnozele onzin over dat anonymous een 'groep' zou zijn, het is gewoon een zelfbenoeming, een verzamelnaam voor mensen die net willen doen alsof ze toebehoren aan een geheel wat er niet is.
Zoiets als Al Qaeda? Kun je iets uitleggen?
je slaat de spijker op zn kop.
precies zoals al qaeda.
En nu nog uitleggen.
eoi:
grappenmaker:
eoi:
Kap eens met die onnozele onzin over dat anonymous een 'groep' zou zijn, het is gewoon een zelfbenoeming, een verzamelnaam voor mensen die net willen doen alsof ze toebehoren aan een geheel wat er niet is.
Zoiets als Al Qaeda? Kun je iets uitleggen?
je slaat de spijker op zn kop.
precies zoals al qaeda.
En nu nog uitleggen.



Hetero Sapiens: Ik denk dat eoi bedoelt:
Net als Al Queda is Anonymous een organisatie die niet als zodanig bestaat maar meer een vlag waar je je acties onder kan scharen zodat het lekker officieel klinkt.
(bericht gewijzigd op 7-10-2011 22:58:31)
Net als Al Queda is Anonymous een organisatie die niet als zodanig bestaat maar meer een vlag waar je je acties onder kan scharen zodat het lekker officieel klinkt.
(bericht gewijzigd op 7-10-2011 22:58:31)

Grounded: OMG!!! Now it gets scary. Gaat die ubersocialist zich er ook nog mee bemoeien. Nou kun je het wel vergeten met veranderingen. Wordt het weer principiele standpunten tegenover andere principiele standpunten cq ingraven in de loopgraven.
Beter is gewoon grenzen stellen aan het handelen van banken, grote bedrijven en dergelijke dan weer zo'n 'umwertung aller werten', zo'n revolutie naar de utopische maatschappij.
En dat sektarische na-chanten van alles wat hij zegt... Brrrrrrr
(bericht gewijzigd op 11-10-2011 10:28:36)
Beter is gewoon grenzen stellen aan het handelen van banken, grote bedrijven en dergelijke dan weer zo'n 'umwertung aller werten', zo'n revolutie naar de utopische maatschappij.
En dat sektarische na-chanten van alles wat hij zegt... Brrrrrrr
(bericht gewijzigd op 11-10-2011 10:28:36)

Sitemap - © 2012Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden
-
Bezoek ‘Het Veld’ voor meer grenswetenschappelijk nieuws!
-
-
-
-
30-05Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 003-06Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 023-06Zeker aanwezig: 0Misschien aanwezig: 1
-
Vroeger op Grenswetenschap.nl:Vorige Maand:Vorig Jaar:
















