In 2014 zal NASA de MMS lanceren om de nieuwe ontdekking van Jack Scudder, een onderzoeker bij de universiteit van Iowa, te verkennen. MMS staat voor 'Magnetospheric Multiscale Mission' en de ontdekking voor 'verborgen toegangspoorten in het magnetisch veld van de aarde'. De missie zelf bestaat uit 4 ruimtesondes die samen de verborgen toegangspoorten - de portalen openen en sluiten zich verschillende keren per dag - gaan observeren. 

Volgens Scudder is het magnetische veld van de aarde op sommige plaatsen in de ruimte verbonden aan het magnetische veld van de zon, waardoor er een ononderbroken pad (circa 93 miljoen kilometer lang) van onze eigen planeet naar de atmosfeer van de zon leidt. NASA definieert toegangspoorten (portals) als een buitengewone opening in ruimte of tijd die tijdreizigers naar verre bestemmingen laat reizen. Een toegangspoort lijkt als een deur naar het onbekende.

Scudder ontdekte de toegangspoorten door gebruik te maken van een nieuwe technologie. Om de locatie van een openende of sluitende toegangspoort te vinden, gebruikte Scudder data van een ruimtesonde (Polar Mission) die 10 jaar geleden in de magnetosfeer rond de aarde cirkelde. Die sonde ontdekte verschillende toegangspoorten gedurende zijn missie.

De toegangspoorten of X-punten openen en sluiten zich met niet te voorspellen tussenpozen tientallen keren per dag. Magnetische toegangspoorten zijn onzichtbaar, onstabiel en ongrijpbaar. De plotselinge opening of sluiting van een toegangspoort kan vreemde effecten veroorzaken. Zeer helder poollicht is daar één van, maar een andere effect kan ook door geomagnetische stormen of storingen in de atmosfeer van de aarde ontstaan. Geomagnetische stormen laten extreem hoog geladen elektrische deeltjes los die voor stralingsgevaar op aarde (voor mens en dier) kunnen zorgen.

Het gebruik van deze toegangspoorten om in een flits naar verre oorden of in de tijd te reizen is vandaag nog steeds science fiction. Dat is hoofdzakelijk te wijten aan het gebrek aan kennis en het gevaar dat verbonden is aan deze toegangspoorten. Misschien zullen we in de verre toekomst toegangspoorten kunnen gebruiken en zal de science fiction van vandaag plaats moeten maken voor de werkelijkheid.

psixty4: Bij de NASA zijn ze niet voor één gat te vangen.
It's all a figment of imagination!
Op 23-07-2012 8:30:44 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo: Spijtig dat we nog zo weinig weten/kunnen.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 23-07-2012 9:36:15 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Radiation:
hugo:
Spijtig dat we nog zo weinig weten/kunnen.


Misschien maar goed ook.
Ge kunt er uw haar mee kammen!
Op 23-07-2012 9:39:26 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Jur: Het zijn toch gaten in het magnetische veld op dit moment?

Het lijkt me sterk dat NASA nu al deze gaten definieerd als 'portals' die mensen naar verre oorden zal brengen, zonder nog eerst die onderzoekende missie uit te voeren.
Only the shallow know themselves.
Op 23-07-2012 14:39:07 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
Radiation:
hugo:
Spijtig dat we nog zo weinig weten/kunnen.


Misschien maar goed ook.

Ik ben nogal nieuwsgierig.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 23-07-2012 14:39:38 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
visionair.nl: Sorry, het verhaal klopt niet dat door middel van dit soort portalen met de tijd gereisd kan worden. Het zijn slechts magnetische veldlijnen die doorlopen, waardoor geladen deeltjes ongehinderd van de Zon naar de aarde kunnen reizen. Voor tijdreiseffecten kan je beter in de kwantummechanica duiken.
De blik op oneindig
Op 23-07-2012 18:38:31 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Qvic: Dit is weer een bewijs dat NASA echt een Hollywoodachtige propaganda instituut is. Die de ene onzin theorie naar de ander uitkraamt.
De waarheid is overal zichtbaar en toch ziet bijna niemand dit.
Op 23-07-2012 18:55:52 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
Qvic:
Dit is weer een bewijs dat NASA echt een Hollywoodachtige propaganda instituut is. Die de ene onzin theorie naar de ander uitkraamt.

Weer? Welke andere voorbeelden kun je noemen?
No shit, Sherlock
Op 23-07-2012 19:36:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Qvic: @ Pieter
je kunt ook zelf zoeken, ik hoef niet alles op dienblaadje aan te bieden.
Plus gezien jou avatar kun je dat heel goed zelf.
De waarheid is overal zichtbaar en toch ziet bijna niemand dit.
Op 23-07-2012 21:28:26 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
psixty4:
Qvic:

je kunt ook zelf zoeken, ik hoef niet alles op dienblaadje aan te bieden.
Plus gezien jou avatar kun je dat heel goed zelf.


Mmm dus jij beweert iets en dan laat je de ander, die vraagtekens heeft bij jouw bewering, die laat je zoeken naar bewijs voor jouw bewering.


It's all a figment of imagination!
Op 23-07-2012 21:52:31 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Yochem:
Qvic:
Dit is weer een bewijs dat NASA echt een Hollywoodachtige propaganda instituut is. Die de ene onzin theorie naar de ander uitkraamt.


Aangezien dat jij als puber het allemaal al weet, vertel ons dan eens alsjeblieft hoe het dan wel in elkaar steekt...!!!
Op 23-07-2012 22:39:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Luk:
Tijdreizen komt stap dichterbij


Maar wat is in dit geval "dichterbij" ? In de tijd? Of in afstand? Of is dat hetzelfde? De "stap" in de titel des artikels impliceert dat het over een afstand zou kunnen gaan, terwijl de intentie eigenlijk is aan te geven dat het tijdreizen 'tijdsgewijze' dichterbij komt.
Wat is 'een stap in de tijd'? En is die overal (en altijd, herhaalbaar en verifieerbaar dus) even groot, of is die onderhevig aan zwaartekracht en/of lichtsnelheid (die op zijn beurt weer onderhevig is aan....) ?
Vragen, vragen...
En dat alleen door de titel al.

De schijnheiligen hebben het schijnbaar gehaald. Ehyeh Asher Ehyeh.
Op 23-07-2012 22:39:14 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ALLES IS WAAR
Op 23-07-2012 23:18:11 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
ThoTh:
artikel:

In 2014 zal NASA de MMS lanceren om de nieuwe ontdekking van Jack Scudder, een onderzoeker bij de universiteit van Iowa, te verkennen.


Meneer Scudder mag de website van de uni wel eens updaten dan...
ALLES IS WAAR
Op 23-07-2012 23:22:13 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan: "Volgens Scudder is het magnetische veld van de aarde op sommige plaatsen in de ruimte verbonden aan het magnetische veld van de zon,"

Bovenstaande heeft volgens mij veel meer te maken met de applicatie van anti-zwaartekracht dan met tijdreizen. ( zie o.a deze Paul Solomon reading #5 uit 1972: http://www.wisdomofsolomon.com/psr73.html )
(bericht gewijzigd op 23/7/2012 23:46)
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 23-07-2012 23:44:42 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maan:
visionair.nl:
Het zijn slechts magnetische veldlijnen die doorlopen, waardoor geladen deeltjes ongehinderd van de Zon naar de aarde kunnen reizen.


Zijn dit de tellurische energielijnen die men ook wel leylijnen en aardstralen noemt?
The Lost History of Man: http://www.talc.site88.net
Op 24-07-2012 0:06:22 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Maron: Ik weet nog dat wij (ik en mijn grote broers als kinderen)de strips van Kuifje lazen..o.m."Raket naar de maan" met de veronderstelling dat het slechts fictie was..
Bijna niet te geloven hoe ver de techniek is gevorderd in pakweg 45/50 jaar..
Hoe zal het zijn als we 50 jaar verder zijn..
Op 24-07-2012 0:31:51 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
nabuco0: Onlangs ging ik buiten langs de achterdeur, om naar mijn tuin te gaan, maar groot was mijn verbazing te merken dat ik in de hall van mijn huis stond. Zou het kunnen dat ik via een mini "portal" van de achterdeur naar de voordeur werd geteleporteerd?
Op 24-07-2012 11:18:52 | Kudos: 1 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dicit:
Maron:
Ik weet nog dat wij (ik en mijn grote broers als kinderen)de strips van Kuifje lazen..o.m."Raket naar de maan" met de veronderstelling dat het slechts fictie was..
Bijna niet te geloven hoe ver de techniek is gevorderd in pakweg 45/50 jaar..
Hoe zal het zijn als we 50 jaar verder zijn..

Over 50 jaar zie ik er geen gat meer in.
Nooit te oud om nog meer te leren.
Op 24-07-2012 12:50:55 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
hugo:
nabuco0:
Onlangs ging ik buiten langs de achterdeur, om naar mijn tuin te gaan, maar groot was mijn verbazing te merken dat ik in de hall van mijn huis stond. Zou het kunnen dat ik via een mini "portal" van de achterdeur naar de voordeur werd geteleporteerd?

Is afhankelijk van het aantal glazen.
DansFans: je dance, donc je suis.
Op 24-07-2012 12:54:35 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Pieter:
nabuco0:
Onlangs ging ik buiten langs de achterdeur, om naar mijn tuin te gaan, maar groot was mijn verbazing te merken dat ik in de hall van mijn huis stond. Zou het kunnen dat ik via een mini "portal" van de achterdeur naar de voordeur werd geteleporteerd?

Zou het kunnen dat je net thuiskwam en eerst nog door de voordeur je huis in moest?
No shit, Sherlock
Op 24-07-2012 13:01:09 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Dirk Teur: Eventjes zodra zo'n een poortje opent een stroompje er doorheen jagen. Dan blijft 'ie openstaan. Daar werden de Baghdad batterijen vroeger ook voor gebruikt. Door een negatief geladen gelijkstroom te gebruiken zet je het magnetoportaal in een gesloten stand; de deur is dicht, maar verdwijnt niet. Door een positief geladen gelijkstroom te gebruiken open je het magnetoportaal weer; de deur is open. Het feit dat er uberhaubt een stroom doorheen gaat zorgt er voor dat het magnetoportaal behouden blijft. Waar de deur je naar toe laat zou ik dan eerst wel even met een cameraatje bekijken alvorens er zelf door te lopen ...

[Edit]
Bron: Primeval; beetje aangedikt met de eigen fantasie.
[/Edit]

(bericht gewijzigd op 24/7/2012 13:59)
Op 24-07-2012 13:56:56 | Kudos: 2 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Och kom...:
visionair.nl:
Sorry, het verhaal klopt niet dat door middel van dit soort portalen met de tijd gereisd kan worden. Het zijn slechts magnetische veldlijnen die doorlopen, waardoor geladen deeltjes ongehinderd van de Zon naar de aarde kunnen reizen. Voor tijdreiseffecten kan je beter in de kwantummechanica duiken.

'Dat is hoofdzakelijk te wijten aan het gebrek aan kennis en het gevaar dat verbonden is aan deze toegangspoorten.'

De blog suggereert dingen die er niet zijn. Maar goed, als het klopt wat Jackie denkt, hebben we wel een handvat op hoe de zon het aardse klimaat beinvloed. An sich ook een ingrijpend en belangrijk iets...
Zo lang er leven is, is er hoop...
Op 24-07-2012 21:04:02 | Kudos: 0 Bericht positief waarderen
 Directe link naar reactie Meld ongepaste reactie
Sitemap - © 2014Grenswetenschap.nl - Reageervoorwaarden